Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Ophanging 911 SC versleten?

31 jul 2017 22:15

Hoi allemaal,

dit weekend was ik mijn SC'tje wat lichter aan het maken door alle airco leidingen van onder de auto te halen.
Toen ik deze voorraan op pootjes had gezet en terug liet zakken, was het net alsof de auto wat omhoog was gekomen.
Geen probleem dacht ik, iets van gewicht eruit, dus wagen ietsje hoger op z'n poten.

Deze avond de leidingen rondom de achterkant verwijderd, door een zijde met een keer op te krikken.
Toen ik de wagen terug liet zakken, zag ik dat deze bleef staan in een schuine positie.
Dus de ene kant stond met de vering nog op z'n hoogste stand terwijl de andere normaal stond.

Normaal gezien kan er net geen vinger tussen de achterwielen en de kas als de wagen normaal stond.
Nu staat die precies op tractor hoogte aan de opgekrikte kant, andere kant normaal.

Morgen verwijder ik de leidingen aan de andere kant, eens zien of het dan omgekeerd wordt.

Wat zou het probleem hier zijn? Versleten vering of een ander onderdeel?
Bij versleten vering denk ik eerder dat de wagen dan blijft doorhangen?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Wout

Re: Ophanging versleten?

31 jul 2017 22:18

Heb je al een stukje gereden? Meestal zal je ophanging dan weer op de juiste plek gaan zitten.

31 jul 2017 22:41

Nog niet, omdat de AC leidingen van voor naar achter (die langs de motor lopen) nog niet los waren.
Als ik de laatste morgen losmaak, zal ik anders eens een stukje rijden om te kijken.

Hopelijk heb je gelijk :thumleft: :cheers:

31 jul 2017 22:54

Precies, heb ik ook meestal even met de DD als ik de winterbanden wissel.

01 aug 2017 10:00

Na rijden zal het idd hoogstwaarschijnlijk weg zijn

01 aug 2017 10:05

Johann schreef:Heb je al een stukje gereden? Meestal zal je ophanging dan weer op de juiste plek gaan zitten.

Zal zo zijn, wordt natuurlijk wel verteld door de 1e monteur van de PBVH :mrgreen:

06 aug 2017 0:56

Was inderdaad zo!

Nog maar uit de garage en de auto stond terug in de normale positie!
Dacht al die gewichtsbesparing en de auto zal nog eens opstijgen :lol: not...

Bedankt mannen voor jullie reactie! :thumleft:
Plaats een reactie