Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
22 jan 2017 23:42
Voor wie geïnteresseerd is:
Gisteren de remmen van mijn 968 CS (met M030) vervangen aan de voorzijde.
Alternatieven buiten standaard Brembo (a 314,- per stuk) leken er niet te zijn.
Las ergens dat de Audi RS2 dezelfde remmen heeft en die zijn wel weer van Zimmerman te verkrijgen. Scheelt bijna 60% en (voor zover ik kan beoordelen na de eerste 100 km) remt het net zo goed. Overigens de remvoeringen gewoon van Textar genomen. Is zelfde als Porsche maar ook hier weer voor helft.
04 feb 2017 15:30
Voorklauwen zijn het zelfde als van een 964. Echter bij de 968 hoor en lees je veel over plate lift. Waarschijnlijk hebben de 968 klauwen een andere legering? Bij 964's heb ik nog nooit over plate lift gehoord terwijl een vriend van mij met zijn 1994 968 ok plate lift heeft door corrosie.
Schijven van Zimmerman zijn overigens top. Ik heb een half jaar gelden zelf de schijven vervangen van mijn 964 door exemplaren van Zimmerman i.c.m. Textar blokken (op advies van Alpo)...werkt echt uitstekend.
04 feb 2017 18:03
Euhhh wat is plate lift?
04 feb 2017 18:15
In je remklauwen zitten boven en onder 2 plaatjes met een inbus vast aan beide helften van je remklauw. Omdat de remklauw van grotendeels aluminium is gemaakt en daardoor zachter, hebben ze die plaatjes bedacht om de druk van je remklauwen op het materiaal op te vangen.
Onder die plaatjes komt vuil en water waardoor er aluminium oxidatie ontstaan waardoor de plaatjes omhoog worden gedrukt. waardoor de blokken bijna geen speling meer hebben. Hierdoor krijg je een constant aanlopen van de blokken op de schijven. Bij (late)944/968 al regelmatig gehoord, bij de 964 vreemd genoeg niet.
http://www.jackals-forge.com/lotus/968c ... telift.htm
04 feb 2017 18:36
Hans44 schreef:...(voor zover ik kan beoordelen na de eerste 100 km) remt het net zo goed.
Hopelijk niet te hard geremd? Remblokken moeten altijd eerst een paar honderd km inslijten voor ze zwaar belast mogen worden (is t.b.v. de levensduur).
05 feb 2017 0:30
@giulia, bedankt voor de uitleg, zelf de afgelopen 500k Porsche km's nooit last van gehad.
@ brulaap, inremmen doe ik altijd zoals Pagid dat voorschrijft. Werkt perfect, ook voor andere merken. Zie onderstaand in Duits
Richtiges Einfahren nach dem Erneuern der Beläge:
3 bis 4 Bremsungen mit mittlerem Pedaldruck aus einer Geschwindigkeit von ca.160
km/h auf 80 km/h. Dazwischen Abkühlphasen von 300-400 m einhalten.
2 bis 3 Bremsungen mit stärkerem Pedaldruck aus einer Geschwindigkeit von ca. 180
km/h auf 100 km/h. Dazwischen Abkühlphasen von 500 m einhalten. Blockieren und ABSRegelung
unbedingt vermeiden.
1 bis 2 Reinigungsbremsungen dazwischen durchführen. Die Beläge sollen keinesfalls
überhitzen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.