Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 sep 2015 10:20
Mijn 964 heeft nieuwe dempers nodig, ze zijn voor APK ok, maar in bochten merk je toch dat ze al weer bijna 25 jaar meegaan. Ik heb alle draadjes uitgeplozen maar ben er nog niet uit. Ik wil een strakkere auto zonder op comfort in te leveren. Auto mag een beetje lager komen, maar geen 30- 40 mm aangezien ik soepel over drempels wil.
Bilstein levert de B6 met H&R veren en het PSS10 onderstel. Iemand enige ervaring? Een fotootje met hoe eea staat is welkom.
15 sep 2015 10:44
Yup: PSS10 doen! Carnewal. Je kan het comfort met 1 draai aan de knop wijzigen.
En je kan de hoogte kiezen die je wilt: van Knauf-laag tot terrein-wagen-hoog.
Prijs is denk ik redelijk, anders kom je in een fors duurder segment uit, of in B-kwaliteit.
B6 is natuurlijk ook niet verkeerd, maar dan mis je keuze-vrijheid.
15 sep 2015 10:54
Wat wil je, enkel straatgebruik of ook circuit?
Voor straat is B6 prima, heb ik ook.
Voor circuit vind ik ze te soft en niet instelbaar.
15 sep 2015 11:19
voor mij enkel straatgebruik...en in de praktijk zal ik ook niet snel eerst mijn vering afstellen voordat ik instap. Het moet gewoon in 1 keer lekker rijden
Ik kan alleen nergens vinden wat de maximale rijhoogte van beide systemen is. (websites vermelden alleen dat de boel 30 mm lager komt en dit vind ik teveel)
15 sep 2015 11:21
Mijn 964 staat zeker niet te laag (eerder te hoog)
15 sep 2015 11:34
Zowel B6 als PSS10 gaat de door jou gewenste hoogte opleveren. Als ik lees waarvoor je de auto gebruikt is PSS10 imho overkill. B6 is prima upgrade, zeker ervan uitgaande dat je van je oude/vermoeide dempers naar nieuwe gaat. Met PSS10 zou ik mezelf ook continu afvragen of ik hem niet nog net wat optimaler zou kunnen afstellen (omdat het kan).
15 sep 2015 11:44
Ik heb koni FSD
Eg tevreden mee
15 sep 2015 15:39
Als geld geen rol speelt PSS10.
Heb zelf B6 onder de auto (die ook in hoogte is te verstellen maar niet in hardheid)
Veren maken ook nog verschil, ik heb eibach en ben daar blij mee.
Onderstel is nu wel wat stugger (en lager) dan standaard maar heeft een erg goede wegligging.
15 sep 2015 15:56
Geld speelt altijd een rol. Tenzij ze die dingen gratis weggeven. Maar ...
PSS10 kost grofweg twee keer zo veel als B6 met veren. Dan praat je dus over 8-900 EUR meerprijs. Voor je onderstel waar je jarenlang gebruik van gaat maken en dat zo bepalend is voor de rijervaring. Als je dus echt persé PSS10 wil monteren lijken me de meerkosten niet doorslaggevend in die keuze.
Belangrijkere vraag lijkt me waarvoor je het gaat gebruiken en wat je verwachtingen daarbij zijn. Lees in het verhaal van TS eigenlijk niks waarvan ik denk die moet aan een PSS10 set.
15 sep 2015 17:19
Eens b6 of koni FSD nemen
Spijt dat ik het niet eerst heb gedaan
Is totaal nieuwe auto geworden
15 sep 2015 18:58
Voor sportief straatgebruik is een B6 set al ruim voldoende....
Daarom ga ik er ook een Intrax set onder kwakken
15 sep 2015 19:09
Als ik je wensen lees, zou ik ook de Koni FSD adviseren.
En voor de meer serieuze bochtenwerk zou ik
Elephant racing of
Ohlins eronder doen
Intrax is zo 2014
15 sep 2015 19:38
Ik heb Bilstein/Eibach. De mijne is 3 cm gezakt en zou nog een centimeter omlaag kunnen maar nu kan ik overal met gemak over de drempels heen.
Laatst bijgewerkt door
Ewout op 15 sep 2015 19:43, in totaal 1 keer bewerkt.
15 sep 2015 19:38
giulia schreef:Voor sportief straatgebruik is een B6 set al ruim voldoende....
Daarom ga ik er ook een Intrax set onder kwakken
Maar wat heb je nu gekocht?
RSA, 1K2 of 4-weg?
15 sep 2015 19:41
Johann schreef:Als ik je wensen lees, zou ik ook de Koni FSD adviseren.
En voor de meer serieuze bochtenwerk zou ik
Elephant racing of
Ohlins eronder doen
Intrax is zo 2014
Mwah, zou mn kinderen verkopen voor een Intrax 4-weg setje
15 sep 2015 19:58
welke veren combineer je dan met de Koni FSD? maximaal wil ik de auto 20mm lager leggen
15 sep 2015 20:04
H&R of EIbach. Zit weinig verschil tussen.
15 sep 2015 20:11
Indien je in nederland voor Bilstein gaat zul je snel een combinatie met eibach krijgen. KSC import is namelijk van beide importeur in Nederland.
15 sep 2015 20:31
LouisXIV schreef:. Ik wil een strakkere auto zonder op comfort in te leveren. Auto mag een beetje lager komen, maar geen 30- 40 mm aangezien ik soepel over drempels wil.
Bilstein levert de B6 met H&R veren en het PSS10 onderstel. Iemand enige ervaring? Een fotootje met hoe eea staat is welkom.
Precies zoals ik het ook wilde.
Ik wil de naar RS hoogte met behoud van comfort.Heb groene H&R veren met B6 dempers(Rode H&R zijn weer wat harder).Zeer tevreden met comfort icm handling en wegligging.PSS ook overwogen en niet voor besloten.
Bel(of beter mail hem want je kan hem niet bellen
)Erwin van Rebel Engenering en hij kan je alles over de veren,dempers en uitwegen vertellen.
oh en RS hoogte gaat prima over drempels etc
15 sep 2015 20:58
B6 was idd mijn eerste gedachte, mar ben op de een of andere manier wel geïntrigeerd door het marketing verhaal achter de Koni FSD....iemand enige ervaring hier? En dan welke veren pak je erbj: standaard, M030, H&N, Eibach... het wordt iig een winterstop projectje dus ik heb nog even
15 sep 2015 21:09
Ik heb wel ervaring met Koni FSD, ik heb gekozen voor een combinatie met H&R veren paars (voorheen groen) en 2 cm verlaagd en het bevalt mij erg goed want het weggedrag is sterk verbeterd t.o.v. de standaard dempers en veren die er al bijna 25 jaar onder lagen, terwijl het comfort behouden is. Ik heb ook wel eens gereden met een 964 met een B6 set met H&R groen en dat is iets sportiever dan FSD met paars maar ook iets minder comfortabel, FSD is t.o.v. B6 iets milder zeg maar. Je woont niet echt naast de deur maar mocht je toevallig een keer in de buurt zijn dan mag je wel een stukje rijden met die van mij op het te proberen.
15 sep 2015 21:29
Johann schreef:Intrax is zo 2014
Jaja....totdat je de kans hebt om diezelfde deal te maken die ik gedaan heb....
15 sep 2015 21:31
Cazzo Super Veloce schreef:giulia schreef:Voor sportief straatgebruik is een B6 set al ruim voldoende....
Daarom ga ik er ook een Intrax set onder kwakken
Maar wat heb je nu gekocht?
RSA, 1K2 of 4-weg?
Vanmiddag vernomen....1K2
Ben er nog blijer mee. Gisteren gezien en echt in bijna nieuwstaat. Leuk bezoek bij Porsche enthousiast met leuk gevulde garage.
15 sep 2015 22:37
pfff beetje jalours.....
03 okt 2015 15:48
Nadeel van de pss10 is dat de veren eigenlijk veel te stug zijn voor de eerste 5 standen. Hierdoor is er weinig harmonie tussen dempers en veren. Voor straatgebruik moet je zachtere veren hebben, voor circuit weer hardere. Alleen dempers harder en zachter afstellen brengt meestal niets. De combinatie moet kloppen.
Alhoewel ik jaren op pss10 (met zachtere veren) heb gereden op vnl. Openbare weg zou ik lekker 900,- in mijn zak houden en bilstein b6 kopen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.