Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Rimpels op de remschijven voor

16 okt 2015 20:54

Na de fotoshoot van afgelopen weekend zie ik ineens een foto van mijn voorwiel met de remschijf nogal geribbeld. Schijven en blokken zitten er hooguit 8000 km op.

Zimmerman 5291186E schijven en FERODO FDB1998 blokken.

Enig idee hoe dit kan en of het kwaad kan?

Afbeelding

Re: Rimpels op de remschijven voor

16 okt 2015 21:40

er zullen altijd "rimpels" op een schijf zichtbaar zijn, 1 van de oorzaken zullen de gaten in de schijf kunnen zijn, een schijf heeft tijdens het rijden altijd contact met de blokken (slepen) de schijf heeft daardoor een bepaalde temperatuur maar rondom de gaten is de temperatuur lager en heeft daardoor een ander slijtage patroon. tijdens het remmen is het niet anders behalve dat de temperatuur ernstig hoger kan zijn, de gaten zijn voor extra vuil afvoer maar ook voor extra ventilatie dus koeling. kort gezegd geen probleem en lekker blijven rijden en op tijd remmen. :wink:

16 okt 2015 21:49

De groeven lijken wel precies te lopen tussen de gaten in de schijf. Het lijkt wel of je blokken hard slijten op de gaten in je schijf. Alsof de delen van de blokken die geen gaten tegenkomen blijven staan en daar de schijven harder doen slijten. Zijn de blokken wel geschikt voor geperforeerde schijven? Ik had ze even gegoogled maar er is niets over te vinden.

Edit: Oh. Terwijl ik het geschreven heb heeft Hans het ook geantwoord.

16 okt 2015 22:45

Foto shoot? Huh welke foto shoot :popcorn:

16 okt 2015 23:30

Jaha die Jurgen. Prachtige foto van de ribbels, dat wel, een kunstwerk, niet leuk maar wel heel mooie foto :-)

17 okt 2015 0:06

Ik heb hetzelfde op mijn auto.
Geen enkel probleem, hoort zo. :mrgreen:

18 okt 2015 17:15

Is zeker een pre-facelift model? :mrgreen:

19 okt 2015 5:32

Hij is goed! :thumleft:
Plaats een reactie