Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Welke banden?

03 feb 2006 8:37

Heb vandaag mijn 993 2S precies een jaar en gisteren voor de APK geweest.

Zag dat de banden binnenkort aan vervanging toe zijn.

Had op mijn vorige 911 Bridgstone (schrijf je het zo?) en nu voor Michelin en achter Pirelli en dus niet ideaal.

Maar ik moet toegeven het is een super sturende 911 en wil dit graag zo houden.

Wat raden jullie aan, of wat is jullie ervaring bij een 993 :?:

Heb 18 inch en achter 285 breed :!:

03 feb 2006 9:18

Dan heb ik dezelfde maat als jou Hans , en ben zeer tevreden Bridgestone-rijder , al járen. Nu de S03's.
Maar ik weet dat er ook velen hier zijn met Pirelli , de Rosso's en Assimetrico's en met Michelins en Conti's, en zij zijn net zo tevreden.
Ik denk, dat je jezelf bij de "goede" merken, niet gauw miskoopt hoor...zijn meer nuance-verschillen...en je "hebt" soms wat met een merk, geheel subjectief maarja...en ik heb dat met Bridgestone. Na Goodyear, Pirelli , Fulda :oops: , en Michelins gehad te hebben, kreeg ik m'n eerste Bridgestone's , de RE71, en had nog nooit zo'n fijne band gehad...vandaar :wink:

03 feb 2006 9:31

Jurgen,

Was zelf ook tevreden met Bridgsestone, maar was bij Hette en hij gaf aan niet zo'n liefhebber te zijn van de banden i.v.m. het geluid.

De banden achter waren nieuw en met 9.000 km al aardig versleten, en dat met mijn "slome" rijstijl :!:

03 feb 2006 10:29

Met een rustige rijstijl, zou je volgens mij toch makkelijk 20-25K moeten kunnen rijden...maar dit kan natuurlijk ook een andere reden hebben ; staan ze d'r helemaal goed onder bv.
Mijn vorige , de S02's, sleten ook iets harder, én hoorde je meer, maar ik kreeg wel de indruk, dat ze zomers beter plakten...meer een echte zomerband zeg maar...

03 feb 2006 10:32

En toen kwam de N-coderingdiscussie weer op gang.... :lol:



Toch?

03 feb 2006 10:34

SPEEDY944 schreef:En toen kwam de N-coderingdiscussie weer op gang.... :lol:



Toch?

hier zeker :wink:

03 feb 2006 10:42

combinatie van Michelin en Pirelli lijkt me niet zo'n gelukkige. Allebei prima banden maar Michelin vaak wat harder, stugger en daardoor ook slijtvaster terwijl Pirelli wat zachter, wat meer grip maar slijt ook wat sneller.

03 feb 2006 11:36

Gewoon met een bandenspecialist (dus niet een willekeurige bandenboer!) gaan praten, of met Hette inderdaad. En een mooie set kopen Hans... Er is geen "slechte" band in die klasse volgens mij... Alleen verschillen in nuances...

03 feb 2006 11:37

Klopt, maar kreeg hem zo geleverd.

Ben zelf erg precies met mijn keuze van banden :roll:

03 feb 2006 16:07

Ik ben redelijk tevreden over ContiSport. Echter, omdat ze blijkbaar erg zacht zijn, wel last van trillingen als ik een tijdje niet gereden heb. Gaat weer over als de banden warm zijn.

03 feb 2006 17:29

SPEEDY944 schreef:En toen kwam de N-coderingdiscussie weer op gang.... :lol:



Toch?


Ja,....................ik zie/hoor dat heel vaak, geef daar nu eens een goede uitleg over? :twisted: :mrgreen: :twisted:

03 feb 2006 21:29

molen934 schreef:Klopt, maar kreeg hem zo geleverd.

Ben zelf erg precies met mijn keuze van banden :roll:



Mijn advies: voor en achter Michelin Sport N0 > rijden (zoals Marcel terecht al zei) wat stugger/harder (wellicht iets minder voor in de winter) Maar zomers heerlijk stevig met massa's grip......

03 feb 2006 23:10

Marcel schreef:combinatie van Michelin en Pirelli lijkt me niet zo'n gelukkige. Allebei prima banden maar Michelin vaak wat harder, stugger en daardoor ook slijtvaster terwijl Pirelli wat zachter, wat meer grip maar slijt ook wat sneller.
Dus in principe nog meer onderstuur.En dat heeft een standaard 993 al genoeg.Ik heb zelf alleen nog maar de Conti's mogen ervaren maar nu ik de Dunlop winterbanden erom heb liggen(jawel,zelfde maten)merk ik dat de Conti's vele vele malen strakker/scherper sturen.Dus ik ga weer voor de Conti's ondanks dat ze achter met ca 4k weg waren. :drive:

03 feb 2006 23:15

Marcel schreef:combinatie van Michelin en Pirelli lijkt me niet zo'n gelukkige. Allebei prima banden maar Michelin vaak wat harder, stugger en daardoor ook slijtvaster terwijl Pirelli wat zachter, wat meer grip maar slijt ook wat sneller.


Ik heb nochtans niet te klagen over de grip van de Michelins Pilot Sports die op de P liggen, ze hebben meer grip dan ik aandurf :? :wink:

03 feb 2006 23:32

2000 gtv schreef:Ik heb zelf alleen nog maar de Conti's mogen ervaren maar nu ik de Dunlop winterbanden erom heb liggen(jawel,zelfde maten)merk ik dat de Conti's vele vele malen strakker/scherper sturen.Dus ik ga weer voor de Conti's ondanks dat ze achter met ca 4k weg waren. :drive:

Er is wel een groot verschil in de hardheid van het rubber van een winterband en een zomerband!
Winterbanden rijden in principe altijd minder dan zomerbanden, tenzij er echt winterse omstandigheden zijn!
Mijn vaste ochtend chicane gaat momenteel dus ook iets minder hard.... :(
Je kan/mag het dus eigenlijk niet vergelijken! :wink:

03 feb 2006 23:32

:roll: 'K heb van middag de "contie's" besteld ik weet niet of dat goed is :?: ,,,,,,Maar goed bestaad hier niet heb ik begrepen want een ieder heeft een eigen smaak/keuze..... :!:

Do what is best 4u,,

Willem.

03 feb 2006 23:42

Ik kan je wel vertellen dat je geen sjorbanden moet hebben, rijd voor geen meter. :lol:

03 feb 2006 23:52

red devil schreef:Ik kan je wel vertellen dat je geen sjorbanden moet hebben
Wat zijn dat voor banden???Het zelfde als Pols-jog banden? :lol: :wink:
Plaats een reactie