Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

aanhaalmoment remklauw

07 feb 2017 0:10

hallo, weet iemand raad?
waar (online)kan ik aanhaalmoment vinden van de 2 bouten van de remklauw bij vervangen van de remblokken vooras Porsche Macan diesel met brembo
google heeft niks opgeleverd
alvast bedankt

Re: aanhaalmoment remklauw

07 feb 2017 8:43

Ik heb van een Macan niets kunnen vinden maar wel van een Cayenne van hetzelfde jaar met Brembo dus ik zou dat aanhouden.

Porsche geeft aan dat de bouten maar eenmalig gebruikt mogen worden ivm stressing van de bouten. Of dat echt nodig is, denk het niet maar ik vermeld het maar even.

Voorkant (M16x1.5 bouten) is 270 Nm, achterkant (M14x1.5 bouten) is 180 Nm. Dit is van een '14 Cayenne GTS. Aangezien jouw Macan M14 vooraan heeft zou ik 180 Nm aanhouden.

Edit: M14 bout is voor Macan en Panamera hetzelfde, ook daar wordt 180Nm voorgeschreven.

08 feb 2017 18:04

super bedankt ,oude bouten zijn op130nm +90graden aangetrokken,leek al erg veel
wat denken jullie ,toch maar de nieuwe bestellen en op 180 aantrekken??Wat is wijsheid,binnenkort wintersetje eraf en daarbij de bouten checken lijkt me veilig

08 feb 2017 19:39

Zo duur zijn ze niet. Zou ze wel op 180 aantrekken, is al best veel voor een remklauw hoor.

10 feb 2017 16:12

180 NM zou genoeg moeten zijn!
Plaats een reactie