Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
29 maart 2015 16:15
In mijn 986 heb ik een driespaaks stuur gemonteerd. Voelt prima en ziet er net wat strakker uit dan het vierspaaks stuur. Nadeel is dat het net iets uit het lood zit. De vertanding is net niet fijn genoeg om die paar mm goed te maken. De auto is perfect uitgelijnd en daar wil ik dus niets aan doen, maar ik zou wel het stuur recht willen hebben. Kan dat direct op het stuurhuis zonder iets aan de uitlijning te veranderen?
29 maart 2015 16:36
Volgens mij moet je het toch in je vertanding van de stuur-naaf en -as zoeken. De vertanding zou echt fijn genoeg moeten zijn om dit op te lossen.
Wat ik altijd doe is de auto een paar keer voor en achter uit rijden, zodat de voor wielen goed recht staan, dan het nieuwe stuur erop, en dan zonder het stuur vast te zetten met de centrale moer, nog een paar keer voor en achteruit te rijden om te controleren of het stuur echt recht staat.
Succes
29 maart 2015 16:59
Bij mijn 964 hetzelfde probleem gehad. De sportstuur had net een andere offset dan de standaard stuur. Mijn stuur stond max 2/3 graden fout, maar het was op geen enkele manier goed te krijgen, en is pas goed gekomen na een uitlijning.
Laatst bijgewerkt door
Johann op 29 maart 2015 17:03, in totaal 1 keer bewerkt.
29 maart 2015 17:02
Binko schreef:De auto is perfect uitgelijnd en daar wil ik dus niets aan doen, maar ik zou wel het stuur recht willen hebben.
Reken er maar op dat je jouw stuur recht moet zetten door de spoorstangen te verdraaien. Daarbij verandert er niks aan de uitlijning.
Als je de linker spoorstang bijvoorbeeld 10 graden uitdraait en de rechter spoorstang 10 graden indraait blijft de sporing hetzelfde en wijzigt de stand van het stuur.
29 maart 2015 20:00
Vertanding van stuur en stuuras zijn inderdaad te grof om m precies in het midden te krijgen (tenzij je geluk hebt).
Zoals Erwin aangeeft kunt je beide spoorstangen eenzelfde stuk verzetten waardoor je het middepunt verplaatst en de uitlijning niet wijzigt.
29 maart 2015 20:14
Ok duidelijk, bedankt heren.
29 maart 2015 21:45
Kop op zeg, 2/3 graad, mieredingessen volgens mij.
29 maart 2015 22:44
Voor jou misschien, maar voor mij niet. Ik zag het ieder keer als ik in de auto stap of op de snelweg reed. Misschien heb ik gewoon hele hoge standaarden, maar het is mijn standaarden en mijn geld
30 maart 2015 17:59
uitlijnen kost je geen rib uit je lijf ...
30 maart 2015 20:36
Johann schreef:Voor jou misschien, maar voor mij niet. Ik zag het ieder keer als ik in de auto stap of op de snelweg reed. Misschien heb ik gewoon hele hoge standaarden, maar het is mijn standaarden en mijn geld

Alsie bij mij niet precies in het midden zit... Kan ik niet tegen !
30 maart 2015 21:11
That's what she said, last night...
31 maart 2015 7:57
Tsja, dat heb je met een krom stuurstangetje.
31 maart 2015 12:55
Ik had ooit hetzelfde probleem maar dat heeft Erwin destijds opgelost. Waarschijnlijk dmv verstellen van die spoorstangen maar dat moet je niet aan mij vragen
31 maart 2015 13:07
Ik denk ook dat dat het eenvoudigst is, en het is maar een kwart slagje of zo, kwestie van heel secuur werken.
31 maart 2015 14:02
Het is niet het eenvoudigst via de spoorstangen, het is de enige manier....
31 maart 2015 18:11
mod by horn: wil je als je op de laatste post reageert, deze niet quoten?
Ik zal voor de mensen die hoefte hebben aan expliciete teksten nog specifieker zijn: het makkelijkste is dus om zelf de spoorstangen heel zorgvuldig die kwartslag te verdraaien, ipv de auto helemaal opnieuw te laten uitlijnen. Dat laatste wilde ik namelijk voorkomen.
31 maart 2015 18:29
Erwin, die toch met een expliciete tekst heel specifiek schreef:Reken er maar op dat je jouw stuur recht moet zetten door de spoorstangen te verdraaien. Daarbij verandert er niks aan de uitlijning.
01 apr 2015 18:48
Binko schreef:mod by horn: wil je als je op de laatste post reageert, deze niet quoten?
Ik zal voor de mensen die hoefte hebben aan expliciete teksten nog specifieker zijn: het makkelijkste is dus om zelf de spoorstangen heel zorgvuldig die kwartslag te verdraaien, ipv de auto helemaal opnieuw te laten uitlijnen. Dat laatste wilde ik namelijk voorkomen.
Zo heb ik t ook ooit gedaan. Let op dat het draad tegengesteld loopt aan weerskanten als ik het goed herinner.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.