Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
28 jul 2018 23:57
Na het opnieuw laten balanceren van de voorwielen blijft stuur trillen na 120km?
Waar kan dit aan liggen?
Cayenne bwj 2008
29 jul 2018 0:02
Niet goed uitgebalanceerd?
29 jul 2018 7:47
Als je verder niks hebt laten aanpassen (nieuwe banden, ophanging of wat dan ook) dan kan het alleen maar verkeerd uitbalanceren zijn lijkt me. Teruggaan naar het bedrijf dat heeft uitgebalanceerd lijkt me.
29 jul 2018 9:03
Heb je ze achter wel laten balanceren ?!?
29 jul 2018 10:12
Hebt 4 nieuwe banden en gebruikte lmv velgen
29 jul 2018 10:16
Dan lijkt me dit toch verkeerd uitbalanceren. Anders een second opinion vragen bij een ander bandenmontagebedrijf?
29 jul 2018 10:21
Thefrits schreef:Heb je ze achter wel laten balanceren ?!?
Inderdaad - zoek het (ook) bij de achterwielen.
En laat de velgen even goed controleren op rechtheid etc. Balanceren lost niet alles op.
Wat voor banden heb je er op zitten
... dat kan ook het euvel zijn
29 jul 2018 10:25
Als ik het goed begrijp heb je dus 4 nieuwe banden op 4 andere velgen laten leggen? Of wat is er nu precies gedaan? Weinig randinformatie zo.
Juiste bandenspanning?
Zijn de banden nog wat afgeplat door opslag ofzo. Even paar blokjes voorzichtig omrijden met 1 bar minder wil dan wel eens helpen. Daarna terug op spanning zetten.
Het zou bv. kunnen dat een velg beetje krom is. Dan kan je blijven balanceren zonder resultaat.
Andere mogelijkheid is excessieve hoogteslag in een band. Iemand met kennis van zaken kan dan nog proberen de band wat te verdraaien om de velg om dat effect zo goed mogelijk te compenseren. Maar dikwijlsvalt dit ook niet op te lossen. Out of spec.
Ik zou eens terug gaan naar degene die ze gebalanceerd heeft om het een en ander te controleren. Anders een betere bandenmonteur zoeken.
Of iemand met een Hunter load balancer. Dan meten ze velg en band na en krijg je ook een meetrapport moest het zijn dat je een slechte band hebt.
29 jul 2018 11:17
Ik heb ooit zoiets met een Westfield gehad. 13" revolution velgen met R888 banden. Volgens de machine perfect gebalanceerd, maar trillen als een malle!
Bij een echte specialist geweest die met een apparaat de hoogteslag van de band en de velg bepaalde. Machine gaf vervolgens aan hoe de band t.o.v. de velg gemonteerd moest worden. Beetje lood erop en hij reed weer als een nieuwe!
29 jul 2018 16:32
Op een nieuwe band staan ook soms gele en/of rode markeringen.
Rood heeft te maken met de uniformiteit, daar waar de hoogteslag het grootst is. Geel heeft te maken met gewicht, daar waar de band het meeste afwijkt qua gewicht.
Dikwijls hebben velgen ook markeringen die wijzen op gewichts of hoogteslag afwijkingen. Dan helpen de markeringen op de band om zo goed mogelijk de positie van de band om de velg te bepalen waarbij zo min mogelijk baaneergewicht nodig is.
Als ze er niet uitkomen zou ik aanraden om een keer op zoek te gaan naar een bandenmonteerder die een Hunter GSP9700 road force balanceerder heeft. Weet je gelijk waar het probleem ligt. Heeft bij mij net zoals bij DLotus perfect gebalanceerde wielen opgeleverd na eindeloos proberen te balanceren door andere monteerders.
Zitten de wielen er wel mooi op? Geen corrosie op de contactvlakken tss naaf en velg.
Afwijkende bandenmaten gebruikt? Spacers?
29 jul 2018 17:03
Ik heb erg goede ervaringen met Mensink in Nieuw Vennep.
Zij werken ook met een Hunter GSP9700 en voor het uitlijnen met het Hunter DSP600 Digital
imaging 3-D uitlijnsysteem.
29 jul 2018 18:50
Er zitten nieuwe dunlop banden op 265/45r20
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.