Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
05 feb 2020 13:07
Hoi!
Heeft iemand ervaring welk remontluchtingssysteem wel of juist niet te gebruiken?
Ik heb een vacuüm pomp maar lees ook over het systeem waarbij je druk op het reservoir zet. Iemand vertelde mij eens dat je beter geen druk op je reservoir kan zetten in verband met de rubbers in je hoofdremcilinder. Met andere woorden kan ik de vacuüm pomp voor de rem- en koppeling gebruiken?
Grt
05 feb 2020 15:30
Allebei methodes is prima.
Met de vacuum systeem moet je gewoon heel goed je reservoir in de gaten houden, want als je hem leeg zuigt kan je opnieuw beginnen en je zuigt de reservoir heel snel leeg.
De systeem die op druk werkt is in mijn ogen wel beter en eenvoudiger in gebruik. Je loop bijvoorbeeld geen risico om lucht bellen te introduceren. Het enige risico is dat je te veel druk op het reservoir plaats en die dan gaan barsten. Maar als je de versie gebruikt met handpomp is dat een heeeeeel lage risico want je moet goed je best doen om boven een halve bar te komen. De versie die je op de ventiel van de band monteren is veel meer link omdat men niet door hebben dat je als eerst lucht uit je band moeten laten en dan gaan men 2+ bar loslaten op de reservoir met een exploderende reservoir en hoofdremcilinder als gevolg.
Zelf heb ik
deze. Lekker goedkoop en werkt prima
06 feb 2020 2:24
Johann schreef:De versie die je op de ventiel van de band monteren is veel meer link omdat men niet door hebben dat je als eerst lucht uit je band moeten laten en dan gaan men 2+ bar loslaten op de reservoir ...
In mijn bus heb ik 4,5 bar. Ik dacht er net bijtijds aan dat er iets niet klopte, vlak voor ik begon.
Maar met een assistent vind ik toch het fijnste. En de dopjes van mijn overdruksetje passen ook niet goed op de 3,2.
06 feb 2020 8:44
Voor de C4 je de ‘Hammer’ om het volledige systeem te voorzien van verse rem ‘olie.
06 feb 2020 18:12
Fantastisch bedankt ik bestel het apparaat!
06 feb 2020 22:57
Ik heb zelfde soort druk systeem zoals Johan. Voor de veiligheid (duurt wel langer) kan je hem ook leeg gebruiken en steeds reservoir bijvullen maar scheelt je een zorg over lekken van remvloeistof bij reservoiraansluiting en het druksysteem. Of erger nog als die los zou springen en onder druk je lak onder sprayt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.