Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Positie remklauwen

19 dec 2017 23:41

Dames en heren, ahum ... personen,

Kijk naar een foto (zijaanzicht) van een Porsche, en afhankelijk van de velgen
zal je ook de remklauwen zien zitten. Die zitten soms aan de voorzijde van het wiel,
soms aan de achterzijde van het wiel.

Zie bijvoorbeeld dit overzicht van de website van Astara :

http://www.astara.nl/index.php/nl/voorr ... d-gebruikt

Scrol een stukje naar beneden en je ziet en gele 996 GT3 en daar onder
een 993 turbo. De verschillen zijn duidelijk. Maar wat is de reden ?
En zijn er voor- of nadelen om de remklauw juist voor of achter het wiel
te plaatsen. Of maakt het geen bal uit, en heeft het puur met het ontwerp van
het onderstel te maken ?

Wie het weet mag het zeggen.

Re: Positie remklauwen

20 dec 2017 10:44

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNkM6HmZjYAhXJJlAKHcXgBSEQtwIIKDAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DHEIk0hJ7eGk&usg=AOvVaw3bm73gpVEemeCy79SdXNOw

Re: Positie remklauwen

20 dec 2017 12:03

Duidelijk verhaal,bedankt.

Re: Positie remklauwen

20 dec 2017 21:27

Goede vraag en antwoord :thumleft:

Re: Positie remklauwen

20 dec 2017 22:00

Weer wat geleerd.

:salut:

Re: Positie remklauwen

21 dec 2017 20:15

Mooi verhaal, maar verklaart nog niet t verschil tussen 2 vergelijkbare auto’s. Of zou gewichtsverdeling de doorslag geven bij de 993?

Re: Positie remklauwen

21 dec 2017 20:31

GT3 en 993 turbo vergelijkbare auto’s?

Re: Positie remklauwen

27 dec 2017 11:42

Vergelijkbaar als in: Porsche, sportwagen, 911, motor achterin.

Re: Positie remklauwen

27 dec 2017 22:18

Ik vermoed dat hier het ontwerp van het onderstel de verantwoordelijke is.

Re: Positie remklauwen

28 dec 2017 16:07

Persoonlijk zou ik de remklauwen zo laag mogelijk en zo centraal mogelijk willen hebben hangen... dus eigenlijk als op mijn 4S
Effect: zo min mogelijk invloed op bochtenwerk cq. onder- en overstuur maar of DE reden is vd ontwerpers?
Plaats een reactie