Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
25 apr 2015 22:27
Achter zitten Bridgestones (uit 2008...) S-02 N4 255/40ZR17 wat zal ik er voor op doen (iig 215/45R17) qua merk/type?
Het is een C4 zal het veel uitmaken als je een ander merk/type band toepast? Let wel ik ben een Skoda diesel rijder in een 911 dus geen raceman
25 apr 2015 22:42
Ik zou voor Wanli gaan ...
25 apr 2015 22:51
Wanli heeft ze wel
25 apr 2015 22:53
Ik heb Continentals op die van mij liggen. Super tevreden van. Ik ben wel niet van het type dat bespaart op zijn banden, zijn de enige contactpunten met de weg en zeker bij een 911 wil je die toch in orde hebben!
25 apr 2015 22:54
Aangezien je achterbanden van 2008 zijn is mijn advies: ook achter vervangen.
Mogelijk dat het profiel nog voldoende is, maar leeftijd speelt ook een rol. Is
toch een auto waar je 260km/uur mee kan rijden ...
Heb je ook rondom zelfde band, zelfde profiel, en kun je weer jaren vooruit
(en af en toe een stukje achteruit).
En welk merk/type dan ? De puristen gaan in ieder geval voor een band met N-codering
(ik ook), maar of dat dan Bridgestone of iets anders wordt is heel persoonlijk.
Onder die van mij zit Continental en ik vind ze prima. Stil, slijtvast. Wel heel stug
als het wat kouder is de eerste kilometers. Maar ik rij dit merk sinds aanschaf en
heb geen ervaring met een ander merk onder een 964.
25 apr 2015 23:12
Wat Bob C4 al aangeeft achter ook vervangen ivm leeftijd, 7 jaar is wel de max.
Heb zelf al 2x de Conti's onder de 964 C2 gekozen en is een prima band.
Ga de volgende keer toch Michelin proberen, heb begrepen dat die wat beter
zijn i.c.m. een sportievere rijstijl.
25 apr 2015 23:20
MyFirst964 schreef:Achter zitten Bridgestones (uit 2008...) S-02 N4 255/40ZR17 wat zal ik er voor op doen (iig 215/45R17) qua merk/type?
Iig géén 215/45-17 maar 205/50-17. En liever geen S-02....of je moet doof zijn, want ze maken na verloop van tijd veel lawaai.
Continental Sport Contact 2 of Bridgestone S-02A is een goede keus. Michelin ook, is duurder maar weinig tot geen voordeel t.o.v. de Conti's.
25 apr 2015 23:22
rubeng schreef:Ik heb Continentals op die van mij liggen. Super tevreden van. Ik ben wel niet van het type dat bespaart op zijn banden, zijn de enige contactpunten met de weg en zeker bij een 911 wil je die toch in orde hebben!
+1 conti's
26 apr 2015 0:10
Ik heb er Bridgestone RE050A onder liggen, ben er erg tevreden over. Weinig geluid, veel grip.
26 apr 2015 0:24
Pirelli P zero asymetrico
26 apr 2015 0:56
Sinds een week 4 nieuwe Michelins onder de C4 zitten. Rijden veeeeeel beter dan de 9 jaar oude B'stones die er eerst onder lagen.
26 apr 2015 7:35
Conti Sportcontact 2.
fijne rustige band.
26 apr 2015 7:54
Ivo 3.6 schreef:Pirelli P zero asymetrico
Waardeloze band, veel te slappe zijwangen, auto word onrustig bij hoge snelheid.
Michelin Pilot Sport goed bij droog en nat weer ( ja, rij ook wel eens als het nat is buiten )
26 apr 2015 8:50
Tja, de snelheden die jij haalt durven wij niet over te dromen.....
26 apr 2015 8:59
Niet alleen bij hoge snelheid, ook al onrustig bij 280km/u.
26 apr 2015 9:22
,
26 apr 2015 10:29
Iedere Sjaak.... Conti's vind ik maar hard en na elke keer (poosje) wegzetten en rijden "platte kantjes"
26 apr 2015 10:39
PTT schreef:Niet alleen bij hoge snelheid, ook al onrustig bij 280km/u.
Als je weer geland bent zeker...
26 apr 2015 10:43
Pw250 schreef:Iedere Sjaak.... Conti's vind ik maar hard en na elke keer (poosje) wegzetten en rijden "platte kantjes"
Idem hier. Net 2x Falken FK 453 achterop gegooid. Supergoede band waar ik zeer goede ervaringen mee heb gehad in het verleden.
26 apr 2015 11:00
Huh Falken......als performance jou toch niks uitmaakt, waarom dan wel een afspraak gemaakt voor een precieze uitlijning
26 apr 2015 11:17
Pw250 schreef:Iedere Sjaak.... Conti's vind ik maar hard en na elke keer (poosje) wegzetten en rijden "platte kantjes"
Die ervaring heb ik ook, vandaar dat ik eens Michelin Pilot Sport ga proberen..
26 apr 2015 11:26
PTT schreef:Niet alleen bij hoge snelheid, ook al onrustig bij 280km/u.
26 apr 2015 12:53
Erwin schreef:Huh Falken......als performance jou toch niks uitmaakt, waarom dan wel een afspraak gemaakt voor een precieze uitlijning
Jaja...net zo goed of zelfs beter dan Toyo. Onder mijn Maserati's die ieder zo tussen de 260 en 300 pk en heel veul koppel zaten had ik daar super goede ervaringen mee. Veel grip in zowel nat als droog, stijve wangen en normale slijtage. Tot vrijdag (vroeg)
26 apr 2015 13:22
MyFirst964 schreef:Hoi Erwin,
Mag ik je nog vragen waarom aan de voorkant geen 215/45-17? Deze zitten er nu onder (door vorige eigenaar). Maakt het allemaal nog veel uit voor een C4 of je verschillende type banden (merk/type) voor en achter hebt?
Bij een C4 worden alle wielen tegelijk aangedreven, ook al met minder koppel naar de vooras. De draaisnelheid wil je zo gelijk mogelijk hebben. Is dat niet het geval slijt de koppelverdeler onnodig veel. Daardoor gaat de werking van de 4WD achteruit en krijg je veel vervuiling van de olie waardoor de versnellingsbak weer onnodig slijt.
Advies: Natuurlijk moet je om bovenstaande reden je houden aan de voorgeschreven maat van 205/50-17. Bij een C2 is dat niet zo belangrijk, omdat deze uiteraard geen koppelverdeler in de aandrijving heeft.
En als jouw auto al een tijd met verkeerde maat voorbanden heeft gereden is olie van de versnellingsbak verversen sterk aan te raden. Een 215/45-17 band legt elke omwenteling 4 cm minder af dan de achterbanden. Dat geeft ergens slip. In het geval bij een C4 is dat bij de lammelenkoppeling die daardoor vroegtijdig versleten zal zijn.
De reden om 215/45-17 te kiezen is ook meestal omdat die maat iets goedkoper is. Goedkoop is duurkoop gaat ook hier op.
Daarnaast moet een C4 banden met N codering hebben. En die heeft een 215/45-17 band niet. Bij een C2 iets onbelangrijker. Als je nu achter geen N codering hebt, koop dan 4 banden met N codering. Anders krijg je een slecht rijdende Porsche op de snelweg.
26 apr 2015 13:34
@Erwin
Dank voor je uitleg ik had de berekening net ook gedaan
De voorbanden zaten er al onder toen ik de Porsche kocht ;-( en idd geen N codering en ook de max. snelheid klopte niet. Daarom nu een goed moment om het wel goed te doen.
De achterbanden hebben overigens een N codering maar is deze maat (255/40 17) dan "toegestaan"/voorgeschreven voor een 964C4?
Maar nog één belangrijke vraag... kunnen de 205 banden probleemloos op de velgen die ik nu al heb (imi cup)?
Nogmaals dank!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.