Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 feb 2020 17:38
Dag allen,
Ben bezig met projectje om de verstelbare GT3 draagarmen te plaatsen. Dus ben ik onderdelen aan het verzamelen. Ik zal onder meer de
shims en
spacers nodig hebben. Tarett.com heeft alles (zelfs complete kits). Maar versturen vanuit de VS is schreeuwend duur. Alleen voor de spacers is het al $40.
Wie weet er een bedrijf dat deze dingen hier in NL/Benelux/Europa maakt? De spacers zijn origineel Porsche belachelijk duur dus daar begin ik niet aan. Googlen is beetje lastig aangezien ik de gangbare vertalingen voor deze termen niet ken in Duits of zelfs Nederlands.
Ben natuurlijk ook benieuwd of anderen hier een dergelijke aanpassing al eens hebben gedaan en wat de ervaringen waren.
hans
13 feb 2020 13:54
Doodse stilte hier
Iets algemener dan, zijn er anderen hier die GT3 draagarmen op hun 987, 996 of 997 hebben gezet?
13 feb 2020 14:08
Ben niet zo op de hoogte hier van deze aanpassingen.
Heb je ElephantRacing ook al eens gechecked?
Waarschijnlijk ook schreeuwend duur om hiernaartoe te halen.
Op design911 website staan ook allerlei suspension upgrade packages te koop.
Als ik bv op de link hieronder kijk zie ik er op het zicht vergelijkbare shims tussen staan.
https://www.design911.co.uk/fu/pt65_910 ... and-Track/Waarschijnlijk kan je ze ook wel ergens op het europese vasteland bestellen. Design911 is nu niet bepaald goedkoop vind ik. Bij de vermelde prijzen moet je nog btw optellen.
13 feb 2020 21:11
Heb uiteindelijk alles bij Tarret besteld. En ja, dan is de shipping duur maar al met al is het nog steeds goedkoper dan wat ik elders zie.
Zag ook bij bescheiden gebruik op circuit de buitenste schouder van min voorwielen zo hard slijten dat ik iets moest. Heb nu alle onderdeeltjes besteld, als alles binnen is eens kijken of ik ergens tussen de -2 en -2.5 camber kan komen. Moet wel lukken.
Spacers zijn bij design911 ongeveer twee keer zo duur als bij Tarett. Denk dat die Amerikanen gewoon veel meer volume doen met dit soort dingen
17 feb 2020 23:11
Wat heb je allemaal al aangepast aan het onderstel?
19 feb 2020 7:29
Verder nog niks.
Ik kan iig de rijhoogte voorlopig niet naar beneden brengen ten opzichte van de stock PASM-hoogte wegens de ingang van de parkeergarage.
Ga er iig een gt3 hoofdremcilinder in zetten, maar dat vroeg je niet
19 feb 2020 7:31
Die hoofdremcilinder is een mooie upgrade.
19 feb 2020 7:48
Oh ja, een torsen sper. Maar dat vroeg je ook niet.
Wat zou jij nog doen?
19 feb 2020 11:29
Kheldar schreef:Die hoofdremcilinder is een mooie upgrade.
Waar zorgt die dan precies voor? Voor meer remkracht, of een betere verdeling?
(gewoon uit interesse)
19 feb 2020 13:19
Ruud81 schreef:Kheldar schreef:Die hoofdremcilinder is een mooie upgrade.
Waar zorgt die dan precies voor? Voor meer remkracht, of een betere verdeling?
(gewoon uit interesse)
Voor minder 'travel' in het rempedaal. Ik ga er niet harder van remmen (dat ligt immers uiteindelijk aan de toestand van schijven en blokken) maar het rempedaal zal harder aanvoelen.
Het helpt niet tegen brake-fade
20 feb 2020 11:11
Idd door de grotere cilinder heb je een kortere rempedaal weg, daardoor ook meer feedback, zeker bij het aanzetten omdat je sneller wat harder remt en daardoor ook nauwkeuriger je remkracht kan moduleren/doseren. Deze upgrade is echt precies iets wat je wil als je veel gaat tracken met de auto.
Hans, is deze upgrade voor jouw auto plug&play, cilinder wisselen zonder verdere aanpassingen? Ik meen me te herinneren uit DIY draadjes op fora dat voor bv de 996 er wat meer geknutseld moest worden.
20 feb 2020 23:29
Kijk, weer wat geleerd.
Thanks.
21 feb 2020 17:43
De 997 GT3 hoofdremcilinder heeft 2 M12 aansluitingen. Als je deze zou willen inbouwen en je auto heeft een M12 en een M10 aansluiting dan heb je een verloopnippel nodig om de conversie te doen. Schijnt dus niet zo ingewikkeld te zijn.
22 feb 2020 0:19
Kheldar schreef:Hans, is deze upgrade voor jouw auto plug&play, cilinder wisselen zonder verdere aanpassingen? Ik meen me te herinneren uit DIY draadjes op fora dat voor bv de 996 er wat meer geknutseld moest worden.
Ik meen gelezen te hebben dat dat inderdaad het geval is. We'll see
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.