Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
11 dec 2022 17:53
Hallo allemaal, Ik heb nieuwe naafdoppen op mijn Porsche Cayenne laten plaatsen maar twijfel over de echtheid van de doppen. Kan iemand mij vertellen of ze origineel zijn? Je ziet veel verschillende kleuren en afwerkingen.
https://imgur.com/a/nRn74T7
11 dec 2022 18:37
Zie je binnen een jaar wel als er geen kleur meer opzit
Als je ze op mp gekocht hebt voor 50€ komen ze uit China. Worden geleverd met porsche nummer op de achterkant maar dit nummer komt 10/9 niet overeen met de geleverde versie.
Echte kosten tussen de 40-50/stuk.
11 dec 2022 19:21
Bedankt voor je reactie. Ik heb ze niet zelf gekocht maar de garage waar ik ze heb laten plaatsen.
11 dec 2022 22:18
Kan je van dat fotootje niet met zekerheid zeggen
11 dec 2022 22:47
Ze zijn neppers volgens mij, de font klopt niet helemaal, er zit te veel ruimte tussen de letters in de woord PORSCHE. Maar dat kan ook aan de invalshoek liggen.
12 dec 2022 11:30
De "echte" zijn voorzien van een metalen Porsche wapen, althans op mijn 911 maar daar is Porsche wapen iets kleiner
Deze zien eruit of ze van kunststof zijn, dus hoogstwaarschijnlijk goedkope kopie uit China.
12 dec 2022 12:24
Da's niet altijd waar. Je hebt ook gewoon originele van kunststof zonder metalen wapen erop. Zie onder foto achterkant. Ik zou er ff eentje uittrekken en kijken hoe de achterkant eruit ziet.
Vlnr: naafkappen topicstarter - originele (Macan) naafkappen voorkant - originele (Macan) naafkappen achterkant PS Ik denk overigens dat Johann gelijk heeft mbt lettertype en positionering
12 dec 2022 12:32
Ik zou er alleen een probleem van maken als je betaald hebt voor originele, en ze niet gekregen hebt, en dat blijkt omdat de kleur er na 1 jaar al af is of er andere kwaliteisproblemen zijn.
In alle andere gevallen. Lekker laten zitten.
12 dec 2022 12:37
Tenzij je twijfelt en het in je hoofd blijft zitten... Anders eens met polydeukes.
12 dec 2022 13:31
Of het originele zijn valt op basis van je foto moeilijk te zeggen, maar ze wijken m.i. niet af van hoe originele eruit zien (optisch).
Misschien kun je ze naar de verpakking vragen? Als er heel veel Chinese tekens op staan dan weet je genoeg!
En zoals al gezegd is; als je de prijs van origineel hebt betaald, dan kun je dit uitpluizen. Zo niet, dan zou ik wel tevreden zijn met hoe realistisch ze lijken.
12 dec 2022 14:54
Eens en bedankt voor jullie reactie. De naafdoppen behoren origineel te zijn aangezien dat afgesproken is. Ik ga het even verder onderzoeken. Bedankt voor de tips! Ik zal later nog even een update plaatsen als ik meer weet.
12 dec 2022 16:09
Even mbt de gaatjes van de naafkap er eentje uittrekken en de codes op de achterkant checken. Dan weet je het binnen een minuut.
Of even op de krik, wiel eraf en dan kan je het naafkapje van binnenuit eruit duwen. 2e optie.
12 dec 2022 16:26
En natuurlijk terug plaatsen met de punt richting het ventiel, volgens goed gebruik
12 dec 2022 17:58
Ik heb neppers en echte doppen en een duidelijk verschil bij die van mij is dat de echte de gekleurde delen gevuld hebben. Alsof er een laklaag in gegoten is. Bij de neppers zou het met een makeerstift gedaan kunnen zijn, zo dun is het.
Misschien ter verduidelijking. Bij de echte kan ik het reliëf onder het rood niet voelen. Bij de neppers wel.
12 dec 2022 23:54
Het logo lijkt me net iets aan de kleine kant t.o.v. de naafkap en lijkt zoals hier ook al aangegeven wordt wel heel dunnetjes het rode is aangebracht.
Van de foto zou ik zeggen het zijn geen originele, maar de achterkant is toch doorslaggevend.
Staat de Cayenne al thuis?
13 dec 2022 11:24
@yohanv, de achterkant kopiëren ze gewoon mee hoor, op die chinese staat ook het Porsche-onderdeelnummer, datumtabel, Porsche-warenzeichen...
Enigste waar je ze echt op kunt beoordelen is de kwaliteit van het spuitwerk en afwerking van het logo.
Op de 996 staan momenteel ook neppers, wou eens kijken hoe degelijk ze gemaakt waren en had zilveren besteld,
enigste spijtige is dat het zilver met ingelegd logo is dus die ga ik nog een keer vervangen door echte als de velgen
er binnenkort af moeten.
13 dec 2022 11:25
PS op de foto hangt het transparante plastic stickertje nog op het logo.
13 dec 2022 11:29
Hellraiser schreef:@yohanv, de achterkant kopiëren ze gewoon mee hoor, op die chinese staat ook het Porsche-onderdeelnummer, datumtabel, Porsche-warenzeichen...
Da's nieuw voor me. Sh*t.
13 dec 2022 12:09
En op de doos waarschijnlijk CE, China Export...
13 dec 2022 17:01
CE.
13 dec 2022 17:52
Het verschil in logo is crimineel klein:
13 dec 2022 19:30
horn schreef: Da's nieuw voor me. Sh*t.
+1 ...
Bovenstaande post dan maar in gedachten houden
14 dec 2022 0:26
Ja ze zijn momenteel gemonteerd maar als de velgen er binnenkort af zijn plaats ik wel een foto van de achterzijde. Uitvoering komt iig niet overeen met de code op de achterzijde.
Zaten niet in een kartonnen doosje zoals bij porsche maar een simpel plasticje.
14 dec 2022 11:03
Dan weet je het antwoord al wel denk ik..
14 dec 2022 11:10
Ter info hoe een doosje met echte eruit ziet:
https://www.instagram.com/p/Ch9tdhdI99O ... _copy_linkIn mijn geval was er in ieder geval geen plastic zakje te vinden.
De slechtere kopieën zijn soms ook niet concaaf, is me opgevallen. Dus dat is ook een aandachtspuntje voor wie dit topic t.z.t. nog eens tegenkomt.
Laatst bijgewerkt door
Spastblast op 14 dec 2022 11:39, in totaal 1 keer bewerkt.