Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
03 jun 2015 23:26
Iemand enig idee of de speciale tang om de stelringen ( om de veerpoten) te draaien ook gewoon ergens te koop is en zo ja welke maat?
En is 1 cm omhoog draaien ook verlaging van 1 cm als de 964 weer op zijn pootjes staat en de veer op spanning staat?
Thnx
03 jun 2015 23:33
Ik kreeg dit bij mijn KW set gewoon voor elkaar met de hand, geen gereedschap voor nodig gehad. Alleen een inbussleutel voor de borging
04 jun 2015 0:33
Als de boel echt vast sit, krijg je het met de haaktang ook niet voor elkaar
Ik heb eerder de hele boel eens uit kunnen bouwen - en de ringen van de poten kunnen zagen ... losse ringen waren gelukkig wel voor handen.
04 jun 2015 6:00
Meestal te koop bij motorzaak. Ik heb 2 maten liggen geen idee of ze passen. Je kan langsrijden en kijken of ze passen en ter plekke de cm stellen. Maar met eigen ogen gezien dat die van jou heel erg goed gangbaar zijn dus met een sterke hand zou dit moeten lukken
04 jun 2015 10:34
Je auto is uitgewogen, toch? Dan zou ik niet zomaar gaan stellen aan de ophanging want een uitgewogen auto is niet afgesteld op hoogte alleen maar ook hoeveel gewicht op een wiel is. Dus als je zomaar gaan stellen ben je de voordelen van het uitwegen kwijt.
Ik koop heel veel gereedschap bij Datona. Prima voor de hobby monteur
Hier heb je wat je zoekt
04 jun 2015 11:59
Auto is niet echt uitgewogen en is ook niet nodig. Zelfs Erwin zegt dat het futiel is en niet in enorme mate bijdraagt aan de wegligging. Kan ook niet anders want als je er met 80 kilo in gaat zitten is het idee weg.
04 jun 2015 13:26
Je hebt alleen veren en geen andere dempers toch?
Dan kun je waarsch ook niet lager (Meer)
Je mag bij RAUW mijn "sleutel" wel even gebruiken
(Liggen er standaard in)
04 jun 2015 13:28
giulia schreef:Auto is niet echt uitgewogen en is ook niet nodig..
Ik mag aannemen dat hij 'm eerst op de weegschalen heeft gezet, alvorens dit te zeggen
Als je inderdaad 100% nauwkeurig uit wilt wegen, dan doe je dat met de bestuurder er in ....
en rij je daarna ook niet met iemand of iets meer (of minder?) Als je de hoogte (nu) toch anders wilt hebben, zou ik die verstelling wel doen als de wagen op weegschalen staat
04 jun 2015 13:44
giulia schreef:Auto is niet echt uitgewogen en is ook niet nodig. Zelfs Erwin zegt dat het futiel is en niet in enorme mate bijdraagt aan de wegligging. Kan ook niet anders want als je er met 80 kilo in gaat zitten is het idee weg.
Jemig, wat zeg je nu, uitwegen was hier het toverwoord. Als een wagen niet goed reed dan roept men in koor 'laten uitwegen'. (Dat heel veel types niet uitgewogen kunnen worden is dan weer een ander probleem).
04 jun 2015 13:46
Olaf schreef:
Als je inderdaad 100% nauwkeurig uit wilt wegen, dan doe je dat met de bestuurder er in .... en rij je daarna ook niet met iemand of iets meer (of minder?)
Mag je voor dat je gaat rijden wel wat eten of drinken, of ff lekker
04 jun 2015 13:49
Ferdi's Porsche schreef:Mag je voor dat je gaat rijden wel wat eten of drinken, of ff lekker
Ja, maar alleen in combinatie
Wel een goede smoes om totmbo thuis te kunnen laten
04 jun 2015 14:37
Olaf schreef:giulia schreef:Auto is niet echt uitgewogen en is ook niet nodig..
Ik mag aannemen dat hij 'm eerst op de weegschalen heeft gezet, alvorens dit te zeggen
Als je inderdaad 100% nauwkeurig uit wilt wegen, dan doe je dat met de bestuurder er in ....
en rij je daarna ook niet met iemand of iets meer (of minder?) Als je de hoogte (nu) toch anders wilt hebben, zou ik die verstelling wel doen als de wagen op weegschalen staat
Yep wel gewogen maar wegens tijdgebrek niet uitgevoerd....er zat links voor 30 kilo en rechtsachter 35 kilo verschil in druk t.o.v. de overzijde zonder ondergetekende op de stoel. Erwin kon met zijn ervaring vertellen dat dat 3 resp 4 mm omhoog zetten van de ring betekende om het gelijk te krijgen.
Verder zoek ik naar maximaal 1 cm lager...wellicht zelfs wat minder.
04 jun 2015 14:44
Kan je nog 1cm zakken op je standaard veerpoten?
04 jun 2015 14:44
Dus je tas op het linker achterzitje en totmbo in de passagiers-stoel moeten dit goed kunnen compenseren
04 jun 2015 14:51
Johann schreef:Kan je nog 1cm zakken op je standaard veerpoten?
Denk het wel...
Beetje experimenteren met andere velgen....
04 jun 2015 16:18
giulia schreef:En is 1 cm omhoog draaien ook verlaging van 1 cm als de 964 weer op zijn pootjes staat en de veer op spanning staat?Thnx
Dat zou puur theoretisch gezien wel heel toevallig zijn maar in de praktijk zal dat, afhankelijk van waar je in het veergebied aan het stellen bent, waarschijnlijk niet zo heel veel schelen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.