02 jan 2006 20:40
02 jan 2006 20:49
Boxy&Boraman schreef:Ik neem aan dat het wat anders is dan "gewoon" een wiel wisselen.
03 jan 2006 22:41
03 jan 2006 22:49
03 jan 2006 23:23
Boxy&Boraman schreef:De spoorverbreders worden op de as gemonteerd met de bouten waar het wiel nu mee vast zit.
Vervolgens wordt het wiel met nieuwe bouten op de spoorverbreders gemonteerd.
04 jan 2006 10:40
04 jan 2006 10:43
John4S schreef:NouHoe zit dat dan met die spacers, beinvloed dat het rijgedrag of prestaties, of moet je Rorhl heten om dat te merken..
04 jan 2006 11:25
John4S schreef:Hoe zit dat dan met die spacers,.
04 jan 2006 12:43
04 jan 2006 15:24
lindemans schreef:Gek dat je iets terug wilt monteren waarvan je weet dat de RDW het geen goed idee vindt.
Je creeert in feite een foute ET waarde op je wielen; achter kan dat nog wel maar op je voorwielen kan dat heel snel je stuurgedrag beinvloeden; moet je volgens mij niet willen.
04 jan 2006 15:26
04 jan 2006 15:50
04 jan 2006 15:58
WB schreef:Als het al was opgevallen.......is nu net mijn vraag. Merk je dat duidelijk aan de buitenkant dat er spoorverbreders op gezet zijn(toch gezien de geringe dikte)? Is uw boxster ook verlaagd?
Wim
04 jan 2006 20:24
04 jan 2006 21:03
04 jan 2006 21:17
lindemans schreef: achter kan dat nog wel maar op je voorwielen kan dat heel snel je stuurgedrag beinvloeden ...
04 jan 2006 21:56
WB schreef:Ze moeten binnen de wielkasten blijven geloof ik. Nu lees ik bij de equipment van porsche dat de spoorverbreders voor de boxster 5mm bedragen, dat daar verlengde bouten voor gebruikt worden en dat er een typegoedkeuringsattest voor vereist is (verzekering?). Zijn deze van jouw ook maar 5mm?Heeft iemand zo nog een set liggen, met de bouten en het attest?
04 jan 2006 22:08
John4S schreef:Nou ben ik dus helemaal geen technische jongen zoals de vorige spreker.
John4S schreef:Maar heb ik wel is gehoord van het "onafgeveerde gewicht", dat dat zo super belangrijk moet zijn..
John4S schreef:Hoe zit dat dan met die spacers, beinvloed dat het rijgedrag of prestaties, of moet je Rorhl heten om dat te merken.
Wel is het zo dat Porsche er alles aan doet om dat gewicht zo klein mogelijk te maken, kijk maar is naar je vederlichte wielbouten.
Olaf schreef:Ik dacht eerder andersom ... voor altijd een grotere spoorbreedte dan achter, toch
04 jan 2006 22:57
Paul van Engelen schreef: Bij een echte sportwagen is het steeds 40 - 70 mm groter achter.
04 jan 2006 23:03
Olaf schreef:Ik snap 'm en had toch al niet de neiging om een bijvoorbeeld een Volvo V50, Citroen C4 of Hyundai Grandeur tot het segment sportwagens te rekenen
04 jan 2006 23:57
Paul van Engelen schreef:Olaf schreef:Ik snap 'm en had toch al niet de neiging om een bijvoorbeeld een Volvo V50, Citroen C4 of Hyundai Grandeur tot het segment sportwagens te rekenen
Een H... WAT
05 jan 2006 9:13
05 jan 2006 12:32
05 jan 2006 13:39
05 jan 2006 13:41