Ik had ook een mooie garagekrik voor 25,- gekocht bij de Lidl. Dit type koop je ook bij bouwmarkten voor dit bedrag.
Toen ik deze onder mijn 987 Boxster schoof bleek dat hij net niet paste en dat de standaard kom niet echt stabiel onder het speciale krikpunt van de Boxster kwam. Er zijn in de handel wel speciale schotels (EUR 60,-) tbv Porsches die op duurdere garagekriks met verwisselbare schotels passen. Dus toen ben ik gaan knutselen en het resultaat bevalt me goed dus dat wil ik even met jullie delen.
Het resultaat ziet er zo uit:
Dit past nu goed op/in de 4 krikpunten die er als volgt uit zien. De kleine witte schijf valt in het gat waardoor de auto niet van de krik af kan schuiven.
Om dit te bereiken heb ik van de krik de kleine kom die er op gelast zit afgeslepen. Zowel de kom als het deel van de krik heb ik weer zwart gespoten tegen de roest. De kom kan je ook nog blijven gebruiken.
Vervolgens heb ik van een plaat Nylon van 11mm dik 2 schijven gezaagd. Eentje van rond 60mm en eentje van rond 28mm met 2 platte kanten van 23mm. In deze schijven heb ik in het midden een gat van 8mm geboord en vervolgens daar M10 schroefdraad in getapt.
Vervolgens heb ik een M10 bout van onderen door het gat (dat er al zat) geschoven en de 2 Nylon schijven er op geschroefd. De bout heb ik netjes op lengte afgezaagd zodat hij net onder de bovenkant van het Nylon blijft. Het resultaat is dat de krik nu lager (Mijn Boxster met PASM ligt al 10mm lager) is en dat ik hem er nu zo onder kan rijden. De hoogte vd krik is in de laagste stand nu 128mm. Daarnaast kan je de originele kommetjes ook met dezelfde bout en een M10 moer weer monteren voor gebruik op andere auto waar het krikpunt op een velsrand zit.
Wellicht breng ik iemand op een idee. Have fun
Laatst bijgewerkt door
Octaaf op 15 okt 2015 19:42, in totaal 2 keer bewerkt.