Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Rebel Engineering uniball spoorstangen 964

14 sep 2016 17:47

Van de week onder mijn auto gezet.De uniball's zijn door Erwin Jansen zelf ontwikkeld en het laatste iene mienie beetje vaagheid rond de middenstand is er nu ook uit.
Echt super tevreden mee :thumleft: :drive:

Re: Rebel uniball spoorstangen 964

14 sep 2016 18:04

Foto's? Ik dacht dat alle spoorstangen uniballs had :scratch:

Re: Rebel Engineering uniball spoorstangen 964

14 sep 2016 18:49

Uit een ander topic

Negenvierenzestig schreef:Inmiddels wordt het weer eens tijd voor een update. Velen van jullie hadden al aangeraden eens naar Erwin Jansen te gaan, Rebel Engineering, in Steenwijk. Heel simpel: dat had ik jaren eerder moeten doen. Dank voor dat advies. :D

Als al eerder twee specialisten hebben aangegeven dat het allemaal prima is dan ga je bijna twijfelen aan je beoordelingsvermogen. Zoals één van jullie al zei: ben ik niet te kritisch? Eén rit was voor Erwin echter genoeg: dit rijgedrag klopt inderdaad absoluut niet. En daarna begon de zoektocht.

Vervolgens is mijn 964 ongeveer vier weken bij Erwin in intensive care geweest. Al die tijd hadden we bijna dagelijks contact over de patiënt. Effect: de auto rijdt nu exact zoals ik al jaren heb gedroomd: strak, veilig, sportief, een feest!

Hoe is dat gelukt? Eigenlijk teveel om op te noemen. Hoofdlijn:
Gereviseerde stuurhuis opnieuw gereviseerd en verbeterd door ander revisiebedrijf. Daarna door Erwin (volgens een bedrijfsgeheim Rebel-procedé) afgesteld, waardoor deze minder licht stuurt, met veel meer gevoel.
Alles opnieuw uitgelijnd, sporing opnieuw afgesteld. Wieldruk en wagenhoogte aangepast (iets hoger)
Spoorstangen vernieuwd en afgesteld: de zgn. Rebel uniball: specifiek door Erwin ontworpen spoorstangen, aangepast voor de 964. Daardoor is de besturing veel directer en sportiever.
Daarnaast een grote beurt uitgevoerd. De motor loopt nu zijdezacht, met maximaal vermogen.
Nu nog alleen een probleempje met de verwarming en een onwillig cabriodak oplossen, dat gaat binnenkort gebeuren.

De wagen heeft een sper, zeer uitzonderlijk voor een cabrio. Dat maakt hem in de bochten enigszins onrustig. We denken er nog over om deze te vervangen, maar eerst maar eens een jaar genieten van mijn totaal nieuwe Porsche.

Ik ben behoorlijk kritisch, maar ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de vakkundigheid, het geduld om mijn amateuristische ideeën over oorzaken en oplossingen aan te horen, de precisie en de geweldige servicegerichtheid van Erwin. Bijvoorbeeld geen enkel probleem om de auto vlak bij mijn woonhuis af te leveren. Absolute klasse.

Re: Rebel uniball spoorstangen 964

14 sep 2016 19:26

Johann schreef:Foto's? Ik dacht dat alle spoorstangen uniballs had :scratch:
Nee zitten rubbers tussen.Foto's ...ik vind het niet gepast om Erwin z'n "uitvinding" hier ter copy /paste neer te zetten. :wink:
Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 15 sep 2016 9:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Rebel Engineering uniball spoorstangen 964

14 sep 2016 19:53

Inderdaad, wist ik niet. Ik zie dat de spoorstang uit twee delen bestaan

A:
Afbeelding

B:
Afbeelding

Dus B word vervangen voor een Uniball constructie zoals ze op de GT2 en RSR zaten
Afbeelding

Heb ik ook weer iets geleerd en een idee opgedaan voor mijn volgende upgrade :thumleft:

Ze hebben de rubber er vast in gedaan voor een luuks gevoel?

Grappis is dat Ik heb net de spoorstang van de 931 heb vervangen en daar zat gewoon een uniball op
Afbeelding

Veel plezier met je strakker sturende wagen :drive:

Re: Rebel Engineering uniball spoorstangen 964

15 sep 2016 8:58

Yep thx. Rubbers zitten er als ik het goed begreep alleen bij de types met stuurbekrachtiging?En alleen deel A wordt vervangen niet B
Plaats een reactie