Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 14:02

Tja...

Ik ben wat het onderhoud van mijn 944 betreft nogal precies: alleen het beste is goed genoeg.

Nu staat mijn auto bij de garage voor een grote beurt en de apk. Bovendien had ik aangegeven dat alles wat ook maar enigszins aan vervanging toe was dan ook maar meteen te vervangen....

Nou; dát heb ik geweten...

1) Nieuwe remblokken rondom: € 250,00
2) Nieuwe remschijven (geventileerd en geperforeerd) voor: € 490,00
3) Nieuwe remslangen rondom (sport; metaalomwikkeld): € 350,00
4) Nieuwe fuseekogels met draagarmen (links en rechts): € 1.100,00
5) Klein ander grut (nieuwe handremkabel, stuurhuishoes, etcetera): € 400,00
6) Grote beurt: € 375,00

Grand totaal: € 2.965,00....

Daar koop je een goede 944 type 1 voor en -met enig zoekwerk- ook een redelijk/goede 944 type 2!

Van de andere kant: mijn auto is dan wel weer helemaal tiptop en ik kan met een gerust hart in juni mee naar de fabriek in Stuttgart... :wink:

Wie zei er ook alweer dat een 944 een 'instap Porsche' is/was en dat het onderhoud niet duur is/zou zijn???? :shock:

20 feb 2006 14:53

Heeft iemand dat gezegd ? Geloof ik niet....

Maar ik begrijp dus goed dat ie eigenlijk total loss was ??? Of is ie nu weer in Concoursstaat ? (beter dan andere 944's!)

20 feb 2006 15:13

Eigenlijk is het allemaal 'gewoon onderhoud' en bij een Porsche (ook een 944) loopt dat nogal eens in de papieren...

Een aantal dingen had ik ook uit kunnen stellen, of voor een goedkopere optie kunnen kiezen...

Bij de meeste 944's die je voor (om en nabij de) € 3.000,00 koopt, loop je bij de eerste de beste grote beurt/apk toch ook wel tegen dit soort zaken op die gerepareerd/vervangen moeten worden. Vooral die fusees zijn berucht.

Je kunt dan wel met gereviseerde fusees/draagarmen gaan zitten klooien (kosten ca. € 250,00 per stuk), maar ik ga liever voor nieuwe en originele. Het is dan wel wat duurder, maar dan ben je ook weer jáááren van dat probleem verlost...

Is mijn auto beter dan een andere 944? Tja... Daar durf ik me niet over uit te laten. Ik weet wel dat aan mijn auto inmiddels zoveel is verspijkerd dat onderhoudstechnisch alles in topstaat verkeert, dat de auto technisch 'top of te bill' is, dat hij motorisch perfect is en -aangezien ik onder andere niet tegen rammeltjes en piepjes (zelfs niet in een auto van 1986) kan- alles perfect is afgewerkt.

Mijn auto is dan ook niet voor € 3.000,00 te koop! :wink: Voor minder dan € 7.000,00 peins ik er niet eens over om 'm te verkopen!

20 feb 2006 15:16

Mijn laatste onderhoudswerkzaamheden aan de 968CS zaten ook rond de 2500€ :cry:
Het is en blijft een P :wink:

20 feb 2006 17:20

Bijna splinternieuwe 944 dan :wink:

Re: Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 17:45

SPEEDY944 schreef:Grand totaal: € 2.965,00....

Daar koop je een goede 944 type 1 voor en -met enig zoekwerk- ook een redelijk/goede 944 type 2!


Waar je dan mss in no-time toch ook weer zo'n bedrag aan kan verspijkeren :idea:

20 feb 2006 18:03

Tja... Da's waar... :?

Re: Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 22:32

Olaf schreef:Waar je dan mss in no-time toch ook weer zo'n bedrag aan kan verspijkeren :idea:

Ervaring? :? :wink:

Re: Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 22:39

Rob Herfst schreef:
Olaf schreef:Waar je dan mss in no-time toch ook weer zo'n bedrag aan kan verspijkeren :idea:

Ervaring? :? :wink:


Hoezo :?:

Jij wel :roll: :?:

Op dit moment hebben wij pas zo'n 25% van de aanschafwaarde aan de 944 verspijkerd ... en dat zijn dan voornamelijk de stickers :wink:

Re: Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 23:05

Olaf schreef:... en dat zijn dan voornamelijk de stickers :wink:


Ik wou ze er gisteren avond vanaf spuiten, mocht helaas niet van PaSCal :mrgreen: :tongue:

Re: Onderstel wordt onder handen genomen.... :(

20 feb 2006 23:42

Olaf schreef:Hoezo :?:

Jij wel :roll: :?:

Nee hoor!
Na de aanschaf een beurtje, en alle riemen laten doen!
Verder alleen nog 4 velgen en banden aangeschaft, voor de permagrin doeleinden! :mrgreen:

21 feb 2006 2:34

Ja onderhoud 944 kan duur zijn, tell me about it :roll:
Weet nog wel dat ik (9 jaar terug) voor mijn 944 17.000 gulden heb betaald en er net iets meer aan onderhoud aan heb uitgegeven in de 15 maand dat ik hem heb gehad :idea: Hoewel dat ook was bij A-Point Amsterdam....

22 feb 2006 13:40

Eeehhhh... Een beetje laat, dat wel, want ze zijn al gearriveerd (en betaald), maar heeft iemand ervaring met Brembo geperforeerde remschijven (voor een 944)?

Ze zien er trouwens indrukwekkend uit:

Afbeelding

22 feb 2006 22:58

Kan niet mis toch.. :!: :wink:

23 feb 2006 12:47

Speedy schreef
Eeehhhh... Een beetje laat, dat wel, want ze zijn al gearriveerd (en betaald), maar heeft iemand ervaring met Brembo geperforeerde remschijven (voor een 944)?


Ja ik heb ze ook onder mijn 944 Turbo en samen met de Feredo DS 2500 remt het zoals hij nog nooit geremd heeft. Moet ik vroeger stevig trappen om vertragen te krijgen, nu hoef ik alleen mijn kleine teen te strekken.

23 feb 2006 12:55

Kijk... Dát zijn nog eens goede berichten... :D

Ik heb er alleen geen Feredo-blokken bij, maar Pagid. :?

23 feb 2006 13:09

Mijn 968 is ook binnen voor onderhoud. Zal me ook wel centen kosten, maar dan ben ik zeker dat hij in orde is en rij ik met een geruster hart rond. Was al aan het uitkijken naar een 911 3.2, maar nu ik weet hoe goed de staat van mijn 968 is, verkies ik toch om hier nog een tijd met te blijven rijden. Als ik een andere tweedehands koop, maak ik weer een sprong in het duister.

By the way Koen, heb je Martini machien zien staan... :wink:

23 feb 2006 13:20

rufie schreef:Was al aan het uitkijken naar een 911 3.2, maar nu ik weet hoe goed de staat van mijn 968 is ...


Is IMO een wereld van verschil qua rij-eigenschappen en comfort ... maar zeker niet minder leuk :wink:

23 feb 2006 13:42

rufie schreef:
By the way Koen, heb je Martini machien zien staan... :wink:


Ik ben ook erg benieuwd naar haar want ik begin haar aanwezigheid erg te missen.
Het zal een plezier zijn haar weer hier te hebben en er weer (dan in optimale staat na de grote werkzaamheden) mee te kunnen gaan funnen :cheesy:

27 feb 2006 16:37

911-lover schreef:
rufie schreef:
By the way Koen, heb je Martini machien zien staan... :wink:


Ik ben ook erg benieuwd naar haar want ik begin haar aanwezigheid erg te missen.
Het zal een plezier zijn haar weer hier te hebben en er weer (dan in optimale staat na de grote werkzaamheden) mee te kunnen gaan funnen :cheesy:


Ik heb jullie beide autos zien staan als ik vanmorgen mijn 3.2 ging afgeven voor een groot onderhoud :D

27 feb 2006 17:32

mark951 schreef:Ja ik heb ze ook onder mijn 944 Turbo en samen met de Feredo DS 2500 remt het zoals hij nog nooit geremd heeft. Moet ik vroeger stevig trappen om vertragen te krijgen, nu hoef ik alleen mijn kleine teen te strekken.

Hmmmm...., ik heb ook nog een setje Ferrodo FDB 451 remblokken liggen.
Als de blokjes van de S2 zijn versleten gaan deze er onder, samen met een set schijven van Zimmermann. :cheesy:

27 feb 2006 17:38

Last update:

De door Alpo geleverde remschijven waren niet de goeie :oops: . Die pasten -dus- niet. Om die reden maar Zimmermannetjes genomen (weliswaar ongeboord en/of ongegroefd)...

Zijn wel aanzienlijk goedkoper; dus dat scheelt weer. Moet alleen de verkeerd geleverde schijven weer naar Alpo terugbrengen. :?

Ook de remleidingen zijn goedkoper uitgevallen, want ik heb voor RVS-gevlochten versie gekozen en niet voor de RVS/Kevlar-gevlochten exemplaren (scheelt toch weer enkele tientallen euro's), ik heb gereviseerde draagarmen genomen (en tóch geen nieuwe, want men heeft me overtuigd dat gereviseerde echt niet minder goed zijn dan nieuwe, maar wel een stuk goedkoper).

Uiteindelijk komt de rekening uit op zo'n 1.800 euri...

Ook geen kattenpis, maar wel bijna de helft van de aanvankelijke schatting!
Plaats een reactie