Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

welke track banden

14 sep 2015 21:01

Ik rijd al jaren op Toyo's op de track, en wissel altijd wielen (die ik op mijn dak meebreng). Tenzij het 100% zeker mooi weer blijft van en naar het circuit, dan rijd ik er op de Toyo's naar toe.

Ik las onlangs een test van Auto Bild uit 2013 met de volgende banden die op circuit getest waren in droge en natte omstandigheden met de volgende uitslag:
1 = slecht 10 = goed
Michelin Pilot Sport Cup Droog 8 / Nat 5
Dunlop Direzza 03G Droog 7 / Nat 5
Pirelli P Zero Trofeo Droog 6 / Nat 7
Continental ContiForceContact Droog 5 / Nat 7
Kumho v70a Droog 5 / Nat 3
Toyo R888 Droog 5 / Nat 1

Ik overweeg nu gewoon Michelin Pilot Sport Cups te kopen en niet meer te wisselen. Hebben mensen ervaring met deze band -of de andere genoemde banden- op de track (niet 5 rondjes, maar gewoon 60 minuten lang). Ik las ook dat iemand de Michelin PSC veel te week vond voor echt track werk.
Ik rijd 225/40/18 en 265/35/18 op een 964 RS kloon.

Re: welke track banden

19 sep 2015 23:58

echt niemand meer op de track hier :uh: , of gewoon allemaal toyos 8) ?

Re: welke track banden

20 sep 2015 12:56

Alleen ervaring met Toyo's op de Alfa en nu 2 circuitdagen op de 964.
Rijd gewoon naar het circuit op de Toyo's, enige nadeel vind ik de takkeherrie die ze maken.
Vind ze prima in de regen (DPDD :thumleft: ), zolang je maar niet door plassen rijdt.
Niet echt eens met de testresultaten dus, maar geen ervaringen met de andere merken.

Denk wel dat het volgende setje op de 964 de Michelin Cups wordt.

Re: welke track banden

20 sep 2015 16:50

Ik zou altijd voor de Michelin Cup 2 banden gaan.
zie ook viewtopic.php?f=1&t=45063

Re: welke track banden

03 okt 2015 15:39

Heb ervaring met meerdere merken op zowel 996 gt3 als 993 als 964 Rs
Toyo was altijd een goedkoop alternatief voor de Michelin , maar die tijd is voorbij.
Michelin is echt een betere band zeker qua insturen. In de regen zijn ze allemaal niks, neem dan gewoon een echte regenband van bijvoorbeeld Michelin of dunlop. Je wilt niet weten wat je daarmee kunt doen op een klatsnatte baan.

Wat ook niet verkeerd is (maar duidelijk minder dan bovengenoemde ) is een federal rsr. Best nog aardig op nat wegdek en leuk geprijsd.

Vorig weekend de 24u van oschersleben gereden met de nieuwe dnrt trackday band. Komt van interstate en viel mij 100% mee. Alleen ervaring op droog overigens en we reden een bmw 3 serie. Het enige wat nog tussen de oren uit moet is dat deze band wordt gemaakt door nang kang :-)

Mijn advies: pak de Michelin als je overwegend droge trackdays wilt rijden, anders is de federal een leuk en vooral voordelig alternatief. Verschil op een rondje Zandvoort is plm. 1 sec. Als je net als ik niet de illusie hebt dat je nog beroemd kunt worden, maakt dat dus niets uit.
Succes
Plaats een reactie