Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

N 0-1-2-3

02 feb 2006 22:06

Ik heb net een set voorbanden dunlop 9090 N1 gekocht, achter had ik al dunlop 9000 (zelfde als voor, maar zonder N-codering). In welke mate ga ik het verschil nu merken, met name door de zachtere wangen v/d achterbanden? Heb ze nog niet onder de P zitten, heb nu winterbanden ook zonder N-codering.
Wat is nu het verschil tussen N 0-1-2-3 etc etc :?:

02 feb 2006 22:09

nummers geven alleen de versie aan
0 is de oudste enzovoorts

heb zelf ook winterbanden zonder n codering

02 feb 2006 22:11

Waarom heb je hier voor gekozen??omdat je er achter ook al dunlop om hebt zitten?? ik ben nl zelf ook op zoek naar de juiste banden..

Willem

02 feb 2006 22:22

willem.964.c2 schreef:Waarom heb je hier voor gekozen??omdat je er achter ook al dunlop om hebt zitten?? ik ben nl zelf ook op zoek naar de juiste banden..

Willem

Ja, inderdaad. Wil rondom de zelfde banden, maar weet dus niet of het goede banden zijn. Komen we vanzelf wel achter. 8) Ze zullen iig niet de slechtste zijn :wink:

Marco schreef:0 is de oudste enzovoorts

Bedankt, duidelijk. :cheers:

03 feb 2006 10:31

Dit is de reactie die ik laatst kreeg van pirelli over N-coderingen:

Als antwoord kan ik u geven dat u met uw Porsche niet verplicht
Bent om banden met een zogenaamde N-codering te monteren.

De N-codering wil zegggen dat deze band speciaal is gehomologeerd voor Porsche, echter voor het
Bouwjaar van uw auto werden deze banden nog niet geproduceerd.

De Pirelli pzero nero is dus een band die zeer zeker geschikt is voor uw auto.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht, mocht u verdere informatie wensen
Dan hoor ik dit graag.




Wie snapt het nu nog?

03 feb 2006 10:33

Die N-coderingsdiscussie is op dit forum al een keer héééééééééééééél uitgebreid aan de orde geweest...

:(

03 feb 2006 11:03

...en Speedy drukt zich nog voorzichtig uit... :twisted:

03 feb 2006 11:57

Jurgen schreef:...en Speedy drukt zich nog voorzichtig uit... :twisted:


Ik heb het toch al eens vaker gezegd................: Ben liever lui dan moe :twisted: 8)

Maar, waarom worden de oudere N coderingen nog steeds gemaakt? Ik ga ervan uit dat de N3 of 4 beter zijn dan de vorige, toch :?: :wink:

03 feb 2006 17:37

Jaco schreef:Ik ga ervan uit dat de N3 of 4 beter zijn dan de vorige, toch :?: :wink:


Alleen maar anders.

En van sommige banden is er nog geen N3 of N4. Een gloednieuwe band begint gewoon op N0. Een band waar al een N4 van is kan bij een nieuwe maat N0 krijgen voor die maat (want de N-codering hoort bij type + maat), ook al is de compound hetzelfde.

04 feb 2006 0:05

Jaco schreef:Maar, waarom worden de oudere N coderingen nog steeds gemaakt? Ik ga ervan uit dat de N3 of 4 beter zijn dan de vorige, toch :?: :wink:

Beter? Tja, het is een doorontwikkeling van dezelfde band... Is die dan beter dan de vorige... Hoeft niet denk ik... Maar over het algemeen zal het wel kloppen...

Ach, gewoon banden kopen waar je een goed gevoel bij hebt, denk dat ik voor Conti's ga onder de SC komend jaar (maar kan nog 100x wijzigen hoor! Zijn er eigenlijk wel Conti's in mijn maat?)

24 mei 2006 13:03

Dit is weer wat Wittebrug erover zegt over N codering onder een 3.2tje:
Wittebrug schreef:In 1986 waren er nog geen banden me een N-Codering, deze zijn later ontwikkeld.

De banden met een N-codering zijn wel beter voor de wagen; deze hebben immers een betere stabiliteit, maar is niet noodzakelijk.



Ik verwacht u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben



Met vriendelijke groet,


Rob Hartog
Servicemanager

Porsche Wittebrug
Donau 120
2491BC Den Haag
070-3429486

24 mei 2006 13:09

Rob "vergist" zich toch echt met bovenstaande uitspraak.

In de originele werkplaatshandboeken van de 3.2, die dus ergens in 1982 geschreven waren, werd zeker wel gesproken over banden met N-codering!

24 mei 2006 13:26

Ten tijde van de productie van de auto waren er -kennelijk- nog geen N-coderingsbanden. De huidige banden zónder N-codering zijn ook doorontwikkeld en -we mogen toch aannemen- beter dan de banden die destijds geleverd konden worden. De banden die tegenwoordig dus -zonder N-codering- geleverd kunnen worden zijn (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mogen we toch veronderstellen) beter dan de banden van destijds...

Welke meerwaarde zouden banden met N-codering dan hebben???

Oeps...

Laten we die discussie nou niet weer opnieuw opstarten... :roll:

24 mei 2006 13:34

Paul van Engelen schreef:Rob "vergist" zich toch echt met bovenstaande uitspraak.

In de originele werkplaatshandboeken van de 3.2, die dus ergens in 1982 geschreven waren, werd zeker wel gesproken over banden met N-codering!


De eerste 3.2's zijn toch pas in 1983 gebouwd? Zou dit niet een aanvulling zijn geweest op het originele wph?

24 mei 2006 13:51

Paul van Engelen schreef:Rob "vergist" zich toch echt met bovenstaande uitspraak.

In de originele werkplaatshandboeken van de 3.2, die dus ergens in 1982 geschreven waren, werd zeker wel gesproken over banden met N-codering!


Het spijt me, maar de eerste N-coderingen stammen uit eind 80-er jaren. Dus het klopt wel.

De meerwaarde van N-codering bij de 3.2 waag ik te betwijfelen. De 996/997 (waarvoor de huidige banden zijn ontwikkeld) is een wezenlijk andere auto.
Plaats een reactie