05 okt 2005 11:02
05 okt 2005 11:10
05 okt 2005 11:16
05 okt 2005 11:34
De Geus schreef:Bigger=better,dat ligt aan jezelf....
Wat ga je ermee doen?
Persoonlijk vind ik groter zeer mooi,maar de meningen hierover zijn nogal verdeeld.
18 onder 996 = mooi![]()
19 turbo's onder 996 = wow,maar voor de liefhebber![]()
05 okt 2005 11:38
05 okt 2005 11:45
05 okt 2005 11:56
05 okt 2005 12:00
adu schreef:Volgens mij zijn de conti sportcontacts met N codering nu alleen nog maar in 285 te krijgen.
05 okt 2005 12:01
05 okt 2005 12:02
Olaf schreef:adu schreef:Volgens mij zijn de conti sportcontacts met N codering nu alleen nog maar in 285 te krijgen.
Dat zou weleens de reden kunnen zijn
05 okt 2005 12:09
adu schreef: Is bigger ook better?
05 okt 2005 12:11
05 okt 2005 12:14
John4S schreef:wrom niet de originele maat aanhouden (...)
Wel staan (volgens Porsche) onder een GT3 Rs de volgende banden, en een GT3 heeft de body van een standaard 996.
Voor: 8,5 J x 18 ID 40
Achter: 11 J x 18 ID 63
Voor: 235/40 ZR 18
Achter: 295/30 ZR 18
05 okt 2005 12:17
adu schreef:Ik was net m'n eerste berichtje aan het wijzigen overeenkomstig jouw (RSR) opmerkingvergissing. Moet inderdaad zijn 225/40 en 265/35. Misschien een domme vraag, maar als de achterband breder wordt moet dat dan ook met de voorband? Ik neem aan dat het wel kan (hoewel ik bij Conti geen N codering zie voor 245/35, maar wel bij 245/40) maar niet hoeft, maar ik heb er geen verstand van.
Volgens conti bredere band bij 18' met N2 codering:
255/30 ZR 18 Z TL SportContact 2 FR XL € 364,50
285/30 ZR 18 Z TL SportContact 2 N2 FR € 427,50295/30 ZR 18 Z TL SportContact 2 N2 FR € 442,00
RSR, welke bandenmaat heb jij?
05 okt 2005 21:19
05 okt 2005 22:03
Ik heb dezelfde maten banden als RS-R eronder alleen wij hebben beide een 993.De spec.voor een 996 zullen denk wel iets anders zijn??Alleen als je even kijkt op www.autobandenmarkt.nladu schreef:Wederom foutjedie banden zijn er dus wel:
265/35 ZR 18 Z TL SportContact 2 N2 FR € 368,50
Ik ging eerder uit van de verkeerde hoogte (40) en dat moet uiteraard 35 zijn. Is het dan een keuze van de eigenaar geweest (af fabriek of daarna)?
06 okt 2005 9:49
2000 gtv schreef: (..) als je even kijkt op www.autobandenmarkt.nl
zie dat je voor de achterbanden(265/35) € 225,- betaald.Dus je kan nog ietsbesparen.(spreek uit ervaring)
06 okt 2005 9:53
ehv schreef:Eerst had ik er 285 onder liggen. De binnenzijde van beide banden was ver afgesleten. Ik heb de auto laten uitlijnen hiervoor en de uitlijner verklaarde dat de banden te breed waren tesamen met de verlaging dat deze slijtage veroorzaakte. Klonk vreemd voor mij. Bij de bandenboer zeiden ze dat de michelin 285 moeilijk te verkrijgen waren en daarom heb ik er 265 op laten leggen. Ik ben net terug van vakantie en kan alleen maar zeggen super wegligging. Ik heb zo'n 2500 km bergwegen gereden met achter mij een subaru impreza wrx sti. de suba brak af en toe uit op de bochtige wegen maar mijn porsche heeft nooit een krimp gegeven. Moraal: 265 voldoet uitstekend, maar volgend jaar komen er toch weer 285 onder en dan ga ik van michelin naar de conti's.
06 okt 2005 10:16
06 okt 2005 11:25
06 okt 2005 13:41
RS-R schreef:ligt er aan welke Michelins?
06 okt 2005 13:45
ehv schreef:(..) Verder vind ik het voor het oog toch mooier een 285 band onder de 996. Ik verwacht volgend jaar vier nieuwe bandjes te moeten leggen en dus zijn het twee plusjes en een ? voor de conti. Prijs ,breedte (+) en wegligging (?).
06 okt 2005 20:21
06 okt 2005 22:22
06 okt 2005 22:25
Marcel C2C schreef:Pirrelli plakt beter en gaat korter mee (uit ervaring).