Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
15 jul 2024 17:08
Hoi,
het slechte weer (behalve vandaag dan) doet mij eraan denken dat ik naar de sneeuw wil. Wat ik nog even niet weet is hoe ik dat met de kettingen moet doen. Ik heb een 991.2 GTS met centerlock wat kettingen die van de zijkant komen onmogelijk maakt. Maar gewone kettingen lijkt mij ook lastig. Ze moeten achter gemonteerd worden en de ruimte is niet genoeg om daar lekker met mijn arm tussen te kunnen.
Hoe doen jullie dat? Tips?
Of gaan we nu eerst aan de zomer denken?
MAG,
Milo
16 jul 2024 12:14
Dit is volgens mij het maximale qua maat dat er is:
https://tequipment-finder.porsche.com/n ... 810049EA5CMisschien nog ergens goedkoper te vinden.
16 jul 2024 12:19
Tsja, maar is dat er goed om te krijgen? Heeft iemand daar ervaring mee? Lijkt mij nogal lastig met de weinige ruimte tussen de wielkast en het wiel
16 jul 2024 18:20
Dat zal zeker lastig gaan met zo weinig ruimte. Maar met winterbanden en vierwielaandrijving zul je niet snel kettingen nodig hebben vermoed ik op basis van eigen ervaring (4x4, geen 911 4x4 in de sneeuw). En in sommige landen is het of ketting of 4x4 wat verplicht is. Kun je trouwens geen reguliere (wellicht een maat kleiner) velgen op de GTS monteren? Dan zou je de kettingen van de zijkant wel kunnen gebruiken. Goedkoop wordt het zo allemaal niet, sorry, probeer even mee te denken.
16 jul 2024 19:53
Bedankt voor het meedenken. Ik weet niet of banden met een kleinere omtrek kunnen. Kleinere velgen betekent toch vaak gewoon dat de rubber rand gewoon groter is? En inderdaad mogelijk wel erg kostbaar.
Misschien kan ik het idd gewoon gokken. Wel kettingen kopen maar hopen dat ik ze er echt niet om hoef te doen. Ik heb knappe winterbanden op de c4 dus zou idd lang goed moeten gaan.
16 jul 2024 22:35
4x4 + winterbanden + klimaatverandering = geen kettingen nodig.
Woon al bijna 25 jaar in CH en heb nooit kettingen gebruikt.
23 jul 2024 12:16
Door het gewicht op de achteras bij een 911 kom je met goede winterbanden net zo ver als menigeen met kettingen.
Goede ervaringen mee onder mijn 3.2 - een bandenmaatje smaller helpt dan ook wel.