Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Velgbouten

19 aug 2005 15:02

Hallo

Mijn vader heeft een Porsche Boxster gekocht maar zijn velgbouten zijn roestig; nu zou ik die willen vervangen als verrassing maar kan er iemand mij zeggen welke ik moet nemen.
Zijn dus de middelste 5 bouten die ik wil vervangen.
En hoeveel die kosten?
Is dat met anti-diefstal?

Vriendelijke groeten


Chris

19 aug 2005 15:07

De middelste 5 bouten :?: :?: verklaar u nader zou ik zeggen,ze zitten rondom de as alle 5 maar welke is de middelste,

Vraag van de dag volgens mij :?: :idea: :?:

Re: Velgbouten

19 aug 2005 15:08

Chris_fst schreef:Zijn dus de middelste 5 bouten die ik wil vervangen.


Geen wonder dat ze roestig zijn .....(flauw..)
Laatst bijgewerkt door Marcel op 19 aug 2005 15:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Velgbouten

19 aug 2005 15:25

Chris_fst schreef:Is dat met anti-diefstal?
Chris


1 van de 5 is inderdaad een antidiefstal bout. Er zijn 18 verschillende types geloof ik. In het boekje staat op de sticker waar ook de andere wagengegevens op staan welke je moet hebben. Bel Pon in Leusden maar, die kunnen de vast wel vertellen wat die bouten kosten. Anders gewoon die antidiefstal bout meenemen naar Pon, kunnen je wel vertellen welke het is...

19 aug 2005 15:30

De Geus schreef:De middelste 5 bouten :?: :?: verklaar u nader zou ik zeggen,ze zitten rondom de as alle 5 maar welke is de middelste,

Vraag van de dag volgens mij :?: :idea: :?:

Inderdaad :scratch: ..... het is me nooit opgevallen dat de bouten bij de velgen van een Boxster op een rijtje zitten i.p.v. in een "cirkel". :shock: :lol:

19 aug 2005 15:57

wat zijn jullie een stel flauwerikken. Er zitten er 5 in een rijtje om het midden heen, derhalve de 'middelste' bouten.

Enfin, hier kan je ze gewoon bestellen, maar ik maak me sterk dat bijv. Renntech ze je ook zo kan leveren, wellicht zelfs uit voorraad...

Even checken of je vader geen spacers heeft en dus wellicht langere bouten nodig heeft.

Je kan ook eventueel chromen of zwarte covers bestellen voor de Boxster.
Zie je ook niet dat er één bout (je slotbout) anders is. En het is goedkoper... (blijf hollander...) :salut:

Afbeelding Afbeelding

Re: Velgbouten

19 aug 2005 15:59

Chris_fst schreef:Hallo

Mijn vader heeft een Porsche Boxster gekocht maar zijn velgbouten zijn roestig; nu zou ik die willen vervangen als verrassing maar kan er iemand mij zeggen welke ik moet nemen.
Zijn dus de middelste 5 bouten die ik wil vervangen.
En hoeveel die kosten?
Is dat met anti-diefstal?

Vriendelijke groeten


Chris
Bel gewoon even naar een Porschespecialist bij jullie in de buurt, die kunnen je het zo vertellen en sturen ze waarschijnlijk nog voor je op ook. :idea: :wink:

Re: Velgbouten

19 aug 2005 19:56

Chris_fst schreef:Hallo

Mijn vader heeft een Porsche Boxster gekocht maar zijn velgbouten zijn roestig
Chris


Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwarting eraf?
Laatst bijgewerkt door Nicolò op 19 aug 2005 22:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Velgbouten

19 aug 2005 22:40

Nicolò schreef:Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwating eraf?


De wielbouten zijn van verzinkt ijzer en roesten vaak na een paar jaar.

Een complete set kost Eur 129,- inclusief slotbouten en 16 stuks zonder slotbouten kosten Eur 75.-

Re: Velgbouten

19 aug 2005 22:52

Erwin schreef:
Nicolò schreef:Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwarting eraf?


De wielbouten zijn van verzinkt ijzer en roesten vaak na een paar jaar.

Een complete set kost Eur 129,- inclusief slotbouten en 16 stuks zonder slotbouten kosten Eur 75.-


Dan zijn dat andere dingen dan waar ik het over heb, want die wegen niks en moeten dus van aluminium o.i.d. zijn:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7974511383&ssPageName=ADME:B:EOAB:NL:6

Re: Velgbouten

19 aug 2005 23:59

Nicolò schreef:Dan zijn dat andere dingen dan waar ik het over heb, want die wegen niks en moeten dus van aluminium o.i.d. zijn:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7974511383&ssPageName=ADME:B:EOAB:NL:6


tot 98: moeren

Afbeelding

na 98: bouten

Afbeelding

Re: Velgbouten

23 aug 2005 19:58

Nicolò schreef:
Renntech schreef:
Nicolò schreef:Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwarting eraf?


De wielbouten zijn van verzinkt ijzer en roesten vaak na een paar jaar.

Een complete set kost Eur 129,- inclusief slotbouten en 16 stuks zonder slotbouten kosten Eur 75.-


Dan zijn dat andere dingen dan waar ik het over heb, want die wegen niks en moeten dus van aluminium o.i.d. zijn:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7974511383&ssPageName=ADME:B:EOAB:NL:6


Die lichte bouten vind ik persoonlijk niks, je moet er constant op letten dat als bv. je bandenboer oid je wiel eraf gaat halen dat ze dat NIET met een luchtslang doen, draaien ze zo aan gort...en dan..... :roll:

Re: Velgbouten

23 aug 2005 20:31

Denniz C2 schreef:
Nicolò schreef:
Renntech schreef:
Nicolò schreef:Dat snap ik niet, want velgbouten (of waren het misschien toch velgmoeren?) zijn volgens mij van lichtmetaal en dat roest niet. Hooguit gaat de zwarting eraf?


De wielbouten zijn van verzinkt ijzer en roesten vaak na een paar jaar.

Een complete set kost Eur 129,- inclusief slotbouten en 16 stuks zonder slotbouten kosten Eur 75.-


Dan zijn dat andere dingen dan waar ik het over heb, want die wegen niks en moeten dus van aluminium o.i.d. zijn:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7974511383&ssPageName=ADME:B:EOAB:NL:6


Die lichte bouten vind ik persoonlijk niks, je moet er constant op letten dat als bv. je bandenboer oid je wiel eraf gaat halen dat ze dat NIET met een luchtslang doen, draaien ze zo aan gort...en dan..... :roll:


Nou begrijp ik er niks meer van :wink:
Als je moeren hebt, zijn die toch altijd van lichtmetaal en heb je toch niks te kiezen!?
Of zijn er ook mensen die hun Fuchsen met stalen moeren vastzetten?
En wat blijft er dan van die Fuchsen over als de stalen moeren wel met een luchttol (mogen) worden los/vastgedraaid :cry:

Re: Velgbouten

23 aug 2005 21:02

Nicolò schreef:En wat blijft er dan van die Fuchsen over als de stalen moeren wel met een luchttol (mogen) worden los/vastgedraaid :cry:


Mss los- :arrow: maar NOOIT vast draaien met een luchtsleutel :!: :idea:

11 okt 2005 0:24

Wielmoeren ken ik doorgaans in drie soorten. Licht metaal zilver (ongecoat) of zwart, en in staal, die trouwens hetzelfde zijn als een ouder Volkswagen bus. M14x1.5 dacht ik. De stalen moeren worden gebruikt op stalen velgen, maar ook om spacers te monteren. Porsche Motorsport gebruikt ze graag IPV de licht metalen uitvoering.

Wielbouten ken ik in twee soorten, bepaalde 924's even daargelaten. Met een geelachtige ring, de standaard maat, en met een rode ring, 5mm langer voor gebruik met 5mm spacers. De Boxster-en-verder bouten zijn slechts gecoat met een weinig betekenend goedje, net als het meeste bevestigingsmateriaal van na 1996, en roest "als een gek".

De bouten kunnen vervangen worden en zullen ook weer roesten. De bouten van een Volkswagen T4 Transporter passen ook en zijn zichtbaar beter van kwaliteit (veel mooier schroefdraad) maar zijn ook slechts gezwart, dus ook niet echt roestbestendig. Dit zijn wel mooie bouten om eventueel te laten verzinken.

Brian
Plaats een reactie