Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Project onderkant en voorwielophanging

22 sep 2005 15:32

Ik ben afgelopen maanden weer bezig geweest met de vervolmaking van mijn 2.4S. Heb de onderkant plus de voorwielophanging en stuurinrichting aangepakt met als resultaat dat ze weer als nieuw zijn. Zie foto's;

http://home.planet.nl/~brokk059/

Ik vind dat het resultaat er mag zijn.

De opbouw heb ik weer bij Paul Veens (Car care) in Soest gedaan. Ik heb eerder zo gewerkt en dat bevalt me uitstekendI. Ik doe het 'vuile' werk en wordt daarbij af en toe geassisteerd door de vaste kracht van Paul (dat is Ron en die mag ook wel eens genoemd worden).

Foto 6 en 7 zijn voor alle wat oudere 911 bezitters aardig om eens te bekijken. Het rubber van de draagarm was in de afgelopen 33 jaar zo erg 'vervloeid' dat de veerstaaf helemaal uit het midden was komen te staan met als resultaat dat de veerstaaf gaat aanlopen op de dwarsbalk waarin de draagarm gemonteerd zit. Er was al een hele groef in de veerstaaf geslepen. En dat te bedenken dat de veerstaaf al kan breken wanneer er een roest putje in zit.

grt,

Peter

22 sep 2005 16:02

geen halve maatregelen... zo hoort het!

maar wat heb je er nu voor rubber op je draagarmen zitten?

de rubbers van je veerplaten (achter) zien er vrijwel zeker het zelfde uit

22 sep 2005 16:09

Ik heb nieuwe draagarmen gekocht, achter had ik al eens de rubbers vervangen. Overigens heb ik nu voor turbo draagarmen, die staan iets voorover (voorkant ongveer 10 mm lager) met als gevolg dat de wagen wat minder duikt bij hard remmen. Nu ben ik maar een middelmatige piloot, maar ik merkte zelfs het verschil.

Peter

Re: Project onderkant en voorwielophanging

22 sep 2005 16:24

Peter 2.4S schreef:Ik ben afgelopen maanden weer bezig geweest met de vervolmaking van mijn 2.4S. Heb de onderkant plus de voorwielophanging en stuurinrichting aangepakt met als resultaat dat ze weer als nieuw zijn. Zie foto's;

http://home.planet.nl/~brokk059/

Ik vind dat het resultaat er mag zijn.

De opbouw heb ik weer bij Paul Veens (Car care) in Soest gedaan. Ik heb eerder zo gewerkt en dat bevalt me uitstekendI. Ik doe het 'vuile' werk en wordt daarbij af en toe geassisteerd door de vaste kracht van Paul (dat is Ron en die mag ook wel eens genoemd worden).

Foto 6 en 7 zijn voor alle wat oudere 911 bezitters aardig om eens te bekijken. Het rubber van de draagarm was in de afgelopen 33 jaar zo erg 'vervloeid' dat de veerstaaf helemaal uit het midden was komen te staan met als resultaat dat de veerstaaf gaat aanlopen op de dwarsbalk waarin de draagarm gemonteerd zit. Er was al een hele groef in de veerstaaf geslepen. En dat te bedenken dat de veerstaaf al kan breken wanneer er een roest putje in zit.

grt,

Peter


Errug mooi; je zou 'm bijna steeds op zn kant willen parkeren om t kunn en zien....

22 sep 2005 16:27

Erg mooi. Ook dat je het meteen helemaal goed doet.
Maarre, ik ben wel benieuwd naar wat mooie plaatjes van je hele auto Zag net dat je persoonlijke album nog leeg was nl...

23 sep 2005 0:17

Ziet er prachtig uit Peter!

23 sep 2005 8:54

:shock: ziet er nieuwer uit dan nieuw, knap stukje werk

23 sep 2005 9:11

Tja Peter, moet ik er meer over zeggen ... :o wow gweldige wagen

03 okt 2005 11:14

Hoe lang blijft dat zo schoon uitzien...?

Maar ziet er prima uit verder. Bravo.
Plaats een reactie