Leuk om te horen Seal
De homokineet wou niet echt lekker in elkaar. De eerste keer had ik hem in elkaar maar toch verkeerd; de "kogelkooi" die er in zit kon alle kanten uitdraaien maar het centerstuk, waar de as in zit, wou geen kant op. Toen haalde ik een kogel er uit in de hoop dat alles zich zou "zetten". Dat werkte niet dus haalde ik nog een kogel er uit. Op een gegeven ogenblik flikkerde het ding uit elkaar en wist ik niet meer welke kogels waar hoorden.
Dan ben ik maar vanaf begin begonnen: eerst twee kogels er in tegenover elkaar en zorgen dat de homokineet functioneert als hij moet doen. Dan nog een kogel erin en weer controleren. Dan weer een kogel, controleren, weer een kogel, controleren en zo verder tot alles er in zit.
Om kort te gaan: de homokineet wielzijde schoon en met nieuw vet en nieuwe stofhoes.
Homokineet bakzijde schoon, nieuw vet en oude stofhoes (deze hoes is pas een paar jaar oud).
Ik weet nu hoe het moet dus de rechtse aandrijfas komt ook een keer aan de beurt.
De as weer in de auto gemonteerd, de zes bouten aan de bak netjes kruiselings op moment (83 Nm). De draad van de asmoer en het getande deel een weinig kopervet op gedaan. De asmoer zelf moet op 460 Nm, dat laat ik de APK-garage doen want ik heb zo'n momentsleutel niet.