Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
09 okt 2016 17:09
Een prachtige dag voor een mooie rit. Stukkie snelweg op hogere snelheid (kort stukje 180/200). Het viel mij weer op dat de auto op richels in combi met slecht wegdek en/of flauwe bochten wat zwabbert. Voelt niet lekker safe. Ik heb hier de specialist wel eens naar laten kijken, maar die zei dat het hoorde bij de 964. Draagarmen voor zijn niet lang geleden vervangen en auto is niet verlaagd. Onderhoud wordt stipt uitgevoerd.
Als dit normaal blijkt te zijn, is er wellicht toch een verbetering aan te brengen? Ik heb wel eens gedacht aan verlagen, maar nu pak ik drempels met groot gemak en wil ik eigenlijk wel zo houden.
Ik even gezocht naar dit onderwerp, maar kon zo snel geen oplossing vinden.
Bvd voor jullie suggesties!
09 okt 2016 17:29
Bij een goede verlagingset hoeven drempels niet altijd een probleem te zijn
09 okt 2016 17:42
Een 964 die goed is afgesteld zwabberd niet en stuurt snaarstrak. Wat ze wel eens willen doen is sporen op de weg volgen en dat hoort inderdaad bij een 964. Maar als je een gevoel hebt dat de wagen een beetje deinen is je schokdempers mogelijk aan vervanging toe.
09 okt 2016 17:47
Dat zou het wel eens kunnen zijn..Auto stuurt op de snelweg op richels, hobbels etc zeker niet snaarstrak en deint inderdaad wat. Spoorvorming is normaal en herken ik ook wel, maar dit is meer deinen. Ik ga er naar laten kijken. Zit er nog verschil in schokbrekers of is het misschien een goed moment om toch iets lager te zetten? In dat geval zou ik een voorkeur hebben voor alleen voorzijde iets te verlagen, maar geen idee of dat kan.
09 okt 2016 17:54
Zou hem niet lager zetten ,dat lager zetten is alleen omdat sommigen het mooier vinden ... ,heeft weinig met wegligging van doen ,sterker nog ik heb van menigeen vernomen dat de wegligging verslechtert als je hem verlaagt... al zullen daar de meningen over uiteen lopen denk ik
09 okt 2016 18:14
EvDijk schreef:Ik even gezocht naar dit onderwerp, maar kon zo snel geen oplossing vinden.
Niet goed genoeg gezocht lijkt mij.
Verlagen is niet nodig om een 964 goed te laten sturen. Maar........door een beetje verlaging wordt een 964 wel weer strakker......hoeveel beter ligt aan de hoeveelheid verlaging en met welke veren en schokdempers dat gedaan is.
Maar verlagen is hier niet aan de orde. Goede schokdempers en goede montage zijn erg belangrijk. Dat is in dit geval een eerste aandachtspunt.
10 okt 2016 0:16
Laat ik nu iemand weten, die goeie schokdempers op voorraad heeft .... én deze ook nog eens vakkundig kan monteren - inclusief uit- wegen en lijnen
14 okt 2016 14:37
Toevallig michelins laten monteren? Ik heb na jaren conti's moeten overstappen en heb achter (C2) nu michelins, dramatisch, ik dacht echt dat ik lek gereden had. Tijdje mee gereden, maar tevergeefs. Ruil ze volgende week in, helemaal klaar mee. Volgens Visser was ik niet de eerste met klachten....tbc
14 okt 2016 15:40
Verschillende merken banden voor en achter monteren is bijna een garantie voor een afwijkend rijgedrag. Dat is hier al meer dan eens voorbij gekomen.
Na montage van Bilstein B6 en H&R veren is m'n 964 uitgelijnd, uitgewogen en voorzien van de juiste en verse Michelins met N-codering rondom met als resultaat strak sturen, ook dik boven de 200 op verschillende soorten wegdek.
14 okt 2016 17:09
Wel mooi dat het dan wordt gebracht alsof het aan Michelin ligt.
14 okt 2016 17:47
erwin964c4 schreef:Zou hem niet lager zetten ,dat lager zetten is alleen omdat sommigen het mooier vinden ... ,heeft weinig met wegligging van doen ,sterker nog ik heb van menigeen vernomen dat de wegligging verslechtert als je hem verlaagt... al zullen daar de meningen over uiteen lopen denk ik
Daarom staat de RS natuurlijk lager......voor de looks....????
14 okt 2016 17:49
Even naar Rebel Engineering. Laat Erwin maar ff een stukje rijden. Vraag anders eens op een evenement of je in een 964 met Bilstein, H&R setup mag rijden....
14 okt 2016 17:57
Plus 1.
14 okt 2016 18:58
Kappi2907 schreef:erwin964c4 schreef:Zou hem niet lager zetten ,dat lager zetten is alleen omdat sommigen het mooier vinden ... ,heeft weinig met wegligging van doen ,sterker nog ik heb van menigeen vernomen dat de wegligging verslechtert als je hem verlaagt... al zullen daar de meningen over uiteen lopen denk ik
Daarom staat de RS natuurlijk lager......voor de looks....????
Vervang "lager" door "te laag" en het verhaal klopt wel redelijk.
14 okt 2016 18:59
Kappi2907 schreef:erwin964c4 schreef:Zou hem niet lager zetten ,dat lager zetten is alleen omdat sommigen het mooier vinden ... ,heeft weinig met wegligging van doen ,sterker nog ik heb van menigeen vernomen dat de wegligging verslechtert als je hem verlaagt... al zullen daar de meningen over uiteen lopen denk ik
Daarom staat de RS natuurlijk lager......voor de looks....????
Ik neem aan dat je weet waar rs voor staat??
Besturing word strakker op rs hoogte ,zeer zeker niet beter.
Openbare weg is iets anders dan eine rennstrecke
14 okt 2016 19:14
Sorry guys, ik wist niet dat iedereen hier zo alwetend was, ik ga snel terug in mijn nederige wereld waarin mijn 964 (ja ook met bilsteins B6
) op Conti's snaarstrak reed. En waar imho een van de beste specialisten van Nederland van mening is dat een auto niet dusdanig mag zwabberen als er voor en achter een ander merk op zit.
Succes ermee
14 okt 2016 20:26
Conti's op beide assen zal prima rijden, geloof ik meteen. Echter met verschillende banden op de assen, met blijkbaar (kleine) verschillende eigenschappen, rijdt de 964 blijkbaar toch anders.
Zoveel mensen zoveel wensen! Ook qua weggedrag...staat direct in verband met de banden
14 okt 2016 20:54
Dank voor het meedenken en de tips. Bandjes zijn allemaal gelijk, redelijk vers (voor zelfs nagenoeg nieuw) en Conti. Geen ervaring met Michelin. Al contact gehad met Erwin en denk wel dat het schokbrekers zijn die vervangen moeten worden. Vreemd is wel een beetje dat dit tijdens groot en klein onderhoud (dit jaar nog klein) niet wordt gezien/gemerkt.
Bilstein B6 wordt door velen hier geadviseerd. Is het met deze set ook mogelijk paar cm omlaag te gaan aan voorzijde? Ben wel benieuwd hoe een 964 rijdt met zo'n setup als hierboven beschreven.
14 okt 2016 21:12
Bilstein is in algemeen (tenminste mijn ervaring ook voor andere merken) echt een verbetering qua weggedrag, maar blijft een persoonlijke voorkeur!
Verder is mijn 964 niet tot (in de puntjes)perfect maar met waarden tussen standaard (fabrieksinstellingen)hoogte en RS hoogte, stuurt ie echt wel strak
15 okt 2016 8:24
Captain 911 schreef:Sorry guys, ik wist niet dat iedereen hier zo alwetend was, ik ga snel terug in mijn nederige wereld waarin mijn 964 (ja ook met bilsteins B6
) op Conti's snaarstrak reed. En waar imho een van de beste specialisten van Nederland van mening is dat een auto niet dusdanig mag zwabberen als er voor en achter een ander merk op zit.
Succes ermee
Zelfde gehad bij mijn 964, op conti s was het prima. Michelin ps2 achteraan en zwabberen. Michelins ook vooraan en het was weer prima...
Scheelt je iig een zoektocht naar de oorzaak van het zwabberen toch??
Kennelijk is de combinatie niet lekker.
15 okt 2016 8:55
Kappi2907 schreef:Even naar Rebel Engineering. Laat Erwin maar ff een stukje rijden. Vraag anders eens op een evenement of je in een 964 met Bilstein, H&R setup mag rijden....
Mocht je zo'n set kopen ...laat dan gelijk de door Erwin ontwikkelde Uniball stuurstangen monteren (prijs zal je meevallen).Beter dan de hierboven beschreven set met deze upgrade wordt het niet.
klik
15 okt 2016 9:07
Kappi2907 schreef:Daarom staat de RS natuurlijk lager......voor de looks....????
Als je schokdempers en veren aanpast... heb je dan een RS onderstel? Nee.
Als je auto deint omdat er iets niet klopt... helpt verlagen dan? Nee.
Gewoon uitzoeken wat er aan scheelt en dat oplossen. Verlagen kan later als je dat zou willen.
15 okt 2016 10:52
Ik heb ook zelfde ervaring gehad(enorm zwabberen ) maar dat lag toen aan mijn banden achter Bridgestones.
Na paar duizend km rijden was het weer weg.
15 okt 2016 11:25
hoefnix schreef:Kappi2907 schreef:Daarom staat de RS natuurlijk lager......voor de looks....????
Als je schokdempers en veren aanpast... heb je dan een RS onderstel? Nee.
Als je auto deint omdat er iets niet klopt... helpt verlagen dan? Nee.
Gewoon uitzoeken wat er aan scheelt en dat oplossen. Verlagen kan later als je dat zou willen.
Goed lezen! Dat suggereer ik niet. Er staat dat verlagen de rijeigenschappen negatief beinvloed als het gaat om wegligging, dat is niet correct!
Een RS staat laag zodat deze strakker rijdt. En ja ik weet dat de setup van een RS 964 naast schokbrekers, veren, tevens aangepaste swaybars, etc heeft. Dat was de discussie niet.......de bijdehandjes zijn weer wakker op het forum.
15 okt 2016 11:32
Kappi2907 schreef:.......de bijdehandjes zijn weer wakker op het forum.
inderdaad samen uit bed gestapt met de korte lontjes,...........
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.