Sinds een aantal weken heb ik een vervelende trilling met bijbehorend geluid vanaf de achterzijde van mijn 996 C2 Mk2. Ook na monteren en balanceren nieuwe achterbanden en een rondje uitlijnen blijft deze trilling. Ik heb recentelijk alle draagarmen aan de achterzijde al vervangen voor nieuwe. Bij een bocht naar links lijkt het whoop-whoop geluid
ietsje harder te worden, dus ik verdenk in ieder geval het rechter achterwiellager. Beide achterlagers ga ik in de kerstvakantie dan ook vervangen (18 jaar oud en >200k meegegaan).
Omdat ik niet helemaal zeker ben dat dit het op zal lossen, kijk ik ook nog naar de versnellingsbak steun. Ik heb de motorsteunen een jaar of twee geleden vervangen, en dat was ook echt nodig (waren al een centimeter 'uitgerekt'). De versnellingsbak 'bushing' heb ik nog niet vervangen.
Nu zie ik dat voor het vervangen van deze 'bushing' er een tool beschikbaar is van
AGA-tools, waarbij je de versnellingsbak niet hoeft te demonteren om de bushing te vervangen. Heeft iemand ervaring met deze tool? Heeft iemand deze tool ook beschikbaar die ik zou mogen 'huren'? Ik vind het klussen altijd een mooie aanleiding om gereedschap te kopen
maar 300 euro/dollar voor eenmalig gebruik is wel erg veel. Ten opzichte van gewone lagertrekkers heeft deze tool een 'hapje eruit', waardoor hij goed past op de versnellingsbak.