Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
03 mei 2016 15:04
Binnenkort mogen mijn remschijven voor vervangen worden.
Wie heeft er goede ervaring met geperforeerde schijven van welk merk?
03 mei 2016 17:20
Heb origineel Porsche, prima tevreden over.
Maar of er een betere prijs-kwaliteit optie is weet ik niet, wellicht wel.
04 mei 2016 12:11
Voor een 964 die ik alleen in de alpen gebruik, had ik altijd de standaard OEM schijven en blokken. Deze begonnen onderaan een berg altijd redelijk hard te roken. De fading was OK, maar na een paar passen moest ik altijd een pauze inbouwen.
Ik wilde eigenlijk gewoon de remmen vervangen door nieuwe OEM, maar Erwin van Rebel engineering heeft me een set geleverd die niet rookt, goedkoper was dan OEM en helemaal geen fading heeft.
Ik weet de details even niet precies, maar ik weet zeker dat hij je verder kan helpen.
04 mei 2016 12:55
Dank...
Ik gok dat dat Zimmerman schijven zijn. Hoor daar zeer goede geluiden over.
04 mei 2016 13:08
Met groeven en/of geperforeerd is altijd beter voor de koeling, race blokken + upgrade naar hogere DOT is voldoende om (deels) fading te voorkomen.
Normaal gebruik is het niet nodig. Ga serieuze bergafdalingen maken op hoge snelheid is het bovenstaande een must, voor toeren in de bergen niet nodig.
04 mei 2016 15:37
Ter verheldering; ik heb geperforeerde schijven OEM. Nooit last gehad van fading of oververhitting, ook niet bij alpenritten.
(wel soms op de Ring, maar dat ligt aan mezelf, ik rem veels te veel..
)
04 mei 2016 16:20
zimmerman is top, heb ik ook
.
04 mei 2016 21:23
Geperforeerd Mike? Meer herrie met remmen?
06 mei 2016 16:38
Valt mij in ieder geval niet op dat ze meer geluid dan andere schijven maken .
Gewoon de geperforeerde doen.
07 mei 2016 11:25
Dan ga ik even zoeken of ze geboord of meegegoten zijn. Geboord wil ik zeker niet i.v.m. (haar)scheurtjes wat een redelijk bekend probleem is bij geboorde schijven.
29 mei 2016 12:42
monteren van big reds, weet je zeker dat het goed is
. niet noodzakelijk voor dagelijks gebruik maar wel erg mooi
29 mei 2016 13:24
Heb er inmiddels geperforeerde Zimmerman schijven met Trxtar blokken onder zitten. Prima combi!
29 mei 2016 13:39
...van die kappers gaatjes (-:
29 mei 2016 13:49
Prima voor straatgebruik, maar je moet er geen trackday mee gaan rijden.
Std 964 remmetjes zijn onderbemeten voor het zwaardere werk.
29 mei 2016 17:05
Dat komt mooi uit...ga er geen trackdays mee rijden.
29 mei 2016 18:17
De meeste organisaties laten ook geen kappers toe, dus dat komt inderdaad mooi uit
01 jun 2016 6:51
Geperforeerd doet toch niks voor de koeling
, is toch alleen voor gewichtbesparing?
Of gewoon voor de looks... ?
01 jun 2016 9:31
jawel de ontstane zeer hete gassen worden daardoor afgevoerd, is vast wel een animatie filmpje op google te vinden
01 jun 2016 10:35
Yup ze koelen beter door de gaatjes ,probleem is alleen dat het remoppervlak kleiner word door dezelfde gaatjes ,want remblokjes die tegen lucht aanduwen doen niet zoveel ,dus is het lood om oud ijzer.
Looks zijn wel mooier en sommige bdb kicken daarop
01 jun 2016 11:04
Ze voeren wel weer wateraf maar idd lood om oud ijzer
01 jun 2016 14:16
Lood om oud ijzer is wat kort door de bocht.
Als je uitgaat van exact dezelfde schijven, maar dan met gaatjes erin geboord, dan klopt het wel.
Maar je moet verder kijken dan je gaatjes lang zijn.
Mijn geperforeerde schijven zijn dikker dan de originele zonder gaatjes.
Daarnaast is afvoer van water beter, maar dat lijkt me redelijk verwaarloosbaar bij straatgebruik.
Ten slotte moet je niet vergeten dat geperforeerd gewoon onwijs cool is, en ca. 15pk toevoegt.
01 jun 2016 17:07
Vandaar dat ik big reds heb onder de 964
Die 15 pk meer
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.