Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

H&R ultralow CS op 996 C2

31 dec 2014 15:58

Ik wil een H&R ultralow CS onder mijn 996 C2 laten monteren,niet dat hij extreem naar beneden moet .
maar deze set schijnt geweldige wegligging te hebben.

Wie kan mij adviseren?

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 dec 2014 17:00

Op 996 weet ik niet maar Ultra Low moet je bij Knauf zijn ;)
(Mij bevalt H&R trouwens ook uitstekend op de 964!)

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 dec 2014 20:06

praktisch iedere h&r schroefset ligt goed (tenzij niet goed geïnstalleerd en uitgewogen ! ) daar hoef je nou niet speciaal ultra low voor te nemen :idea:



.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

05 jan 2015 0:47

Ook bij gewoon gebruik? Mijn ervaring is dat verlagen er goed uitziet, maar de wegligging op de openbare weg er niet altijd beter op wordt...

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

05 jan 2015 10:49

dat ligt grotendeels aan of het uitwegen goed gebeurt is , kan uiteraard aan nog meer zaken liggen !

meeste denken schroefset eronder uitlijnen en klaar maar das niet zo natuurlijk :wink:


.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

29 jul 2016 22:38

Inmiddels ultra low gemonteerd , door porsche dealer.
Maar wat valt de wegligging tegen,t lijkt wel of de achterkant wil uitbreken,bij bijvoorbeeld over een ]gietijzer putdeksel rijden krijg je het gevoel dat achterkant uitbreekt.
Bij een regen bui idem
Wie weet wat er aan de hand kan zijn

Ziet er wel super mooi uit

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

30 jul 2016 8:30

Klonkt alsof de sporing niet goed is uitgelijnd.

Herken het trouwens wel van een andere auto banden waren ook heel snel kaal

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

30 jul 2016 8:35

is hij veel lager nu?
Misschien een foto ervan?
Ben benieuwd.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

30 jul 2016 9:39

H&R Ultra low zal ik nooit adviseren, zelfs afraden voor een Porsche.

Het doel van verlagen van een originele auto moet zijn dat je streeft naar een betere wegligging. De vaak betere looks zijn mooi meegenomen.

Is het doel om een auto zo laag mogelijk te krijgen dan zal de wegligging niet evenredig maximaal worden. Als je verder dan een bepaalde hoogte een auto verlaagt dan gaat de wegligging met sprongen achteruit.

Voor zover ik weet wordt H&R Ultra Low gemaakt voor mensen die extreem laag willen gaan en weten dat dit ten koste zal gaan van rijcomfort en wegligging.

Bij extreem verlagen veranderen de standen van draagarmen, spoorstangen en fusee's zoveel dat de gewenste wielstanden niet meer gehaald kunnen worden.
De veerweg moet erg klein worden bij een Ultra Low set omdat de wielen nu eenmaal geen ruimte meer over hebben om nog veel verder in te veren. De auto wordt daardoor erg springerig.
Stel eens voor dat je met een kart met 80km/h over een klinkerweg raast. De kart zal gaan springen en raakt nog maar nauwelijks het wegdek. Dat zal bij een auto zonder vering ook gebeuren en daarom hebben auto's veren en schokdempers.

Jouw auto zal waarschijnlijk te stug zijn geworden waardoor de 996 gaat springen op richels, kuilen en putdeksels in de weg. Deze moet je nu dus vermijden en heel strak asfalt opzoeken.
Bij regen stel je een circuit auto zachter af, je wilt bij regen meer veerweg en rol in de auto hebben.
Met Ultra Low heb je dat niet en is in de regen rijden nog gevaarlijker dan op een droge weg.

Als je een keer ten noorden van Zwolle bent, kom eens langs. Ik wil wel meedenken en kijken of er verbetering haalbaar is en je toch redelijk normaal met deze set kunt rijden.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

30 jul 2016 10:21

Gijbels schreef:Ziet er wel super mooi uit


Foto please! ;)

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

30 jul 2016 14:01

De set staat op de hoogste stand ,
Mij is deze set geadviseerd om de reden dat de auto dan comfortabeler aanvoelt dan een set die op zijn laagst +- 6 cm gezet is.


De auto is 6 cm lager dan standaard

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 0:28

drknauf schreef:praktisch iedere h&r schroefset ligt goed (tenzij niet goed geïnstalleerd en uitgewogen ! ) daar hoef je nou niet speciaal ultra low voor te nemen :idea:



.



ik denk dat er 1 van deze zaken waarschijnlijk niet goed is uitgevoerd ondanks het door een gerenomeerde porsche dealer is gedaan !

wat ik ook al zei als je maar 6 cm gezakt bent waarvoor dan de ultra low kit ?

er komt zoveel meer bij kijken dan men altijd simpelweg denkt om een schroefset geheel tot z,n recht te doen laten komen !

succes en keep us posted please !


.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 11:35

Maar sowieso lijkt me dat met ultra low, dus +6cm verlagen je wel concessies doet aan het rijgedrag over het algemeen. Dat het toch liever rijden is op mooie vlakke wegen.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 12:18

Eerst een retorische vraag:
Waarom zou je de geometrie, die door ingenieurs met veel ervaring en in tientallen jaren is door ontwikkeld, 6 cm willen veranderen én dan maar zo een goede wegligging verwachten?
Een goede wegligging daarna kan alleen maar als je ontzettend goed weet wat je doet. Bij verlagen wordt, in extreme gevallen, het hele onderstel aangepast om er mee overweg te kunnen én een goede wegligging te houden.

Waarom kiezen voor een compleet onderstel?

Als er verlagingveren gemonteerd worden zal de veerweg gereduceerd worden. Ook de aerodynamica en ook de as-geometrie van de auto zal veranderd. Door de verkorte veerweg verandert dus ook de schokdemperbelasting waardoor high performance schokdempers zeer zeker geen overbodige luxe zijn. De hoge zijdelingse belasting, die ook tijdens het sportief rijden op de openbare weg optreedt, zorgt voor een versterkt doorbuigen van de zuigerstang.

Dit kan leiden tot verminderde rijveiligheid en rijdynamiek. Door een compleet onderstel te monteren kan er een optimale afstelling gemaakt worden die een gulden middenweg kan vinden tussen rijveiligheid, rijdynamiek en comfort. Na montage
van een dergelijk onderstel zal de stabiliteit direct toenemen. De auto zal 'compacter' aanvoelen en eenvoudiger te beheersen zijn. Een compleet onderstel staat garant voor sportief rijplezier! Het is de kunst een balans tussen optische verlaging en behoud van comfort te vinden.


Retorisch dus geen antwoord nodig :salut:

Mijn five cents: ga op zoek naar een partij die echt weet wat ze doet en laat je P daar netjes op de wielen zetten met de H&R. En dan nog eens testen.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 12:36

Die ingenieurs hebben gekozen voor de beste allround prestaties.
Betekent dus niet dat t voor specifieke gevallen niet beter kan dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 16:47

Ronaldo schreef:Die ingenieurs hebben gekozen voor de beste allround prestaties.
Betekent dus niet dat t voor specifieke gevallen niet beter kan dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:


Klopt, maar de meeste standaard en sportievere verlagingssets uitgaande van goeie 'streetability' gaan bv 2-4 cm lager (zo even uit de losse pols). Dan is 6cm toch nog even een heel stuk lager. Komt nog bij dat de veerweg waarschijnlijk bij deze lage standen sterk aangepast is. Dus zoals eerder aangehaald je gaat snel dribbelen.

Hoe stijf zijn de veren van deze set?

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

31 jul 2016 22:09

Ronaldo schreef:Die ingenieurs hebben gekozen voor de beste allround prestaties.
Betekent dus niet dat t voor specifieke gevallen niet beter kan dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:


Euh... De complete geometrie is afgestemd op de hoogte. Door er maar zo 6 cm af te halen kan het nooit (zomaar) beter worden.
De auto staat als het ware alsof hij 6 cm ingeveerd is ten opzichte van de ontworpen positie.

Wat denk je dat dat doet met de krachten op alle componenten.. maar iedereen mag zijn eigen keuzes maken.

https://www.yourmechanic.com/article/what-are-the-dangers-of-lowering-my-car

What if I get shorter springs to lower the car? Will I need to adjust my caster and camber angles and/or my shock absorbers?
Generally the answer would be yes. Once you start altering ride height, all the suspension components 'rest' in a different position. From the section on caster and camber in the tyre bible, you'll see that toe, caster and camber all change dynamically as the car rolls in corners or the suspension moves up and down in relation to the road. For example, lowering a car can result in the lower suspension control arms being angled upwards, when they used to be angled downwards. This changes the angle of the hub carrier relative to the road, creating positive camber. On double-wishbone type suspension, the combination of both control arms being angled upwards increases the camber gain even more with suspension movement, so that when cornering, the car rolls much more easily, going into far more positive camber, and creating a worse-handling car than with the original suspension setup. With McPherson suspension, the upper arm is basically infinite-length and perpendicular to the strut so the angle doesn't change that much when lowered.
The problem is that these geometry changes are hard to compensate for with alignment work. Typically to get it as close as possible to factory spec when static, you need adjustable control arms, ball joints etc. To get it back to spec under dynamic conditions, now you're talking about different wheel hub carriers (with lowering spindles) or different ball joints with longer studs in the lower control arms, and/or ball joints with longer housings if mounted in the hub carrier. Lowered suspension also exaggerates (or created) bump-steer - a situation where compressing the suspension can result in the unwanted steering input. To compensate for this, you need to consider new steering arms with relocated positions for the ball joints and tie rods. Sometimes this can be compensated for by winding the tie rods in more tightly to shorten them, but not always. So yes, if you lower your car, you must consider all the factors from realignment (for McPherson systems, to full replacement components on multi-link or dual wishbone types.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 9:37

Hier zijn enkele foto's van mijn porsche.

samen met mijn zoon heb ik deze schroefset uitgezocht, aangezien hij ervaring heeft met verlaging en hier meerdere leveranciers in kent.
we hebben op advies van bedrijven uit Nederland en Duitsland gekozen voor de H&R ultra low, dit omdat je hiermee op bijna de hoogste stand al redelijk verlaagd bent en je evengoed ingaande slag van de dempers behoud.

Ook zijn deze H&R sets nu super stug, zoals de meeste schroefsets dit zijn. bovendien is een schroefset nog altijd beter dan enkel verlagingsveren te plaatsen met de originele dempers.

bij de porsche dealer zouden ze mijn porsche uitgewogen en uitgelijnd hebben. tevens zijn de toplagers vernieuwd.
zelf heb ik toch echt het idee dat dit eventueel aan een rubber/uitlijning of iets anders ligt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 9:42

ff een vraagje


heeft de auto voordat de schroefset erop zat wel naar je zin gereden ?

ik bedoel had die last waar die nu last van heeft met schroefset ?


het moet goed kunnen, mijne staat lang niet zo hoog maar rijd gewoon goed met ultra low !


.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 9:53

Voor dat de set erop zat reageerde de achterkant van de auto in ieder geval anders.
T lijkt nu ofdat hij weg glijdt
Bij een hevige regenbui op de snelweg is de achterkant best wel onrustig

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 11:44

hoefnix schreef:
Ronaldo schreef:Die ingenieurs hebben gekozen voor de beste allround prestaties.
Betekent dus niet dat t voor specifieke gevallen niet beter kan dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:


Euh... De complete geometrie is afgestemd op de hoogte. Door er maar zo 6 cm af te halen kan het nooit (zomaar) beter worden.
De auto staat als het ware alsof hij 6 cm ingeveerd is ten opzichte van de ontworpen positie.


M'n punt was, dat bij het ontwerpen van een straatauto, er wordt uitgegaan van alle condities en alle aspecten die mee wegen.
Dus prestaties op verschillende wegdekken, klimaat, etc. maar ook alle aspecten als kosten, levensduur, veiligheid, comfort, etc.
Dat Porsche dan uiteindelijk uitkomt op bepaalde waardes is logisch, en die ontworpen posities is het beste [url]compromis.[/url]

Als je dus met zo'n auto alleen maar rijdt op goed wegdek, als het droog is, altijd alleen, en snelheid en wegligging belangrijker vindt dan bijvoorbeeld comfort, dan kan voor dat specifieke geval lager wel degelijk beter zijn dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 11:57

De belangrijkste overweging voor autofabrikanten: cash.
Ik heb me laten vertellen door een zeer gerenommeerde veringsspecialist die oa testwerk doet voor BMW dat een verbetering aan de schokdempers voor de 1-serie afgeschoten werd op de prijs. Die zou namelijk met 0,50 euro per demper stijgen :shock:
De inkoopprijs voor de dempers ligt ver onder de 10 euro/stuk :shock:
Scheelt dus 2 euro per auto...

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 12:13

Gijbels schreef:Voor dat de set erop zat reageerde de achterkant van de auto in ieder geval anders.
T lijkt nu ofdat hij weg glijdt
Bij een hevige regenbui op de snelweg is de achterkant best wel onrustig


Hoe zit het trouwens met de homokineten en de aandrijfassen als je zo laag gaat. Lijkt me dat deze ook opeens onder een hele andere hoek moet werken. Zit er dan nog genoeg speling op de aandrijflijn in horizontale richting?

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 12:27

Ronaldo schreef:
hoefnix schreef:...
De auto staat als het ware alsof hij 6 cm ingeveerd is ten opzichte van de ontworpen positie.


M'n punt was, dat bij het ontwerpen van een straatauto, er wordt uitgegaan van alle condities en alle aspecten die mee wegen.
Dus prestaties op verschillende wegdekken, klimaat, etc. maar ook alle aspecten als kosten, levensduur, veiligheid, comfort, etc.
Dat Porsche dan uiteindelijk uitkomt op bepaalde waardes is logisch, en die ontworpen posities is het beste [url]compromis.[/url]

Als je dus met zo'n auto alleen maar rijdt op goed wegdek, als het droog is, altijd alleen, en snelheid en wegligging belangrijker vindt dan bijvoorbeeld comfort, dan kan voor dat specifieke geval lager wel degelijk beter zijn dan dat Porsche t zelf heeft bedacht. :salut:


Met alleen een schroefset monteren -> niet mee eens
Met aanpassingen zoals ik al eerder poste -> tuurlijk dan kan je zelfs veel beter.

Mijn punt is dat alleen verlagen je hubs, homokineten en alles in ingeveerde toestand zet. De krachten op die componenten is veel hoger en daardoor de slijtage ook. Daarnaast is de voorspelbaarheid van de auto, tenzij goed uitgevoerd, veel minder. Niet alleen BMW bespaart, verlagen door alleen een schroefset is ook de goedkope keuze ;).

Hoeveel straatracer zetten hun Golfje met schroefset op standje harder-dan-hard en lager-dan-laag zomaar haaks om op een recht stuk.... lees de krant er maar eens op na.

Re: H&R ultralow CS op 996 C2

01 aug 2016 18:50

en rijd je ook met N gecodeerde banden ?


ik rijd extreem laag voor jullie begrippen maar de mijne rijd zo als ik wil , tuurlijk wat straffer niet snoeihard maar op gewoon asfalt like on rails en toch nog goed geveerd,

velen die hebben meegereden van hier oput forum kunnen dat beamen ,

je moet natuurlijk niet een keienkoppies weg nemen dan pleuren je nierstenen en al je vullingen d,r eruit :mrgreen:

dus het moet toch ook echt goed kunnen met jou setup !

zomaar nog een vraagje wat betreft jouw ultra low kit ,( deze set word niet direct door h&r zelf geleverd ! ,
deze set word door H&R naar een ander professioneel bedrijf gestuurd waar deze zo tot ultra low word gemaakt !)
heeft jouw ultra low set ook deze weg bewandeld of is deze door andere derden tot ultra low omgebouwd ?





.
Plaats een reactie