Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 15:42

wie o wie kan mij van info voorzien, ik heb gezocht op het net en deze site, maar weinig specifieke info gevonden om een keuze te kunnen maken

het uitgangspunt is een 996 gt3 mk1 uit 99 met standaard wielen en ohlins schroefset
ik rij nu op oude DOT 2011 toyo R888 achterbanden. en nieuwe DOT 2014 toyo voorbanden
de achterbanden hebben weinig grip, de voorbanden hebben top grip.
ik moet de achterbanden wisselen.
nu heb ik een dilemma.

de toyo wordt op US forum afgemaakt voor de Porsche 911.
de wangen schijnen bij warme banden de zijwaartse krachten niet te kunnen verwerken.
daarnaast schijnen de toyo's geen grijs gebied te hebben van matige grip. het is top grip, en dan ineens GEEN grip.

de MIchelin pilot sport 2 is in N codering en in 18 inch voor de 996 gt3 MK 1 leverbaar.
de michelin pilot sport cup is alleen in 19 inch leverbaar met N codering.

ik weet het dus niet meer. wat moet ik doen, zoveel mensen zoveel meningen..

wie o wie heeft ervaring met semi slick circuit banden of R compound banden voor een 911
wie wil daar wat over schrijven zodat ik en met mij anderen een afgewogen keuze kunnen maken.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 16:05

http://www.6speedonline.com/forums/997- ... t-cup.html

Zat gisteren dit te lezen, omdat ik Toyo's op de 993 wil proberen.
Zijn wat goedkoper dan de Michelins, denk ik, hoewel ik nog niet echt prijzen vergeleken heb.
Toyo's warmen sneller op schijnt het, Michelins zijn beter voor het echt snelle werk.
Voor mij zijn Toyo's voorlopig prima lijkt me, maar ben ook geinteresseerd in ervaringen van forummers.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 16:31

probleem is dat ze 19 inch cup banden met N codering vergelijken en in 18 inch bestaat geen michelin cup band met N codering.
de cup banden in 18 inch zonder N... of de toyo zonder N...

Re: circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 17:23

Dan ben ik benieuwd wat het bezwaar zou zijn om Michelins ZONDER N-codering te monteren…..
Is dat een marketingtechnische overweging?
Is die band niet bestand tegen het hogere gewicht van de motor achterop? (…achterin… :mrgreen: )
En heeft er ook iemand ervaring met de Pirelli Corso's?

Re: circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 18:23

thomas1665 schreef:de toyo wangen schijnen bij warme banden de zijwaartse krachten niet te kunnen verwerken.
daarnaast schijnen de toyo's geen grijs gebied te hebben van matige grip. het is top grip, en dan ineens GEEN grip.


Wat is jouw ervaring daarmee, heb je dat zelf nadat de banden warm werden op het circuit ook zo ervaren ?

Re: circuit banden keuze 996 GT3

26 apr 2015 19:06

ik vind het lastig om daar een mening over te geven,
de banden waren nieuw, maar al 4-5 jaar oud. de wangen waren ook helemaal blauw na de eerste keer rijden, verder heb ik wat lopen rommelen met bandendruk.
na een aantal rondes gingen de banden meer glijden, maar of dat kwam omdat de bandendruk te hoog werd, de compound te oud is of dat het door de slappe zijwang komt weet ik dus niet.

De N codering is volgens mij geen marketing verhaal,maar een goedgekeurde en verstevigde zijwang van de band voor het gewicht van de motor op de achteras.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

03 mei 2015 19:37

Heb redelijk wat setjes versleten op een GT3 CS MK1
Nordschleife: PS2, prima band tot het heel erg warm wordt, maar daar (NS) een mooie allrounder
Diverse circuits waaronder Assen, Zandvoort, Francorchamps en Zolder
PZero Corsa: veel grip maar qua stuurprecisie redelijk
Toyo R888: Mooie allrounder, maar te veel onderstuur naar mijn zin. Blijft wel constant qua temperatuur
Michelin Cup (1): Heel veel stuurprecisie, veel grip en een super balans. In de regen is het overigens niks, maar dat geldt (in mindere mate) ook voor de Toyo en de Pirelli.

Wat heel belangrijk is: De spanning!!
WARM: 2.4 bar voorzijde en 2.8 achterzijde.

Mijn ervaring is, dat als je KOUD op 1.8 tot 1.9 bar start je na 2 tot 3 rondjes op de ideale spanning zit en bijna niet hoeft te corrigeren

Succes!

Re: circuit banden keuze 996 GT3

04 mei 2015 21:02

dank voor de info!
ik ga de banden nu eens op de juiste bandenspanning rijden en dan eens kijken wat ze doen.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

11 mei 2015 12:21

De cup (1) zonder N-codering past verreweg het beste bij de 996 GT3.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

14 jul 2015 6:48

Heb meegereden in een 997 gt3 waar we voortdurend bandenspanning checkte. Ik voelde dat we na een paar rondjes eerder begonnen te glijden. Toen even wat lucht eruit gelaten en ging het beter.

Luchtdruk is echt key.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

14 jul 2015 14:25

heb altijd de Pirelli's gereden. Dat is nu de Trofeo.

De Pirelli is wat minder abrupt dan de Michelin...hij geeft de grens beter aan.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

14 jul 2015 14:28

2.4 en 2.8 is veel te hoog voor de semi slick.

Warm moet je op 2.0-2.1 vooraan zitten en 2.2 achteraan. Staat ook zo in de brochure van Michelin.

Starten op 1.6 en langzaam opwarmen. Na paar rondjes binnenkomen en druk checken.

Re: circuit banden keuze 996 GT3

14 jul 2015 14:58

maatje van me heeft Yokohama Advan Neova AD08R op z'n 996 gt3 CS en ze blijken beter dan de TOYO R888

Re: circuit banden keuze 996 GT3

14 jul 2015 16:06

Mijn ervaring (en die van meneer Pirelli) is iig anders

http://www.rennteam.com/forum/page1.htm ... lka02?vs=0
Plaats een reactie