Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Schokbrekers en verlagen 996

01 sep 2016 15:11

Goedendag, bij hoge snelheid is de 996 c4 wat onrustig. Zou alleen schokbrekers voldoende zijn of is verlagen ook nodig,

Re: Schokbrekers en verlagen 996

01 sep 2016 16:15

Moeilijk zo te zeggen ... Wat onrustig is voor de ene is het niet voor de ander. Ikzelf krijg in het stuur heel direct feedback van de weg waarover ik rijd. Bij hoge snelheden wil dat soms wel eens als onrustig overkomen, je voelt precies hoe de auto zich gedraagt. Iets inherent aan de 911.

Onder welke omstandigheden voel je het? Kan je het beschrijven. Welke snelheid? rechtdoor of bochten? Oneffenheden, ....

Is je bandenspanning goed. En de banden zelf? Voor en achter hetzelfde. Afwijkende maten, ...
Soms wil het wel eens beter rijden met nieuw rubber rondom.

Schokbrekers zou natuurlijk een invloed knn hebben. Was bij mij een van de beste upgrades samen met het vervangen van de motorsteunen. Die worden vaak wel eens over het hoofd gezien en kunnen de oorzaak zijn van onbalans in snelle bochten met wat oneffenheden erin.

Bij het verlagen heb je de mogelijkheid de voorkant bv. ietsje extra lager te laten zakken dan achter. Misschien dat dat helpt. Maar als je die richting uit zou willen gaan zou ik gewoon naar een goede specialist gaan die ervaring heeft met het op punt stellen van het onderstel.

Dit draadje bv. al gelezen? viewtopic.php?f=5&t=38516

Edit: Zie dat je al een gelijkaardig draadje hebt lopen. viewtopic.php?f=5&t=47612
Misschien handiger en overzichtelijker om daarop verder te borduren?

Re: Schokbrekers en verlagen 996

01 sep 2016 19:43

Hoe meer info je geeft, hoe gedetailleerder het antwoord.
Wat noem je 'hoge snelheid'?
Speling op de draagarmen?
Welke banden en welke maatvoering?
Verschil in bandenprofiel voor en achter?

Verlagen maakt hem niet echt 'rustiger' in de bochten, zeker niet bij oneffenheden.
996C4 zou gewoon superstrak moeten sturen, ook bij 200+

Re: Schokbrekers en verlagen 996

02 sep 2016 0:00

Ik heb het met snelheden vanaf 180 km, De bridgestone banden zijn nieuw, draagarmen rubbers stuurhuis eigenlijk alles wat ik kan verzinnen is goed, uitgelijnd volgens specificaties, auto heeft 88dkm gelopen. Het enige zijn de schokbrekers-veren, zijn nog origineel denk ik ,

Re: Schokbrekers en verlagen 996

02 sep 2016 8:29

Hebben de banden de juiste codering ?

Re: Schokbrekers en verlagen 996

02 sep 2016 9:04

Zou er eigenlijk niet direct iets mee te maken hoeven te hebben codering of niet. Ik rijd zelf in de zomermaanden banden zonder codering en die rijden stukken beter strakker en comfortabeler dan Bridgestone, Michelin en Continental hun N gecodeerde banden, ja zelf uitgeprobeerd!

Die n gecodeerde types zijn trouwens in veel gevallen gebaseerd op oud design en al een aantal jaren niet meer mee geƫvolueerd met de stand der techniek.

Maar verder niks mis met codering hoor. Goeie banden. En in principe aan te raden. Ik rijd ze zelf ook nog. Het is enkel niet het heilige huisje dat er soms van gemaakt wordt. Net zoals de ongenuanceerde mantra dat een auto zonder n-gecodeerde banden per definitie een auto is waar op onderhoud is bespaard geweest.

Je hebt natuurlijk wel een punt als er echt goedkoop rubber onder zit a 50 euro per band. Maar zelfs dan nog weet ik uit ervaring dat prijs niet altijd (recht)evenredig gelijk staat aan kwaliteit.

Ik rijd zelf ook n gecodeerde Bridgestones. Vind Bridgestone persoonlijk wel erg hard. Ik betrap er me op dat ik bij de Bridgestone onbewust regelmatiger de bandenspanning check of ze toch niet te hoog staat. Wat dan niet het geval blijkt te zijn. :)
Plaats een reactie