Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Upgrade onderstel 964

10 apr 2015 22:36

Ik rij met de originele set-up, dus ook met (te) oude originele Boge-dempers.
Tijd voor wat anders ! Maar wat ? Je kunt het (financieel) zo gek maken als je
zelf wilt : schroefsets, verlagingsveren, Bilstein, Koni, KW, en ga maar door.

Waar rijden de 964-forum-ers mee en wat zijn jullie ervaringen ? Iets verlagen heeft
mijn voorkeur, maar vaak resulteert dat in 30 - 40 - 50 mm. lager en is dat niet
te veel van het goede ? Je komt in Nederland nogal eens een drempel tegen.
Daar ga ik nu moeiteloos overheen, maar dan ?

Ik lees graag wat jullie er van denken.

Re: Upgrade onderstel 964

10 apr 2015 23:13

Ligt eraan wat je met je porsche wilt doen
Beetje lager zou kunnen maar ook ik ben huiverig voor drempels ....
Cup onderstel scheelt een slok op een borrel maar dat hebben er niet veel ( ik wel)
Vind de priizen van schokbrekers ,monteren,uitwegen trouwens belachelijk duur in nl kan je beter voor naar dl

Re: Upgrade onderstel 964

10 apr 2015 23:13

Je kan beter op je eigen wensen een set bij elkaar nemen. Want hier geld dat een ieder ervaring heeft met iets en iedereen praat voor zijn eigen parochie.

Re: Upgrade onderstel 964

10 apr 2015 23:55

erwin964c4 schreef:Ligt eraan wat je met je porsche wilt doen
Beetje lager zou kunnen maar ook ik ben huiverig voor drempels ....
Cup onderstel scheelt een slok op een borrel maar dat hebben er niet veel ( ik wel)
Vind de priizen van schokbrekers ,monteren,uitwegen trouwens belachelijk duur in nl kan je beter voor naar dl


Geen circuit-gebruik. Reden voor evt. verlagen = optisch. Wat ik wel wil : beter stuurgedrag.

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 0:08

Ik rij op straat met een eibach bilstein set, hoogte instelbaar dus zo hoog of laag als je Zelf wilt. Rijgedrag is super, ligt lekker rustig en strak op de weg, zeker niet oncomfortabel.

Ga met de 964 sneller over drempels heen dan met de dd

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 7:16

Bob C4 schreef:....... en wat zijn jullie ervaringen ?



Ik weet zeker dat je ontzettend tevreden zult zijn als je Bilstein B6 en een set verlagingsveren onder jouw auto hebt zitten. En dan niet te laag afgesteld.
Doordat de auto minder ver door veert zul je verkeersdrempels probleemloos kunnen nemen. En als je wilt nog wel sneller dan nu.

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 7:29

Dat denk ik ook. Stuurt ook echt een stuk strakker :thumleft:

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 8:23

Ik heb een paar jaar geleden ook een B6 set (zoals Erwin aangeeft) met groene veren eronder laten zetten, en herkende de auto qua rijden niet terug :thumleft:

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 9:28

Iemand ook advies voor een targa? Is bedoeld om mee te toeren en een keer een Alpen strasse mee te rijden. Dus vooral goed sturen en compfy blijven ?

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 9:34

Ik weet even niet meer hoe het precies zit, maar ik geloof dat je bij de B6 set kan kiezen uit 3 soorten hulpveren, rood, groen en blauw. Waarbij rood de meest stugge versie is en blauw de zachtste.

Maar daar kan Erwin waarschijnlijk wel antwoord op geven

Wellicht de B6 set met blauwe veren voor jouw doel de beste optie :?:

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 10:55

Complete H&R set hier en deze uiteraard goed laten monteren en uitwegen (niet geheel onbelangrijk). Rijdt fantastisch en ik sta wat lager dan de meesten hier compleet zonder problemen.

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 10:57

Ik heb een standaard KW schroefkit er onder gestoken. Harder maar niet te hard, kan belachelijk laag geschroefd worden indien gewenst en is volledig in inox.
Voor mij is dit de beste koop voor zijn geld :thumleft:

Heb ook nieuwe spoorstangen, een strutbrace en nieuwe bussen in de driehoeken laten steken en dit maakt samen echt een wereld van verschil !!

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 10:59

Ik zou voor de Bilstein PSS10 set gaan en ook alle ophangrubbers gelijk meenemen. Veel forummers rijden hiermee en zijn er zeer tevreden over. Je zal de wegligging t.o.v. je huidige setup niet meer terugkennen het wordt een compleet andere auto en dan in de positieve zin. Hoogte kan je dan ook instellen hoe jij het mooi vindt. :cheers:

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 11:39

Gelden al jullie nuttige adviezen ook voor een 964 C4? Of maakt het niet uit?

Ook: enig idee wat het hele circus zo'n beetje gaat kosten?

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 12:25

yo bobsterrrrrrr whasupppp


kheb d,r ff een PS verlagings setje onder gedaan voor je :shock: :mrgreen: :wink:


Afbeelding


mooie dikke turbo stoelen trouwens d,r in 8)


lachen btw je kenteken is bijna zuffenhausen jah :cheers:


.

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 16:32

Compleet H&R. Na (voor de 2e keer helaas...) uitlijnen en uitwegen echt super.
Wel een stukje lager als 30-40mm omlaag gegaan...! :thumleft:
(Met 18" eigenlijk iets te laag Maarja, het oog wil ook wat!)
Succes met je keuze en als je nu nog standaard er onder hebt.... Is alles een wereld van verschil!

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 21:41

Bedankt voor alle suggesties en adviezen. De Knauff versie gaat het NIET worden,
zoveel is zeker. Maar wat er ook onder gaat komen, ik verheug me nu al op de
eerste kilometers. Zoals PW250 al aangaf : als het oververmoeide originele spul
er onder vandaan is, is alles een wereld van verschil.

Als de kogel door de kerk is laat ik effe weten wat het geworden is en hoe het rijdt.

:drive:

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 22:39

Ik heb vorig jaar Bilstein PSS10 laten monteren op een hoogte tussen standaard en RS in (ik meen -20mm) en alles ocmpleet laten uitlijnen. Mijn 964 C2 is er veel beter door gaan rijden. Het is leuk om de demping van de PSS10 uit te proberen. Zelf rijd ik achter een standje zachter dan Rohrl op zijn RS heeft staan.

Re: Upgrade onderstel 964

11 apr 2015 23:30

De PSS10 zal het vermoedelijk niet worden, niet omdat het niet goed is,
maar andere opties zijn nadrukkelijk goedkoper. Je kunt het zo gek maken
als je wilt, er zijn ook schroefsets die 2500,= kosten. Waarschijnlijk
fantastisch, maar voor mij "overdone".

Re: Upgrade onderstel 964

12 apr 2015 1:56

das het voordeel van photoshop , schuifje hoger of lager :



Afbeelding

Afbeelding


:wink:

Re: Upgrade onderstel 964

12 apr 2015 19:27

de Fiscalist schreef:Ik rij op straat met een eibach bilstein set, hoogte instelbaar dus zo hoog of laag als je Zelf wilt. Rijgedrag is super, ligt lekker rustig en strak op de weg, zeker niet oncomfortabel.

Ga met de 964 sneller over drempels heen dan met de dd


Hier idem dito, de mijne zou nog een cm verder kunnen zakken maar ik kan nu overal normaal over drempels heen.
Verder zit er een veerpootbrug in. De auto rijdt nu strak maar niet oncomfortabel.
Maar zoals Gizmo al zegt zou ik me door een specialist laten adviseren, dan krijg je een auto die rijdt zoals jij dat wil.
De een wil het circuit op en de ander niet.

Re: Upgrade onderstel 964

12 apr 2015 21:27

Ben erg enthousiast over de koni sport kit: koni geel & h&r veren. Ligt nu een mooi stukje lager voor een schappelijk bedrag

Re: Upgrade onderstel 964

16 apr 2015 22:40

Ik ben ook al lang aan het twijfelen voor een nieuwe ophanging, na 25 jaar is het beste er wel vanaf denk ik. Na het lezen van dit topic helemaal overtuigd. Ga waarschijnlijk voor een Bilstein of KW-set gaan. Iemand een goed adres voor zo'n set inclusief nieuwe rubbers?

Re: Upgrade onderstel 964

16 apr 2015 23:11

Het wordt waarschijnlijk Bilstein B6 + HR groen (nu blauw).
Qua prijs is Carnewal de beste optie denk ik.

Re: Upgrade onderstel 964

17 apr 2015 2:05

rubeng schreef:Ik ben ook al lang aan het twijfelen voor een nieuwe ophanging, na 25 jaar is het beste er wel vanaf denk ik. Na het lezen van dit topic helemaal overtuigd. Ga waarschijnlijk voor een Bilstein of KW-set gaan. Iemand een goed adres voor zo'n set inclusief nieuwe rubbers?


Porsche centrum t gooi
Plaats een reactie