Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

964 wiellagers vervangen

01 aug 2025 10:59

De achterste wiellagers van mijn 964 zijn aan vervanging toe. Een vriend mecanicien wil deze wel vervangen maar hij zegt dat hij een speciale poelietrekker daarvoor nodig heeft.
Heeft iemand ervaring hierin? Of een foto van zulk een trekker? Of, nog beter, eentje in bruikleen?

Re: 964 wiellagers vervangen

01 aug 2025 11:31

Je hebti idd een (of meer) trekker nodig zo te lezen:

https://rennlist.com/forums/964-forum/1 ... s-diy.html

02 aug 2025 7:48

Ken het filmpje maar dit gaat mijn petje te boven.

02 aug 2025 10:10

Dit zou ik dus nodig hebben. Ik kan dit desnoods zelf aankopen maar indien iemand hier dit even wil uitlenen?

84235

02 aug 2025 22:16

Ziet er vrij simpel uit.
Heb nog nooit met een lagertrekkerset gewerkt maar die heb je dus nodig evenals een trekhamer, of hoe noem je die?
En een paar momentsleutels. Voor de asmoer eentje die gaat tot 600 Nm of zo (heb ik niet). Ik ben voor mijn asmoeren naar Scania bij mij om de hoek gereden en de mannen van de werkplaats hebben mijn asmoeren op moment vastgedraaid :res:
Reken op acht uur. En omdat je het voor het eerst doet reken je zestien uur. En omdat altijd alles tegen zit duurt het drie dagen of langer :lol:

Hoe oud zijn de stofhoezen op je aandrijfassen? Eventueel kun je die meteen meevervangen.

03 aug 2025 9:34

Ik heb een setje besteld via Amazon, een slaghamer heb ik, evenals een momentsleutel. De set komt woensdag binnen. De lagers zijn ook besteld, die komen dindsdag binnen.
Vrijdag begin ik er aan. Ik heb 3 filmpjes op Youtube gevonden, dus ik weet wat ik moet doen en valt zo te zien best mee.

https://www.youtube.com/watch?v=1NtF8BFf_Fs

03 aug 2025 10:19

Ik liep meteen vast in het begin op de centrale asmoer, daar heb je wel een echt lange stang voor nodig!

09 aug 2025 8:31

Ziezo, nieuwe lagers zitten er in en idd die centrale wielmoer zit vast, zeer vast. Volgens boekje met 460 NM maar ik had eerder de indruk dat het 4600 NM was.
Enkel is de rechtse achter wielnaaf ingelopen dus moet ik op zoek naar een andere, liefst 2dehands want nieuw 750 euro. :evil: Moest iemand toevallig eentje liggen hebben?
Plaats een reactie