Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

koni op een 964 c4

25 jun 2005 20:16

mijn vraag is heeft er iemand (gele )koni onder zijn 964 met waarschijnlijk eibach veren.

25 jun 2005 20:32

eerste niet ... 2e wel ...
Heb Bil's


Dirk
:wink:

25 jun 2005 20:39

ik zag in (adrian) streather
veer en schokbreker combinatie welke verkrijgbaar zijn.
van daar mijn vraag.

ik zou misschien wel zelf koni's willen

26 jun 2005 13:11

Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:

26 jun 2005 21:54

nou hij is al verlaagd, ik weet nog niet met wat voor veren en schokbrekers.
moet er nog ff onder gaan liggen :lol:

ik weet ook niet of ik aan vervanging toe ben,
maar ben wel aan het oriƫnteren naar wat ik dan zou willen

nog even over het verlagen ik vind hem al erg laag,
ik wil beslist niet lager dat zou niet kunnen met de voor wielen/banden
225/40/18

ik heb het gevoel dat als het echt hard gaat in de bochten dat ik iets beter zou willen

ik heb een bocht die ik vaak neem en daar gaat telkens het sper van de vier wiel aandrijving in werking en heb een beetje het idee dat het te vroeg is en er meer mee moet kunnen. :(

ik zal eens vragen of ze de schokbrekers kunnen testen bij de garage

maar stel de schokbrekers zijn wat minder geworden :cry:
wat voor advies hebben jullie
:?

26 jun 2005 22:06

is niet zo een duidelijke foto maar misschien kan je zien met wat ik bedoel beslist niet lager


Afbeelding

27 jun 2005 3:33

Afbeelding

Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten


Dirk
:wink:

27 jun 2005 14:41

dirkie schreef:Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten

Zelfs niet tijdens de jaarlijks verplichte keuring ..... de vorige keer.:^:

27 jun 2005 17:40

EriC4C schreef:
dirkie schreef:Ik heb er niet echt problemen mee ... behalve bij hoge drempels moet ik wat opletten

Zelfs niet tijdens de jaarlijks verplichte keuring ..... de vorige keer.:^:



Stttttttttt .... krijg er nog de kriebels van als ik er weer aan denk ... :wink:


Dirk
:wink:

16 aug 2005 19:29

dirkie schreef:Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:

Scokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hardheid??

16 aug 2005 23:23

Langert schreef:
dirkie schreef:Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:


arScokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hdheid??


in hoogte :!:


is bij mij daar mee denk ik samen met andere veren verlaagd, ik wil wel iets stugger en ik denk maar dat is echt het gevoel dat de schokbrekers de beste tijd wel gehad hebben.

in snelle bochten met een wegdek wat niet vlak is .....denk dat het beter kan.
de auto glijdt wat snel zowel voor als achter uit het spoor

17 aug 2005 12:20

Dan dit:
Handling Package For P64 Cars
1- H&R Coil Over kit for all P64 .
Precisely matched custom made Bilstein shocks with H&R springs.
Perfectly suitable for aggressive street or weekend track driving.
Lowers car from 1" to 2" from stock.
This kit also allows full corner balancing and for the C2, the use of factory adjustable anti-roll bars.

2- Factory P64 adjustable anti-roll bars.
Front is 24 mm 5-way adjustable and rear is 18 mm 3-way adjustable.
Price : 2.195 Euro Shipping included. Dollar Conversion


H&R Coil Over kit
For P64 '-90 : 29580-1
For P64 '90- : 29580-2

Adjustable Anti Roll Bars
The kit for the adjustable stabilizer bars contains
24 mm adjustable stabilizer bar for the front
2x 24mm rubber bushing for the front stabilizer
drop link left for the front stabilizer
drop link right for the front stabilizer
2x special nut
18 mm stabilizer bar for the rear
2x 18 mm rubber bushing for the rear stabilizer.
2x mounting clip for bushings.

www.carnewal.com

17 aug 2005 21:05

Bij een auto met meer dan 150.000 km op de teller zijn de schokdempers nooit meer zoals nieuw. De levensduur van een schokdemper is ook ongeveer 150.000 km. :shock:

Rij je er veel langer mee, dan is er bij een Porsche waar niet mee geraced wordt meestal goed mee te rijden.

Zelf monteren we Bilstein of Koni schokdempers onder een 964 waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Bilstein onder de 964 omdat ik daarmee goede ervaringen heb. Koni monteer ik vooral onder de oudere modellen.
Een 964 rijdt met een set Bilsteins en een goed uitgewogen en uitgelijnd onderstel beter dan met de af fabriek gemonteerde dempers.
Bilsteins maken de 964 stugger dan met de originele dempers maar niet zo stug als een 964RS. Precies goed. :lol:

17 aug 2005 22:16

ik denk dat wij binnekort nog wel even gaan praten.

ik dacht nog misschien eens uitlatenwegen,helpt misschien ook.
Ik weet van de bepaalde levens duur van de schokbrekers maar die van mij lijken wel vrij nieuw :?

maar dat doen we dan wel via de telefoon of op de meeting maar dan moet het voor jou wel leuk blijven en geen werk worden :lol:

19 aug 2005 20:11

Langert schreef:
dirkie schreef:Zijn allemaal appart van elkaar verkrijgbaar.

Maar ehh ... zijn je shok's versleten dan :?: je weet, als je wil verlagen hoef je bij een 964 niet noodzakelijk de dempers te vervangen als ze in goede staat zijn. Deze zijn regelbaar in hoogte.
Bedenk dat je met "sport" shok's een vrij harde demping gaat krijgen in vergelijk met de standaard exemplaren.

Wel ff de werken door een goed specialist laten uitvoeren ... is niet zomaar ff wat aan de dempertjes gaan draaien ... moet allemaal wel ff vrij nauwkeurig gebeuren.

Dirk
:wink:


Scokkers van een 964 c4 verstelbaar? in hoogte of hardheid??


Hoe verstel ik deze dan in hoogte en hoeveel cm/mm kun je verlagen met de originele schokkers en veren?

19 aug 2005 22:32

rob964.c4 schreef:ik denk dat wij binnekort nog wel even gaan praten.


maar dat doen we dan wel via de telefoon of op de meeting maar dan moet het voor jou wel leuk blijven en geen werk worden :lol:


Goed idee, ik zie je zondag wel? :lol:

20 aug 2005 0:57

zekerrrrrrrrrrrrrrr
Plaats een reactie