Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
23 maart 2015 15:53
Ik vind de besturing van mijn 964 cabrio 2, 1993, boven de 140 eigenlijk gewoon te licht, waardoor de besturing vaag wordt. Onder de 140 is het prima. Ik vind het zware stuurgevoel van een 4 erg prettig, maar ik vind nooit meer zo'n mooie 2 als ik nu heb, dus vervangen begin ik niet aan.
Ik denk eraan om het stuurhuis te laten vervangen door een niet bekrachtigd RS stuurhuis. Heeft iemand daarmee ervaring? Wat merk je bij het rijden?
23 maart 2015 16:23
Ik denk dat je na vervangen door een RS stuurhuis vooral merkt dat je de verkeerde keus hebt gemaakt.
Een RS stuurhuis laat de auto met meer gevoel sturen, maar door ontbreken van bekachtiging ook zwaarder. Dat is op zich niet zo'n probleem omdat de auto anders gereden wordt en voor een ander doel wordt gebruikt.
Ik denk dat de C2 Cabrio door meer gewicht onaangenaam zwaar gaat sturen bij lagere snelheid.
Het probleem dat jij hebt kan ook exemplarisch zijn. Goede banden en goede uitlijning laten een 964 erg strak sturen, ook boven 140 km/h. Ook met een standaard stuurhuis.
23 maart 2015 18:12
Dank voor je antwoord. Erwin. Ik heb de indruk dat de banden en de uitlijning wel kloppen, dat is allemaal pas gebeurd bij Renntech. Ook ophangrubbers zijn vervangen. Maar als ik mijn cabrio vergelijk met bv een BMW 3 of een 964 4 coupé dan valt telkens op dat deze ook bij hogere snelheden lekker zwaar blijven sturen en een sterk gevoel van grip blijven geven. Hiervoor had ik een, uiteraard onbekrachtigde, 3.2, die stuurde prima, ook bij lage snelheden. Weet jij of een RS stuurhuis zwaarder stuurt dan een 3.2?
24 maart 2015 0:41
Misschien ook eens laten uitwegen ?
Nadat Erwin mijn onderstel had aangepakt incl. uitlijnen en uitwegen stuurde mijn 3.2 een stuk strakker op hoge snelheid. Een 964 moet m.i. ook superstrak kunnen sturen op hoge snelheid.
24 maart 2015 1:13
Zelfde ervaring
24 maart 2015 7:49
Welke spanning staat erop de banden?
28 maart 2015 19:38
Kappi2907 schreef:Welke spanning staat erop de banden?
12 Volt ?
28 maart 2015 23:31
Ook ik denk dat je niet over moet gaan tot rigoreuze aanpassingen.En denk dat
er toch iets niet helemaal in orde is aan je auto. Mijn ervaring is juist dat een 964
tot leven komt als je de snelheid opvoert.
Op hoge snelheden wordt ik soms onzeker, maar de auto ligt als een blok.
Succes met de zoektocht naar een oplossing, ga niet overhaast te werk.
29 maart 2015 11:45
Ik had ook steeds maar een vaag stuurgevoel in mijn 964. Niet te licht zoals hier genoemd, maar speling rond de middenstand. Nieuwe u-joints, 2x stuurhuis vervangen, uitlijning, niets loste het op. Toen een nieuw onderstel en daarna een complete uitlijning van een paar uur bij Erwin van Rebel Engineering, en sindsdien rijdt hij fantastisch. Ik heb er alleen sindsdien nog niet weer 200+ mee gereden
Dus een echt goede uitlijning kan veel doen bij een 964 heb ik gemerkt.
03 apr 2015 10:18
Hartelijk dank voor de goede suggesties en de waarschuwingen. Als ik jullie enthousiasme lees over 200+ snelheden dan weet ik zeker dat er iets niet klopt: de auto ligt zeker niet als een blok en el helemaal niet boven de 200.
Vanmiddag breng ik hem naar Renntech. Is het dan nog niet goed dan breng ik een bezoek aan Rebel Engineering.
Houd jullie op de hoogte.
03 apr 2015 12:20
Of je slaat de 1e stap gewoon over en naar Rebel...
03 apr 2015 12:27
Tsja, ze hebben me daar de vorige keer erg goed geholpen. Het je de indruk dat Rebel nog beter is?
03 apr 2015 12:49
Ik niet alleen
Zie FrankV en Lindemans
03 apr 2015 16:41
Ik laat ook alleen Rebel eraan sleutelen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.