Omdat de Porsche dealer enkel goedgekeurde banden monteert (met N-code). Die zijn er voor de Cayman maat waarschijnlijk niet in 20 inch.
De dealer heeft dus enkel
deze opties.
Ik denk ook niet dat een SUV winterband zoals die voor de Macan een goede optie is voor de Cayman.
Daarbij moet je ook in de gaten houden dat de rolomtrekken of de verhouding daarvan tussen voor- en achteras min of meer binnen dezelfde range blijven zoals van de huidige banden anders, ga je problemen krijgen met PSM/ABS.
Onder je Cayman zit nu voor 235/35 en achter 265/35. Ik zou dan zoeken naar een winterband met dezelfde afmetingen. Als je dan toch een 20 inch winterband wil rijden dan zou ik idd zoals Brulaap zegt naar een goeie bandenboer gaan en te kijken wat hij voor winterband hij kan leveren die goed op de velgmaten past voor jouw auto. Hoeft wat mij betreft dan geen goedgekeurde band te zijn. Michelin Pilot Alpin PA4 is er in 235/35 en 265/35. eventueel een /40 of /45 band.
Houd er rekening mee dat 20ich winterbanden ook dik aan de prijs zijn dus dan zou het kunnen dat een extra setje 18 of 19inch velgen (niet Porsche) met een goede winterband misschien niet zo eens heel veel duurder is dan enkel 20inch winterbanden.
Tel er bij op dat bij elke bandenwissel de ene band er af moet en de andere er weer op. Dat kost extra tijd en geld, er moet ook weer gebalanceerd worden. Dat kost elke wissel ook weer extra, zeg bv. 50euro per keer. Dus na twee winters heb je 4 keer banden moeten omwisselen, dat is al 200euro extra dat je betaald. Met zulke grote en brede banden vereist balanceren ook wat meer aandacht en precisie dan een kleinere band van een normale personenwagen.
Komt nog bovenop dat de kans bestaat dat de velg een keer optisch beschadigd kan raken aan de velgrand bij al dat gewissel van banden. En de kans dat je ook wel weer eens een keer terugmoet om een wiel nog eens te laten herbalanceren. Dus extra tijd om weer eens terug te gaan.
En heel eerlijk ... als je een spiksplinternieuwe Cayman hebt. En je vindt het te veel geld om een goede set winterwielen aan te schaffen dan heb je misschien de verkeerde auto voor je budget gekozen. Maar dat is vast niet wat je wil horen

PS: Ook welkom op het forum ... en wij willen foto's zien!