Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

voordifferentieel revisie 996 (TT)

06 sep 2015 21:16

Mocht iemand op zoek zijn naar een adresje voor het reviseren van zijn voorste diff van een 996 (TT), stuur me dan een PB.
Bij Porsche kost het rond de 5k en wisselen ze het hele diff voor een nieuwe / ruildeel.

Mijn garage repareert het gewoon met nieuwe lagers voor fractie van dit bedrag. Er zijn er maar weinig die dit kunnen / durven.

Kan inmiddels uit ervaring (> 10.000 km) zeggen dat het prima gemaakt is.

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

06 sep 2015 21:33

Doen ze dit ook voor de 993TT?

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

20 aug 2016 0:21

Hans, kan je mij ook naam en plaats geven van die garage die zo'n revisie van het voordifferentieel kan uitvoeren?
Dank alvast

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

20 aug 2016 10:56

Heb zelf lagers en olie keerringen vervangen van 993C4.
Het uit/in bouwen van het differentieel was het meeste werk.

gr Hans
69116691176911869119

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

20 aug 2016 12:32

Ik heb zelf een 996 turbo. Volgens mijn garage (Porsche specialist) zijn er geen onderdelen te krijgen om te kunnen reviseren

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

20 aug 2016 13:55

Hallo Prix,

Voor Porsche is het diff muv olie keerringen en wat ander klein grut een Black Box

Alle lagers uit m'n 993 diff waren, weliswaar met enige inspanning, verkrijgbaar!! Voor jouw 996 T ga ik van uit ook.
Om er achter te komen welke lagers toegepast zijn zul je het diff moeten openen.
Het uitbouwen van een 997 T mk1 voor diff is aanzienlijk eenvoudiger dan bij de 993C4. Mogelijk geldt dat voor de 996 T ook.

Succes
Hans

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

20 aug 2016 14:22

De lagers uit het 993c4 voor-diff

69120

Re: voordifferentieel revisie 996 (TT)

22 aug 2016 0:05

Ik zou de Porsche "specialist" dan maar overslaan
Lagers etc. liggen vaak bij de onderdelenspeciaalzaak gewoon op de plank.
Het zit 'm vooral in het kunstje om eea uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Daar is wat speciaal (gemaakt) gereedschap voor nodig en behoorlijk wat handigheid / kennis van differentielen.
Bij mijn 996 TT is het iig perfect gelukt.
Plaats een reactie