Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Sport Classic-velgen - replica

02 dec 2024 13:26

Ik ben erg gecharmeerd van de 19” Sport Classic-velgen. Wat mij echter minder aanspreekt, is de prijs. Nu geloof ik graag dat het origineel elke cent waard is, maar ik wil toch ook serieuze alternatieven overwegen. Goedkope Chinese wielen zijn voor mij geen optie, maar ik vraag me af of er kwalitatieve replica’s van dit type velg in omloop zijn die de moeite waard zijn. Tips en suggesties zijn van harte welkom!

Afbeelding

Re: Sport Classic-velgen - replica

03 dec 2024 18:23

Toch goed MP in de gaten houden (dit zijn toch Fuchs velgen?) ik heb van de zomer een setje nieuwe 18" gescoord voor 2 mille, dat vind ik een prima prijs. Zeker daar ik verwacht dat deze redelijk waardevast blijven.

04 dec 2024 10:52

Klopt hoor. Het zijn inderdaad Fuchs velgen. En Marktplaats hou ik zeker in de gaten. Thnx!

04 dec 2024 12:23

Neem aan dat je de design911 website al gecheckt hebt voor imi Fuchs velgen? Geen idee wat de kwaliteit daarvan is het zijn "italian" made versies.

https://www.design911.com/nl/p/18--styl ... e-car_2_2/

04 dec 2024 12:49

PatricK-O schreef:Klopt hoor. Het zijn inderdaad Fuchs velgen. En Marktplaats hou ik zeker in de gaten. Thnx!

En Kleinanzeigen en 2dehands.be ook? Ik heb voor mijn laatste velgenset (OZ Leggera, dus op zich een ander verhaal, maar ik had tegelijkertijd een zoekopdracht lopen voor Fuchsen in 19") uiteindelijk toegehapt via 2dehands.be. Ik had daarvoor geruime tijd verschillende sites in de gaten gehouden; je moet af en toe een beetje geluk hebben en snel kunnen toehappen.

04 dec 2024 18:06

Surfroy01 schreef:Neem aan dat je de design911 website al gecheckt hebt voor imi Fuchs velgen? Geen idee wat de kwaliteit daarvan is het zijn "italian" made versies.

https://www.design911.com/nl/p/18--styl ... e-car_2_2/

Zekers. Gezien. Maar dit zijn 18 inch velgen. Ik zoek 19 inch. Of zijn de originele Sport Classic ook 18 inch? Maar dank voor de tip!

05 dec 2024 9:48

IK weet niet of Fuchs ze ook origineel in 19" heeft, ik heb 18".

05 dec 2024 10:46

Op de 997 Carrera Sport Classic zijn ze in 19 inch. Die kun je ook gewoon nog nieuw kopen, dan betaal je dus de hoofdprijs. Maar ze zijn dus zeker origineel in 19 inch gemaakt voor de 997.

06 dec 2024 11:20

Ik heb die imi's (merk weet ik niet meer vrees ik) ooit op de Lapisblauwe 996 4S gehad.
Gekocht op zo'n webwinkel (omdat ik ze nergens anders vond) en met A-merk (Michelin of Pirelli iirc mét de juiste snelheidsindex) banden erop besteld.
Ze werden geleverd en plakten VOL lood. Op sommige velgen op 3 a 4 plaatsen en redelijk grote stukken ook.
De velgen an sich zijn ook loeizwaar ivm de originele Sport Techno's van Porsche die ik tot dan toe had.
Gemonteerd (tegen beter weten in want ik had 1 of 2 dozen waar er lood in lag, waarschijnlijk al losgekomen en afgevallen) en eigenlijk nooit problemen mee gehad of iets van ondervonden qua trillingen ofzo.
Ik ga niet wekelijks naar de Nordschleife met mijn Elver, dus bij normaal gebruik, geen probleem, als je de sportievere toer op wil... :|

ALS je er koopt zou ik ze niet online bestellen maar ter plaatse gaan :salut:
Plaats een reactie