Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
05 jul 2017 20:47
Beste forummers en mede-liefhebbers,
Ben vandaag bij PCE geweest voor aankoopkeuring van een 997 2S mk1 met pccb.
Monteur gaf aan dat er een lichte gruis, ruwig oppervlak op de schijven zit en dit er ook niet meer af zal gaan. Verder niets aan de hand met de schijven, dikte is goed en removermogen ook. Alleen door het aanlopen van de schijven op de blokken slijten de blokken wat sneller. In de afgelopen 12 maanden is de slijtage niet erger geworden wisten ze mij te vertellen maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Heb de auto er vooralsnog op laten staan. Wat is jullie advies in deze? Kun je überhaupt iets doen aan het ruwer worden van pccb's? Let wel; de auto remt goed en PCE gaf aan er vooral mee door te rijden en ze niet te vervangen.
Groet Erik
05 jul 2017 21:13
Ik zou het advies van PCE opvolgen. Mocht het alsnog kapot gaan, de schijven zijn circa 4000 euro per stuk, je kunt er dan voor kiezen om over te schakelen naar gewone stalen schijven en blokken.
Maar als PCE zegt dat het geen problemen geeft, dan zou ik daar van uit gaan.
05 jul 2017 21:29
Vraag is alleen; hoe lang gaat het nog goed voordat ik 8K + montage armer ben... glazen bol uiteraard maar wel het overdenken waard.
05 jul 2017 22:03
Heb zelf ook deze remmen, niet normaal zo goed dit werkt
Hoorde van "PTT" dat er een goedkopere leverancier is, je kan het hem vragen.
Suc6
05 jul 2017 22:04
Niet remmen een optie?
05 jul 2017 22:16
Haha remmen is sowieso voor mietjes toch?!
Waarvoor is PTT de afkorting of is het een forummember?
05 jul 2017 23:23
Ik zou het gebruiken om te onderhandelen maar maar me er verder niet te druk om maken.
Je kan ze ook laten refurbishen voor ~€1100 ps.
http://www.rebrake.de/portfolio/porsche/?lang=en
06 jul 2017 10:04
Gewoon doorrijden en als de slijtage te gek wordt overschakelen op staal.
PCCB op een weg-auto slaat sowieso nergens op.
06 jul 2017 13:16
Eens met Cazzo.
06 jul 2017 19:42
Alleen door het aanlopen van de schijven op de blokken slijten de blokken wat sneller. In de afgelopen 12 maanden is de slijtage niet erger geworden
uitermate vaag antwoord. Is er in de afgelopen 12 maanden wel met de auto gereden??
08 jul 2017 4:20
Cazzo Super Veloce schreef:Gewoon doorrijden en als de slijtage te gek wordt overschakelen op staal.
PCCB op een weg-auto slaat sowieso nergens op.
Nee, maar het lijkt wel mooi
08 jul 2017 16:34
Lees dat de eerste generatie PCCB helemaal niet zo fantastisch waren.
Voor een 996 GT2 RS met PCCB op circuit gaf Porsche zelf aan om de schijven elke 1500mijl te vervangen (bron: rennlist)
08 jul 2017 16:38
996 GT2 RS ??
Doe eens een foto.
08 jul 2017 17:36
Duh ... een gt2 natuurlijk
Linkje
08 jul 2017 22:41
Ik zou er niet aan beginnen mits ik de auto heeeeel graag wil hebben en nergens anders iets vergelijkbaars is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.