Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

remmen en schijven voor Porsche 930 turbo '86

13 feb 2006 21:49

:( Wie kan mij helpen om remmen en schijven te vinden voor mijn Porsche 930 uit '86.
Ben sinds kort lid geworden van NPC, en die raden mij deze pagina aan, maar weet nog heg of steg dus alle informatie is welkom.

Alvast bedankt

13 feb 2006 21:57

als je tweede hands zoekt, zal het moeilijk zijn. Wordt niet vaak aan geboden voor een turbo.

Nieuwprijs zo'n 225 euro per stuk bij de porsche specialist. :shock:

13 feb 2006 22:59

He Red Devil bedankt voor je reactie, het gaat er mij niet om of het 2e hands zijn maar ik wil wel weten waar ik het beste terecht kan dus als jij iets weet dan hou ik mij aanbevolen alvast bedankt...

13 feb 2006 23:08

Ik heb toevallig kort geleden geinformeerd, En als advies gekregen originele schijven te gebruiken. Er worden ook wel imitatie aangeboden, maar wordt sterk afgeraden. Er bestaat ook nog een mogelijkheid om ze te laten slijpen, als ze niet te slecht zijn. Dit kost maar 15,- per stuk. Dit kan een specialist wel beoordelen. Dan hoef je er alleen maar nieuwe blokken op te zetten. Scheelt te veel!!!
Ik ga binnen kort naar rentech in steenwijk, daar heb ik namelijk ook geinformeerd. Dit moet een goed adres zijn, ik hoor alleen maar goede berichten. :idea:

Re: remmen en schijven voor Porsche 930 turbo '86

13 feb 2006 23:12

Hoi Gerard!

Welkom (ook bij de NPC, maar dat mag je hier niet al te hard zeggen.... :wink: )!
Wat zoek je precies?
Alleen de remblokken en schijven of ook een bedrijf dat ze voor je kan monteren? Als dat het geval is, is het handig om je woonplaats even te melden, dan worden er vanzelf wel wat specialisten in de buurt doorgegeven! :wink:
Heb je de 930 net gekocht? Waar? Wie? Wat? Waarom?

Ben verder niet nieuwsgierig hoor! 8) :lol: :wink:

14 feb 2006 9:24

red devil schreef:Er bestaat ook nog een mogelijkheid om ze te laten slijpen, als ze niet te slecht zijn. Dit kost maar 15,- per stuk. Dit kan een specialist wel beoordelen. Dan hoef je er alleen maar nieuwe blokken op te zetten. Scheelt te veel!!!


Afslijpen van de schijven bij een 911 turbo met 300 pk die dik over de 250 gaat :shock:
Sorry, maar in mijn ogen zijn remmen op zo'n auto van levenslang. De vorige eigenaar van mijn 930 had de schjiven ook af laten slijpen, maar in mijn ogen is dat bij een dergelijke auto toch echt helemaal de verkeerde besparing. Daarbij is het maar een lapmiddeltje want uiteindelijk moet je toch een keer aan een nieuwe set. Toen de auto in mijn bezit kwam heb ik dus ook direct nieuwe schijven en blokken laten monteren. Veiligheid voor alles :!:

14 feb 2006 10:41

Alpo Porsche Service, Haarlem, 023-5360330

Mvg,

Gerko Hoek

14 feb 2006 10:49

Ik heb nog hele mooie en goede gebruikte schijven en blokken liggen van een 3.3 Turbo. :lol:

14 feb 2006 22:44

Erwin schreef:Ik heb nog hele mooie en goede gebruikte schijven en blokken liggen van een 3.3 Turbo. :lol:


En ook nog een hele mooie en goede 0.7 bar overdrukveer :twisted:
:wink:

15 feb 2006 0:25

paulb schreef:
Renntech schreef:Ik heb nog hele mooie en goede gebruikte schijven en blokken liggen van een 3.3 Turbo. :lol:


En ook nog een hele mooie en goede 0.7 bar overdrukveer :twisted:
:wink:


Ook nog een heeeeeeele mooie en (hopelijk) goede 965 8)

15 feb 2006 22:53

> Afslijpen van de schijven bij een 911 turbo met 300 pk die dik over de 250 gaat Shocked
Sorry, maar in mijn ogen zijn remmen op zo'n auto van levenslang. De vorige eigenaar van mijn 930 had de schjiven ook af laten slijpen, maar in mijn ogen is dat bij een dergelijke auto toch echt helemaal de verkeerde besparing. Daarbij is het maar een lapmiddeltje want uiteindelijk moet je toch een keer aan een nieuwe set. Toen de auto in mijn bezit kwam heb ik dus ook direct nieuwe schijven en blokken laten monteren. Veiligheid voor alles Exclamation


Hier bestaan heel veel mythes en meningen over. De mijne is simpel.

Als de schijf na het afdraaien nog steeds boven de minimum dikte zit is er niets aan de hand. Alleen de hamvraag is waarom moest ie afgedraaid worden ? Als ie krom was vanwege de hitte / rijstijl zal ie weer krom worden (als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg), en zelfs eerder aangezien er nu theoretisch gezien minder materiaal is om de hitte af te voeren. Moest/wil je afdraaien omdat de schijf wat ongelijkmatig heeft gesleten, en/of er groefjes/randjes inzitten en je daar niet je nieuwe remblokken op wilt zetten dan is er niets aan de hand.

Kortom afdraaien binnen de minimum specs is heel goed mogelijk. Maar denk even na over de oorzaak waarom je ook al weer moest afdraaien...


Mark.
Plaats een reactie