Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 apr 2025 22:07
Hey,
Wat zijn de perfecte ET maten voor 18inch velgen voor een porsche 964?
Zodat de wielkast mooi gevuld is en dat ze gelijk lopen met de carroserie?
Mvg
08 apr 2025 22:19
(Juiste) ET waarde staat in verhouding met de J-maat
09 apr 2025 7:38
en niet te vergeten... zit er ook enig verschil tussen een WTB en non WTB koets
09 apr 2025 8:09
Bij mijn BBS Le Mans velgen is het
achteraan 5 x 130 .... 10J x 18 .... ET 50
vooraan 5 x 130 .... 8,5J x 18 ... ET 56
En bij mijn RH Speedlines P Rad is het:
achteraan 5 x 130 ... 10J X18 ... ET 54 met een spacer van 3mm
vooraan 5 x 130 ... 8J x 18 ... ET 52
Je ziet ook veel 10J x 18 ET 65 achteraan maar dan moet je een 15mm spacer gebruiken.
Welke velgen wil je steken?
09 apr 2025 10:12
Als je met meer negatief camber gaat rijden kun je nog wel 5mm minder ET hebben op de 10x18 en 8,5x18. Houdt bij een lagere ET waarde wel rekening met een mogelijk hogere lagerslijtage en over het algemeen gaat de wegligging er niet op vooruit. Porsche heeft niet voor niets de basiswaarden als aanbeveling.
09 apr 2025 20:59
bladerunner schreef:Bij mijn BBS Le Mans velgen is het
achteraan 5 x 130 .... 10J x 18 .... ET 50
vooraan 5 x 130 .... 8,5J x 18 ... ET 56
En bij mijn RH Speedlines P Rad is het:
achteraan 5 x 130 ... 10J X18 ... ET 54 met een spacer van 3mm
vooraan 5 x 130 ... 8J x 18 ... ET 52
Je ziet ook veel 10J x 18 ET 65 achteraan maar dan moet je een 15mm spacer gebruiken.
Welke velgen wil je steken?
3delig zou ik willen steken aangezien ik volgende jaar aanzienelijk breder ga gaan
Twijfel nog over de eta betas / rh p rad / bbs /…
Breedte dacht ik 8 /8.5 voor en 10 achter
Zou liefst geen spacers steken
10 apr 2025 7:56
Als je de RH P Rad wil kan je best, als je een gewone 964 hebt , achteraan beter de 9,5 J x 18 met ET 47 nemen. Waarom? Omdat de 10J rakelings naast je olieleiding draait binnenin de wielkast. Daarom heb ik bij mijn eigen 10J een spacer van 3mm gestoken.
De 9,5 J ziet er aan de buitenkant identiek uit als de 10J met identiek dezelfde buitenring. De binnenring is amper 13 mm smaller maar raakt de olieleiding zeker niet.
10 apr 2025 11:07
bladerunner schreef:Als je de RH P Rad wil kan je best, als je een gewone 964 hebt , achteraan beter de 9,5 J x 18 met ET 47 nemen. Waarom? Omdat de 10J rakelings naast je olieleiding draait binnenin de wielkast. Daarom heb ik bij mijn eigen 10J een spacer van 3mm gestoken.
De 9,5 J ziet er aan de buitenkant identiek uit als de 10J met identiek dezelfde buitenring. De binnenring is amper 13 mm smaller maar raakt de olieleiding zeker niet.

Oke alvast bedankt voor de uitleg ,
Wist niet dat met 10j je de olieleiding zou raken ..
10 apr 2025 12:16
Bij de RH P rad ET 54 net wel of net niet , maar niet bij de BBS LM met ET 50
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.