Wie kan me helpen en aangeven wat er mis kan zijn.
Gaat om een 986 uit '97 met +/- 75.000 km
Voor mijn vakantie de auto naar Porsche Heteren gebracht voor de jaarlijkse keuring en om hem 100% klaar te hebben voor mijn vakantie ( +/- 4.500 km ) auto had toen geen problemen !!!!!
Bij deze keuring kwam uit dat de schijven voor te dun waren en vervangen moeten worden uiteraard met blokken. ( Achter 2014 al gedaan )
Auto opgehaald en +/- 700km probleemloos ( geen enkel afwijking of trilling of wat dan ook )
na 700km kwam er een lichte vibratie in het stuur bij aanremmen boven de 70km.
( schaal van 0 = goed 10 = niet meer mee te rijden een 1 )
Binnen 50 x ( normaal aanremmen op snelheid van max 120 km in droog weer ) schaal 5 ( serieuze trilling )
paar honderd km verder was het een 7 ( dan is het niet meer prettig om stuur vast te houden en voel je het in het pedaal )
Ondertussen afspraak gemaakt bij Porsche in Heteren.
Na 2 dagen een telefoontje dat ze het niet kunnen vinden en of ik meer info kan geven.
Uiteraard de schijven gecontroleerd en deze waren recht en binnen tolerantie.
Ze hebben voor achter alles los gehad banden gebalanceerd rubbers en speling gecontroleerd en hieruit bleek er niets mis te zijn. Andere banden met andere velgen er op etc. etc.
Aangegeven dat als je heel langzaam aanremt bij stoplicht en je je voet vast houd op een vaste stand dat je dan voelt dan hij remt > niet remt > remt > niet remt als hij rond gaat.
Aangegeven of ze dit na kunnen nabootsen en hieruit bleek ( tenminste dat is mij verteld ) dat in de midden er een verdikking/verharding van de schijf zat en hierdoor gaat trillen, productiefout dus nieuwe schijven.
Auto opgehaald en helemaal perfect, echt waar 100% geen trillingen niet bij rijden niet bij remmen.
helaas na +/- 600 km weer een lichte trilling ( 1 op schaal ) en na 50 km ( 3 ) dus weer aan het bellen. Een en al verbazing bij Porsche en toch maar weer een nieuwe afspraak gemaakt. na +/- 200 km ( schaal 6 )
Na 2 dagen weer een belletje dat ze het niet kunnen vinden en dat ze nog bezig zijn, na dag 4 weer een belletje dat ze het nog niet weten. De schijven hebben afgedraaid en dat het probleem iets minder is maar nog steeds aanwezig.
Mijn voorstel natuurlijk dat er gewoon een ander merk/type set schijven en blokken op moet komen maar dit kunnen ze niet honoreren aangezien deze dan niet officieel door Porsche geleverd zijn. Om hun standpunt extra waarde bij te stellen geven ze aan dat er +/- 4 sets per maand geplaatst worden op vergelijkbare combinaties en dit geen problemen geeft.
tja, ...
Mijn gevoel, toch de schijven.
Kan ik ergens vinden of er bijvoorbeeld originele andere type schijven voor de 986 uit '97 zijn van een ander type of kwaliteit. Als ik op andere sites kijk zie ik geperforeerde schijven en gelegeerd/gecarboniseerd kan iemand aangeven of zoiets er origineel is. Dan natuurlijk de hamvraag zou dit helpen of is er toch iets anders.
Wat nu, hulp is welkom.