Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
21 dec 2005 20:26
5000 km terug nieuwe Pirelli`s gemonteerd voor ,en laten uitlijnen bij bandenbedrijf met ervaring (waren naar binnen toe afgesleten). Nu bij APK keuring weer kompleet versleten aan de binnenkant !!!.
Vraag:
1.Heeft iemand ook deze ervaring.
2.Is er een (porsche) specialist in Z.H. die met deze zaken ervaring heeft.
3.Hoe is de ervaring met Wittebrug m.b.t. uitlijnen van de auto.
21 dec 2005 20:32
Hoe ga je door de bocht?
21 dec 2005 20:45
Rechtdoor.
21 dec 2005 20:49
Zou zeker eens door een specialist hier na laten kijken.
Erwin Janssen Renntech Steenwijk
Peter van Dillen P&P Roggel
993 staat bekend om de moeilijke, delicate afstelling van het onderstel.
21 dec 2005 20:51
thijzer schreef:Hoe ga je door de bocht?
Ik zou zeggen: door aan mijn stuur te draaien!
Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.
Ik denk dat je het niet in de snelheid moet zoeken maar in de sporing/uitlijning.
21 dec 2005 21:04
Ik ben aan het overwegen om het te laten controleren bij Porsche Wittebrug (dichtbij). Of is een Porsche dealer geen garantie voor kwaliteit.
Van de prijzen kreeg ik wel het zuur, uitlijnen 150 euro !!!
21 dec 2005 21:12
rovers schreef:Van de prijzen kreeg ik wel het zuur, uitlijnen 150 euro !!!
... en dan nog een paar euri's voor het wegen
21 dec 2005 21:15
rovers schreef:Ik ben aan het overwegen om het te laten controleren bij Porsche Wittebrug (dichtbij). Of is een Porsche dealer geen garantie voor kwaliteit.
Van de prijzen kreeg ik wel het zuur, uitlijnen 150 euro !!!
Zeker wel, maar zou het door iemand met race-ervaring laten doen.
Nu weet ik niet hoe het is gesteld met Wittebrug, maar John is er erg over te spreken, en dat is iemand die met minder geen genoegen neemt.
En de prijs, ach, dat is altijd nog goedkoper als 2 nieuwe achterbandjes.
21 dec 2005 21:32
rovers schreef:Ik ben aan het overwegen om het te laten controleren bij Porsche Wittebrug (dichtbij). Of is een Porsche dealer geen garantie voor kwaliteit.
Van de prijzen kreeg ik wel het zuur, uitlijnen 150 euro !!!
Eur 150.- is absoluut niet duur voor goed uitlijnen.
Ik denk dat het probleem, dat dit duur gevonden word ligt bij de mensen die denken aan de prijzen van de kwik fitters.
Voor Eur 49.- of wat het daar ook kosten mag kun je geen auto uitlijnen. Wel een meting verrichten en de sporing voor een beetje afstellen. Verder niks of je moet voor Eur 20.- per uur kunnen werken.
Een 993 goed opmeten en uitlijnen kost ongeveer twee uur werk. Daarbij is er apparatuur nodig die zomaar Eur 20.000,- kost. En die gemiddeld een keer of 5 per week wordt gebruikt bij een Porsche dealer .
Is die Eur 150.- dan echt duur ?
21 dec 2005 21:34
Erwin schreef:Is Eur 150.- echt duur dan?
.... hangt er een beetje vanaf hoe snel hij 5000 Km (of z'n banden kaal) heeft gereden
Olaf
-verkeerdezuingheid-
21 dec 2005 21:39
rovers schreef:5000 km terug nieuwe Pirelli`s gemonteerd voor ,en laten uitlijnen bij bandenbedrijf met ervaring (waren naar binnen toe afgesleten). Nu bij APK keuring weer kompleet versleten aan de binnenkant !!!.
Vraag:
1.Heeft iemand ook deze ervaring.
2.Is er een (porsche) specialist in Z.H. die met deze zaken ervaring heeft.
3.Hoe is de ervaring met Wittebrug m.b.t. uitlijnen van de auto.
Valt mee... mijn Conti's waren na nog geen 4000 km weg
.Heb daarna mijn auto bij Renntech laten uitwegen en lijnen.Er is toen ook geconstateerd dat zowel camber en toespoor totaal niet klopte.Heb met het uilijnrapport nog verhaal proberen te halen bij mijn dealer maar daar gaat weer een ander draadje over
Als je auto verlaagd is zal je door het camber wat niet "rechter"kan staan toch wel wat meer slijtage aan de binnenzijde van de achterbanden krijgen.
21 dec 2005 21:48
Met Wittebrug geen ervaring op banden gebied, maar hebben er wel verstand van, verder zeer zeer tevreden daar.
Verder adressen.
Henze banden in Rijswijk, of naar "van de Gugten" in Bodegraven, das een Porsche specialist.
Bel anders Rob Hartog (Wittebrug) ff voor advies.
Maar 5k is te weinig, zelf doe ik 18 a 20k met een set (achter) Conti's.
21 dec 2005 21:50
John schreef:zelf doe ik 18 a 20k met een set (achter) Conti's.
Ja, maar jij hebt ook net zo'n gaspedaal als Paul
21 dec 2005 23:09
Met de prijzen van het uitlijnen is niets verkeerd.
Ik betaal zelfs bij een bandencentrale "De Conde" 120€ voor het uitlijnen dus &50€ bij een Porsche garage vind ik meer dan OK.
En 5000km is idd weinig , maar ik doe er ook geen 20.000km mee en mijn sporing is wel ok
21 dec 2005 23:10
rovers schreef:Ik ben aan het overwegen om het te laten controleren bij Porsche Wittebrug (dichtbij). Of is een Porsche dealer geen garantie voor kwaliteit.
Van de prijzen kreeg ik wel het zuur, uitlijnen 150 euro !!!
gewoon perfect laten uitlijnen en vlug betalen,
150 is niks als je weet dat je 10000 km meer zal rijden met uw banden.
21 dec 2005 23:11
Mijn huidige setje banden heb ik al ongeveer 400km mee gereden en ik denk dat ik daar nog net een paar maand mee verder kan voordat ik weer nieuwe nodig heb ! Maar de driftcursus kan daar ook mee te maken hebben denk ik
Afslijten van de banden achter, aan de binnenkant, heb ik ook praktisch altijd bij mijn 993's. Mijn vorige 4S had dat, en de Turbo nu ook. De 4S had het een keer heel erg, toen is de afstelling iets veranderd, en toen was het minder, maar nog steeds wel iets aanwezig. Vaak denk ik dan ook dat ik nog 5mm profiel heb terwijl er aan de binnenkant van de band (en daarvoor moet ik 285 mm verder on de auto duiken) nog maar 2 mm op zit.
Dus het komt zeker vaker voor bij 993's denk ik zo...
21 dec 2005 23:18
Als je alleen gas geeft op de rechte stukken (autobahn) is 5k wel erg weinig.
Bij mij zijn ze bij 6a7K inclusief 2* Circuit en 4* slalom ook weg
Verschil is alleen dat de helemaal weg zijn en niet alleen de binnenkant.
Kwestie van goed uitlijnen
Ik weet wel dat Wittebrug zij uitlijnacties in het verleden aan Henze uitbesteedde, misschien hebben zij inmiddel de juiste apparatuur
21 dec 2005 23:22
Henze, is zeker een aanrader!
Nicolò, is na maanden tobben, eindelijk ook daar naar toe gegaan en is inmiddels weer helemaal happy met zijn 911!
22 dec 2005 0:19
Dus jullie adviseren HENZE boven Wittebrug, ook voor het uitwegen ?
Nu ik vier banden moet vervangen wil ik ook overstappen van Pirelli naar Conti. Is dit een goede keus (pirelli vindt ik nogal zoekerig)??
22 dec 2005 0:28
rovers schreef:Dus jullie adviseren HENZE boven Wittebrug, ook voor het uitwegen ?
Nu ik vier banden moet vervangen wil ik ook overstappen van Pirelli naar Conti. Is dit een goede keus (pirelli vindt ik nogal zoekerig)??
denk dat na het uitlijnen de auto een stuk minder zoekerig is
robert
22 dec 2005 0:34
rovers schreef:Dus jullie adviseren HENZE boven Wittebrug, ook voor het uitwegen ?
Nu ik vier banden moet vervangen wil ik ook overstappen van Pirelli naar Conti. Is dit een goede keus (pirelli vindt ik nogal zoekerig)??
Kan over Wittebrug niet oordelen (omdat ik ze op dit gebied niet ken!).
Ik ken wel een paar mensen die erg tevreden zijn over Henze!
Banden is erg persoonlijk!!!
De één zweert bij Pirelli, de ander bij Conti, Bridgestone, Michelin, Toyo, Dunlop etc.
Ik heb zelf goede ervaring(en) met Bridgestone, maar momenteel liggen er Conti's onder die mij wat minder bevallen (iets meer/sneller glijden....), dus zodra ik er weer aan toe ben stap ik zeker weer over naar Bridgestone!
22 dec 2005 1:43
Pirelli's slijten wel harder, heb ze zelf ook.... maar 5000
Je moet ons niet vergeten te vertellen dat je aan drag races doet he
22 dec 2005 2:21
rovers schreef:Nu ik vier banden moet vervangen wil ik ook overstappen van Pirelli naar Conti. Is dit een goede keus (pirelli vindt ik nogal zoekerig)??
Zoekerige hoeft niet per sé aan de banden te liggen, maar aannemelijker aan de verkeerde uitlijning
Renntech schreef:John schreef:zelf doe ik 18 a 20k met een set (achter) Conti's.
Ja, maar jij hebt ook net zo'n gaspedaal als Paul
22 dec 2005 12:01
Ik heb ooit eens banden gehad die NIET sleten! Erg leuk dat je dan ineens de rotondes achterstevoren neemt terwijl je dat niet van plan was
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.