Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
05 aug 2016 12:50
De voorremmen van mijn 928 s4 staan na even rijden muurvast. Even ontluchten en het herhaald zich.
Heeft iemand dat al eens meegemaakt?
Is dat de hoofdremcilinder?
05 aug 2016 13:05
Geïmplodeerde remslangen. Je drukt de olie er wel door bij remmen, maar de rubbers die je remzuiger weer iets los van de schijf trekken hebben niet zoveel kracht om het remvloeistof door de verstopte remslang te drukken.
Bij ontluchten stroomt het vloeistof wel weg, dus zo goed als zeker dat dit het probleem is.....
Dus nieuwe remslangen monteren
05 aug 2016 13:29
Bedankt voor het snelle antwoord!
Gaan ze alle twee slangen gelijktijdig?
Beide kanten staan muurvast. Als ik links of rechts ontlucht gaan ze alle twee remklauwen los.
05 aug 2016 15:14
Zou goed kunnen hoor:
Kromme van Gauss als basis.
Als ik bij één paar sokken en gat erin heb, volgen de rest meestal snel.
15 aug 2016 10:58
Ron Zwart schreef:Bedankt voor het snelle antwoord!
Gaan ze alle twee slangen gelijktijdig?
Beide kanten staan muurvast. Als ik links of rechts ontlucht gaan ze alle twee remklauwen los.
Gewoon beide vervangen.. dingen kosten niets...
Ook heel makkelijk te checken... alle blokken eruit van één klauw.
Dan proberen één zuiger terug te drukken.
Als de olie niet terug kan naar het reservoir dan zal een andere zuiger eruit komen...
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 15 aug 2016 16:09, in totaal 1 keer bewerkt.
15 aug 2016 12:30
kan natuurlijk ook zijn dat je compensatiegaatje van de hrc niet goed vrijkomt doordat de stang tussen pedaal en cilinder langer is geworden.
15 aug 2016 15:41
Ja, wel eens meegemaakt.
Controleer je pedaal eens of die niet zakt door een kapotte of lamme veer die je pedaal omhoog houd.
Blokken slijten dan aan aan op de schijf, olie wordt heet, zet uit en je remmen slaan hardstikke vast.
16 aug 2016 21:54
MY00 schreef:Als ik bij één paar sokken en gat erin heb, volgen de rest meestal snel.
Bij 1 van de 2 sokken bedoel je zeker
?
16 aug 2016 22:39
Als je remslangen vervangen (wat de meest voor de hand liggende oorzaak is) niet helpt kijk dan ook nog even naar de ontvluchting van je remvloeistofreservoir. Ik heb 1 keer meegemaakt dat de dop vervangen was door eentje zonder ontluchtingsgaatje wat ook vastslaande remmen opleverde. Dit was overigens een een alfa uit 1959...
Gr Gijs.
16 aug 2016 22:49
ben benieuwd naar foto's van je 928
17 aug 2016 9:14
Brulaap schreef:MY00 schreef:Als ik bij één paar sokken en gat erin heb, volgen de rest meestal snel.
Bij 1 van de 2 sokken bedoel je zeker
?
Nee hij koopt ze per set van 5 en draagt ze allemaal even vaak
17 aug 2016 9:25
Al mijn sokken hebben gaten.....anders kan ik ze niet aantrekken.
sry voor het vervuilen vh topic
17 aug 2016 9:56
sokken is wel heel erg jaren 80....
18 aug 2016 21:18
Zou van de TS nog wel graag horen wat nu de oplossing was....
26 sep 2016 15:11
Slangen waren het niet. Bij de hoofdremcilinder kwam de retour niet vrij. Allen bedankt voor het meedenken!
26 sep 2016 16:16
Compensatiegaatje dus
26 sep 2016 16:52
Haha... maar het was met jouw uitleg nog steeds een raadsel hoor...
Compensatie gaatje, HRC, stang...
30 sep 2016 17:52
Helemaal niet :.....van je pedaal loopt een stang naar de hoofdremcilinder die je langer of korter kunt maken door de borgmoer los te draaien en de stang tte verdraaien.
Maar ja ......als ik dat allemaal uit moet gaan leggen, dan kun je er beter van afblijven.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.