Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
22 okt 2005 19:19
Voor mijn 4-gats 924 wielen zoek ik een setje spoorverbreders, met name voor achter.
Wie heeft ervaring met diverse afmetingen en kan mij een tip geven?
22 okt 2005 19:37
mijn 924 is 5 gaats, maar dat was al toen ik dat kocht, dus sorry
22 okt 2005 19:39
Eigenlijk zijn spacers nooit goed, maar als je niet te breed gaat, kan 't wel. Op een 924 zou ik niet breder gaan dan 15-20mm...
Maareuhhh... Waarom zoek je geen velgen die gewoon passen zónder spacers? Die zijn er zat voor een 924...
22 okt 2005 20:41
Ja ze passen wel, maar achter zitten ze te diep in de wielkas terwijl ze voren wel beter zitten. Daar moet echter toch iets achter want ze komen tegen het schutbord aan als ik instuur.
Achter is 35mm of zo denk ik wel een stuk mooier maar ik weet dus niet of iemand dat al geprobeerd heeft.
En waar krijg ik tegen een normale prijs spacers? En bouten dan dus?
24 okt 2005 18:29
www.fvd.de online shop klikken en daar vind je het wel
24 okt 2005 19:34
Ik heb geen turbo en het lijkt erop dat dit alleen 5-gats spacers zijn.
Had ze al een mail gestuurd, maar nog geen antwoord.
Meten leert dat 20mm genoeg is, dus gewoon uni schijven en langere bouten lost een en ander al op.
24 okt 2005 20:29
Gewoon spacers kopen van de Ford. Deze boustand past (4x108) en zijn ook met persbouten waar de wielmoeren op moeten.
Audi (80/90) hebben ook wel die boutstand maar werken met gewone bouten dus deze kan je enkel gebruiken als je zeer smalle wilt (vb 5mm)
24 okt 2005 21:04
Hoe gaat dat met die persbouten in z'n werk? Ik heb ze wel al eens op een foto gezien maar kan me er geen voorstelling van maken. Misschien dat je dat uit kunt leggen?
ik geloof autostyling.nl heeft ook van die met persbouten.
24 okt 2005 21:34
Jij hebt op je assen persbouten zitten. De spoorverbreder gaat erover en ook daar zitten persbouten op.
Door de gaten van de spoorverbreders komen jouw persbouten van de wagen en die worden met speciale moeren vast gezet.
Jou wiel komt op de persbouten in de spoorverbreder en wordt met de wielmoeren vast gezet.
Hier een zij-aanzicht
24 okt 2005 22:35
Nee, ik heb geen moeren om de wielen mee vast te draaien maar bouten die door de velg in de schroefgaten worden gedraaid.
Volgens mij draai je die boutjes in de naaf, dan schuif je de verbreder eroverheen en dan draai je de oude bouten in die kleine boutjes.
Hier zitten langere bouten bij volgens mij. Dus schijf erop leggen, velg ertegen en dan de bout erdoor. Nadeel is dat de schijf lastig op de plaats te krijgen is dus dat verdient nog wat onderzoek.
Wat is het beste om te gebruiken?
25 okt 2005 13:17
Dan kan je sprooverbreders nemen van een Audi.
Ik zou nooit universele nemen (zoals jouw voorbeelden) daar je steeds trillingen en onbalans krijgt.
Dat is wel goedkoop , maar echte prul
25 okt 2005 16:22
Dat zijn ze dus. Juiste diameter, steek en dikte is ook wel OK. Ik moet het wiel er eens afhalen, iets tussendoen en kijken of ie dan niet aanloopt. Deze zijn voor 25mm per kant en dat zou teveel kunnen zijn.
Prijs is 170 euri dus dat is pikant...
Universele zijn goedkoop, maar je hebt gelijk wat betreft rammelen en de stevigheid is ook niet denderend. Is wel een bak geld...
05 dec 2005 1:12
om van 4 naar 5 gaats te gaan , kun je best bij kever tuners kijken
die hebben blanco trommels, die ze op de gewenste steek maken voor 5 gaats.. en ze passen op de 924 die met VW parts is gemaakt
http://www.kevertuning.nl/Onderdelen/6% ... lsteek.htm
dan nog nieuwe voorschijven met 5 steek scoren en je kan fuchsjes monteren
het is wel niet zo goedkoop , maar wel de beste oplossing (afgezien van 944 draag armen monteren )
05 dec 2005 21:34
Vraagje: Kom je met spacers door een APK?
Je verandert n.l. de inrichtingseissen van het voertuig waarvoor door de RDW een typegoedkeuring is afgegeven.
Op dat moment voldoet het voertuig niet meer aan de gestelde eissen,
toch???
10 jan 2006 20:34
Johnnyboyporsche schreef:Vraagje: Kom je met spacers door een APK?
Je verandert n.l. de inrichtingseissen van het voertuig waarvoor door de RDW een typegoedkeuring is afgegeven.
Op dat moment voldoet het voertuig niet meer aan de gestelde eissen,
toch???
Ik had op mijn 944 spacers voor en achter en dat was geen probleem met de APK.
De wielen dat waren 964 velgen.
Voor dat iemand het vraagt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.