Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 jul 2015 1:10
Dag allemaal,
Mijn P996-4s heeft nu 165dkm gelopen en ongeveer 2dkm geleden hoorde ik en ratel bij 38km/u in zijn 3. Dit heb ik steeds vaker gehoord en nu heb ik er gezien bij gekregen, heel hard bij 100km/u, er onder een erboven minder hard. Ook schakelen (aut) van 2 naar 1 gaat gepaard met een stevige bonk bij 10km/u.
Zelf denk ik aan kapotte lagers in het diff, dat hierdoor ook spelling van komt en ook de oorzaak voor de andere problemen is. Ik voel geen weerstand of spelling op de achter wielen.
Daarnaast zijn mijn banden op, komt niet meer door de apk.
Reacties mogen maar over 2 weken gaat de auto naar Porsche, nieuwe banden erop en dan kijken welke geluiden er nog zijn. Na onderhoud zal ik laten weten wat het is geweest.
24 jul 2015 8:34
Ik kan je niet heel veel verder helpen, maar weet wel dat je alleen naar z'n '1' kunt terugschakelen bij stilstand. Bij een rustige snelheid is er anders al een bonk waar te nemen.
24 jul 2015 9:03
Ik zeg IMS
.. maar zonder geluidsfragment
- geen garantie - dat het ook zo is
24 jul 2015 9:39
Hmmm,.....
Hoor dit ook wel eens
24 jul 2015 21:05
IMS hoop ik niet, is bij 84dkm al vervangen samen met de keerring. Maar goed, auto staat stil, Porsche komt 'm ophalen.
24 jul 2015 21:12
Dank je RichardP, dat wist ik niet. Ik zal het niet meer doen.
25 jul 2015 19:37
Zijn de banden beide gelijkmatige versleten? Of is de één meer dan de ander. Zo ja kan het je diff zijn
03 aug 2015 9:08
Porsche wordt door Porsche Assistance opgehaald, morgen bij Porsche Maastricht en dan weet hopelijk 's middags wat er mee aan de hand is.
04 aug 2015 16:31
Auto bij Porsche, conclusie, de voorwiellagers zijn defect en dat geeft het hoge zingende geluid. Ook de monteur van Porsche verdacht in eerste instantie het differentieel maar het blijken beide voorwiellagers te zijn in combinatie met kale banden en slechte uitlijning. Dit wordt nu dus verholpen en valt mij iig mee. Differentieel, lagers achter, versnellingsbak, ims lager, etc, etc, helemaal in orde.
Het geratel komt van het sierstuk dat aan de uitlaat vast zit, of hoort te zitten. Door temperatuur verschillen is een beugel afgebroken en dit maakte dat een bout bij bepaalde toeren precies een resonantie gaf. Sierstukje gelast, opgelost.
Hiermee voor mij gesloten.
04 aug 2015 18:53
Voor ons dan ook
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.