Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
10 jul 2024 17:07
Ik lees hier
https://www.gva.be/cnt/dmf20240710_93513939 dit:
"Nu is dus toch beslist om 150.000 Taycans terug te roepen naar de garage voor een grondige controle, omdat het probleem ernstiger is dan eerst gedacht. Eigenaars wiens auto gecontroleerd moet worden, krijgen een brief in de bus met alle informatie, klinkt het nog."Als je heel het bericht leest toch vrij verontrustend.
Zelf heb ik geen Taycan maar indien dat wel zo zou zijn zou ik toch niet lang wachten om een afspraak te maken...
10 jul 2024 18:58
Nog niks gehoord.
Wacht het wel af. Ik zal de remmen voorlopig niet gebruiken, voor de zekerheid
Overigens zal het afremmen door herhaaldelijk de achteruit versnelling te gebruiken ook wel e.e.a. aan schade opleveren
10 jul 2024 19:02
Toch niet geheel feilloos, die nieuwe techniek. Heb een vriendin van mij van Mercedes naar een Taycan gepraat, maar dat ding staat meer bij PCG dan op de oprit…
10 jul 2024 19:20
Wat is er dan allemaal? Ik heb de mijne nu drie jaar, en heb nooit iets.
10 jul 2024 21:56
Met name problemen met elektronica. Foutmeldingen die dusdanig gecompliceerd zijn dat er veel tijd nodig is deze op te lossen.
11 jul 2024 7:52
Heel vervelend. Ik had na een maand of zes of zo een grote software update en sindsdien probleemloos. Ik kan me voorstellen dat je wanhopig wordt van die electronica ellende.
11 jul 2024 20:13
Ook hier na ruim vier jaar en bijna 200.00km nooit problemen gehad.
11 jul 2024 20:28
Misschien een bepaald model dat de problemen heeft?
14 jul 2024 10:03
“Porsche heeft alle Taycan EV's wereldwijd teruggeroepen nadat er een probleem met de remslangen aan de voorkant was ontdekt. De remslangen op de rechter/linker vooras kunnen naar verluidt barsten of scheuren, waardoor remvloeistof gaat lekken en de remkracht afneemt.“
Dit lees ik op diverse sites.
Het heeft dus op zich niks te maken met het feit dat de Taycan een EV is.
Ik neem aan dat de Taycan een gescheiden remsysteem voor en achter heeft.
Dat natuurlijk je remmen voor kunnen uitvallen is natuurlijk echt slecht want voor wordt ca 80 procent van de remkracht ontwikkeld.
Gelukkig remt de Taycan bijna altijd hoofdzakelijk op de accu. In dit geval is dit natuurlijk een groot voordeel.
De Belg in het artikel heeft alle pech die er maar mogelijk is, namelijk dat het mechanische en het accu remsysteem tegelijk uitvallen.
Dit zou absoluut onmogelijk moeten zijn.
Ik heb sinds kort naast een Macan een rode Taycan GTS
14 jul 2024 12:06
Regeneratief remmen is niet "remmen op de accu"
Je remt gewoon op de elektromotor(en) die zowel aandrijfmotor als generator zijn. Stop je er stroom in, dan beweegt de rotor die de wielen aandrijft. Beweeg je de rotor door de auto te laten rollen, dan wekt dit elektriciteit op die wordt opgeslagen in de accu's. Dit uitrollen zorgt voor wrijving in de motor en die wrijving is waardoor je afremt. Je hebt altijd traditionele remmen nodig voor bijvoorbeeld een noodstop of harder afremmen dan wat de electromotor aan wrijving produceert.
14 jul 2024 12:48
Wrijving kan je dat niet noemen want het is niet mechanisch. Het is elektro magnetisch dat "weerstand" opgewekt wordt in de elektro motor en die weestand zorgt voor vertraging.
14 jul 2024 13:39
OK, mijn omschrijving was nogal slordig ….
Vooral voor iemand die met elektronische test apparatuur voor de vliegtuigindustrie de kost verdient
Het is natuurlijk wel de accu die de kinetische energie van de auto absorbeert
15 jul 2024 13:59
JBdV schreef:OK, mijn omschrijving was nogal slordig ….
Het is natuurlijk wel de accu die de kinetische energie van de auto absorbeert
Nog steeds een beetje slordig .... De accu slaat natuurlijk geen
kinetische energie op, maar dat snap je zelf ook wel
15 jul 2024 18:05
OK, ik geef toe dat ik deze opmerking heb uitgelokt.
Trouwens als de ongelukkige Belg had geprobeerd het rempedaal maximaal in te trappen had hij ongetwijfeld gemerkt dat de remmen nog wel werkten, zij het zonder rembekrachtiging.
15 jul 2024 21:31
Hou het nog maar op de benz slurper van 500 pk
Wat een beest van een auto zeg
20 jul 2024 22:40
Remmen = angst
21 jul 2024 10:26
En ook soms een manier om een scheidingsprocedure te voorkomen.
21 jul 2024 10:47
ArnoM schreef:Ook hier na ruim vier jaar en bijna 200.00km nooit problemen gehad.
Zoo, dat zijn serieus veel kilometers! Al eens uitgeteld hoeveel je bespaart hebt tov eeen vergelijkbare benzine Panamera?
Groeten, Leo
23 jul 2024 11:45
Mijn Taycan is nu ook teruggeroepen. Krijg gratis een vervangende auto voor onze vakantie van twee weken, tijdens welke ze de werkzaamheden gaan uitvoeren. Netjes toch!
23 jul 2024 13:56
LKPS schreef:ArnoM schreef:Ook hier na ruim vier jaar en bijna 200.00km nooit problemen gehad.
Zoo, dat zijn serieus veel kilometers! Al eens uitgeteld hoeveel je bespaart hebt tov eeen vergelijkbare benzine Panamera?
Groeten, Leo
Nog niet echt eerlijk gezegd, maar ik reed hiervoor een Cayenne waarmee ik ongeveer 1:10 heb gereden. Komt dan neer op ongeveer 20.000 liter benzine a € 2,20 = € 44.000,-- brandstof. Mijn elektriciteit wek ik met panelen zelf op en hier rijd ik zeker 95% van mijn kilometers op. Daarnaast in totaal ongeveer € 1.800,-- aan onderhoud gehad. Dat is uiteraard zonder bandenslijtage, maar die zou ik met de Cayenne ook gehad hebben. Ik denk dus dat ik ook fors op het onderhoud heb bespaard. Daar komt dan de wegenbelasting ook nog bij.
Naast de besparing vind ik een EV voor de dagelijkse werkkilometers wel heel comfortabel en zou ik niet snel weer terug gaan naar benzine. Inmiddels heb ik de Macan Turbo besteld. Naar verwachting wordt die nu in oktober as. afgeleverd. Ben heel erg benieuwd.
05 aug 2024 19:57
Rijd ter vervanging een nagelnieuwe (Jan ‘24, 5000km) Macan. Basis met de viercylinder, 245 pk maar wel met goede opties (Sport Chrono, panodak, Bose, luchtvering, sportuitlaat, electrisch uitklapbare trekhaak enzovoorts). Prima auto zeg! Ben niet zo van de SUV’s maar deze is goed te pruimen, rijdt top. Nu in Normandie voor onze vakantie, niks mis mee!
05 aug 2024 20:42
Mooie foto. Jammer van die auto ervoor.
.
06 aug 2024 2:13
ArnoM schreef:LKPS schreef:ArnoM schreef:Ook hier na ruim vier jaar en bijna 200.00km nooit problemen gehad.
Zoo, dat zijn serieus veel kilometers! Al eens uitgeteld hoeveel je bespaart hebt tov eeen vergelijkbare benzine Panamera?
Groeten, Leo
Nog niet echt eerlijk gezegd, maar ik reed hiervoor een Cayenne waarmee ik ongeveer 1:10 heb gereden. Komt dan neer op ongeveer 20.000 liter benzine a € 2,20 = € 44.000,-- brandstof. Mijn elektriciteit wek ik met panelen zelf op en hier rijd ik zeker 95% van mijn kilometers op. Daarnaast in totaal ongeveer € 1.800,-- aan onderhoud gehad. Dat is uiteraard zonder bandenslijtage, maar die zou ik met de Cayenne ook gehad hebben. Ik denk dus dat ik ook fors op het onderhoud heb bespaard. Daar komt dan de wegenbelasting ook nog bij.
Naast de besparing vind ik een EV voor de dagelijkse werkkilometers wel heel comfortabel en zou ik niet snel weer terug gaan naar benzine.
Inmiddels heb ik de Macan Turbo besteld. Naar verwachting wordt die nu in oktober as. afgeleverd. Ben heel erg benieuwd.
Daar ben ik ook benieuwd naar, we zullen je ervaringen tegen die tijd hopelijk hier wel lezen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.