Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
29 dec 2020 18:20
Hoi Allen!
Ik kom niet helemaal verder. Heb 2 maanden geleden de remmen op de brug ontlucht en de hoofdremcyclinder.
Vandaag van de brug gekomen en het rempedaal blijkt een spons (met draaiende motor) Vanmiddag wederom alles ontlucht (maar niet de hoofdremcilinder) en het blijft een spons. De koppeling werkt wel gewoon.. Is de hoofdremcilinder op die rotplek echt de oorzaak dat mijn remdruk weg is?
Goed om te vermelden dat de klauwen los geweest zijn en het reservoir leeg...een tip zou heel fijn zijn
En ik heb een remontluchter aangesloten op het reservoir en niet aan het pedaal gezeten tijdens het ontluchten.
29 dec 2020 18:46
Hallo,
Heb zelf een 964 C. Ik weet dat het een rotklus is, en zonder goed vul/ontluchtingstoestel al helemaal niet.
Heb je de drukpomp bij de ABS ook ontlucht??
Anders naar porschedealer brengen. Heb net nog remolie laten vernieuwen. 1.2h werk en 2l olie samen €186
en klaar terwijl je wacht.
29 dec 2020 18:53
Hoi!
Dit gaat om een C2 dus zou iets makkelijker moeten zijn. De ABS pomp kwam niet voor in mijn lijstje om te ontluchten....
30 dec 2020 9:11
Dat kan t ook zijn...mogelijk al vaker gemeld maar de auto op zandweg\glad grasveld paar keer in de abs remmen. Dan opnieuw ontluchten...
30 dec 2020 10:17
Met welke gereedschap heb je de remmen ontlucht? Zoals reeds gezegd, moet je abspomp ook uitlucht worden maar afhangend van je gereedschap hoef dat niet specifiek gedaan te worden.
30 dec 2020 11:41
Ik heb een pomp op het reservoir gezet met 2 liter remvloeistof..alle klauwen ontlucht en zojuist de koppelings remcilinder boven het linker achterwiel.
De abs pomp heb ik niet aangeraakt..
30 dec 2020 12:48
-rem (koppelingscylinder)
30 dec 2020 14:37
Neem aan dat je de voorgeschreven volgorde van ontluchten hebt aangehouden?
30 dec 2020 18:30
Ik heb pas 2 remleidingen bij de 997 4s vervangen.
Van voor naar achter. Heb met het zelfde pompje als jou ontlucht en pedaal was gelijk hard.
Misschien toch nog eens wat meer olie er door trekken.
En zorgen dat je de nippels goed dicht zet.
De enne sluit soms makkelijk af als de ander
Gr anton
30 dec 2020 18:34
JD 911 schreef:Ik heb een pomp op het reservoir gezet met 2 liter remvloeistof..alle klauwen ontlucht en zojuist de koppelings remcilinder boven het linker achterwiel.
De abs pomp heb ik niet aangeraakt..
Dan zou het goed moeten zijn
Zoals Anton ook al zie is er wellicht ergens toch een luchtbel.
30 dec 2020 19:53
Als het kan ook iemand laten opletten dat het olie tankje vol blijft. Soms duurd het even voor hij het aanvult en kan hij lucht happen.
Gr anton
30 dec 2020 20:47
Bedankt! We gaan het nog een keer proberen!
30 dec 2020 22:13
je moet de remkrachtversterker alsook de accumulator ontluchten, anders lukt het je echt niet.
Moet ook gebeuren bij het verversen van de remolie.
Je hebt een ontluchtapparaat.
Contact uit.
Stroomfiche uittrekken van hydraulische pomp( de onderste)
sluit het ontluchtingsapparaat aan
Klem de overloop van reservoir af
breng de druk naar 1.5kg
tijdens de hele procedure het rempedaal NIET indrukken.
Sluit een doorzichtige slang met een glazen opvangbeker aan op de ontluchtingsventiel van de drukregelaar(accumulator)
contact aan alsook de fiche die je net verwijderd hebt, en open het ventiel.
Als er geen bellen meer te zien zijn trek je de fiche uit en sluit het ventiel
Steek de fiche terug in, en laat de pomp terug druk op bouwen(pomp stopt automatisch) dan contact uit.
Open het ventiel terug en laat de druk af van de accumulator en controleer op bellen.
Herhaal dit tot je zeker bent dat er geen luchtbellen meer zijn.
Dan ben je klaar om de remklauwen te ontluchten(2 ventielen per klauw) steeds beginnen met die het verst van de pomp verwijderd is.
Succes!
31 dec 2020 7:02
Nette beschrijving
31 dec 2020 10:12
uitleg van Hugo is voor een C4 / Turbo
C2 heeft geen pomp/accumulator
31 dec 2020 14:11
Ik dacht het al maar toch bedankt..gewoon nog een keer ontluchten.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.