Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
23 jul 2018 21:27
Ik speel met het idee om sterkere voorremmen te monteren op mijn 944, echter wil ik wel bij OEM Porsche blijven.
Meest voor de hand liggende zou de remmerij van een S2 of Turbo zijn, wat mij het meest logisch lijkt.
Nu ben ik benieuwd of iemand mij zo kan vertellen of dit naast de slangen, schijven, blokken en klauwen een voor de hand liggende swap is, of dat je tegen meer dingen zult aanlopen?
Passen de grotere klauwen zo op het fuseestuk van een normale 944 bijvoorbeeld?
Mocht iemand meer informatie of kennis hieromtrent hebben, ik ben er geinteresseerd.
23 jul 2018 23:45
Nee dat past niet zomaar aan de voorkant. Aan de achterkant wel. Als je 100% factory wilt gaan dan heb je de fusees en naven van een 944 Turbo uit modeljaar 85 of 86 nodig.
23 jul 2018 23:53
Er staat niet bij of het om een type I of II gaat. Bij de eerste hebt je nog uitdaging wat betreft de kabel voor de snelheidsmeter.
24 jul 2018 10:29
Het gaat in dit geval om een type 2. Dus met die kabel heb ik geen last gelukkig.
Blijkbaar is het niet zo plug en play als ik hooote dat het zou zijn.
24 jul 2018 22:41
En dan kan we ook nog iets zijn met het remvloeistof reservoir - groot genoeg, berekend op de extra hoeveelheid remvloeistof die de klauwen ingaat bij (hard) remmen?
26 jul 2018 0:50
Ik heb op mijn ‘85 944 993 remmerij.
Hoe het één en ander verder is gemonteerd en aangesloten en/of aangepast weet ik zelf niet precies. Heb de auto zo gekocht. Kan het desnoods wel ns uitzoeken. Ben het zelf allemaal ook nog aan het ontdekken.
26 jul 2018 7:22
Het is vrij eenvoudig om de remmen te vervangen door grotere remmen. Maar doe dit niet alleen aan de voorkant want dan zal de auto niet harder vertragen. Pas bij de montage van voor en achter grotere remmen zul je echt voordeel hebben.
Aan de voorkant heb je een extra remklauw adapter nodig om de remklauw aan het fuseestuk te bevestigen. Kost ongeveer Euro 175,- tot 225,- voor en set.
Het lastigste is vaak de juiste combinatie te vinden. Je kunt rondom 944 Turbo/ S2 monteren of aan de voorkant een stapje groter gaan naar 993 remklauwen en M030 remschijven.
Het opbrengst remvloeistofreservoir is groot genoeg, evenals de hoofdremcilinder. ( en bij hard remmen wordt een te verwaarlozen hoeveelheid meer remvloeistof gebruikt dan voor zacht remmen)
.
26 jul 2018 20:05
Gaat het om de looks of om de remkracht? In dat laatste geval zou ik eerst eens Pagid of Ferodo remvoeringen proberen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten en het effect is vaak beter dan grotere remmen.
26 jul 2018 20:08
De auto gaat niet op het circuit, voornamelijke keuze is voor de looks om het geheel meer vulling te geven.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.