Switch to full style
Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

vervangen remblokken 996

11 maart 2006 16:36

Hallo,

Ik heb vorige week de remblokken (voorzijde) van mijn 996 vervangen. Aan (originele Porsche) onderdelen (set remblokken, anti-piep plaatjes en remslijtage-indicatoren) was ik ongeveer €180,00 kwijt. Onderdelen plus montage bij de dealer kosten meen ik rond de €350,00. Er lag dus een aardig uurloon in het verschiet (plus dat ik sleutelen aan mijn auto's geweldig vind).

Nu had ik gedacht dat dat een klus van niets was, maar het duurde toch allemaal even langer dan gedacht. Ik kon de remblokken niet verwijderen zonder de hele remklauw te demonteren. De anti-piep plaatjes zaten namelijk vastgeplakt op de remblokken en die lieten niet een twee drie los.

Achteraf vond ik het allemaal niet zo erg, want ik heb meteen de remschijven gedemonteerd en de flenzen netjes met 'zincspray' gespoten. Het ziet er allemaal weer gelikt uit.

Echter, nu vraag ik me af of dat standaard de remklauw gedemonteerd moet worden, of dat de anti-piep plaatjes eerst los gemaakt kunnen worden. Als dat kan, is het dus echt een klusje van niks. Ik schat plus minus 30 minuten per wiel.

Groet,

jo996

11 maart 2006 18:13

zo iets?


http://www.heumann.com/bigred/index.html


robert

11 maart 2006 18:52

Lang leve het internet! Sjonge, wat een nauwgezet verslag. :!:

16 maart 2006 22:50

ik maak de plaatje eerst los dan pak je de remblokken er zo uit.
ik duw ook de zuigertjes even helemaal terug in de remklauw.
de nieuwe plaatjes stop je dan wat makelijker in de zuigertjes.
dan het folie van de plakstrip af halen je blokken er in.
als je de rem dan weer op druk pompt plakken ze weer aan je blokken vast.

anton964

15 apr 2006 19:20

Remklauw gedemonteerd om blokken + antipiep plaatjes eruit te krijgen.

Nieuwe (OEM) blokken gemonteerd zonder antipiep plaatjes maar met een laagje kopervet op de achterkant.

Geen problemen met piepen, geen kosten voor nieuwe antipiep plaatjes.


Mark.

19 apr 2006 11:40

je mag alleen aan de zij kanten waar de remblokken langs de stofplaten gaan een beetje kopervert doen!niet op de achterkant.
de remstof blijft daar inplakken en voor je het weet zit de boel vast.
de plaatjes hebben nog een funtie ze trekken de blokken meer terug als je de rem loslaat!
gewoondoen zoals het hoort de remklauwen hoeven er niet af.
zet een klein schroeven draaiertje tussen het plaatje en je remblok en je steekt hem zo los.

anton964

23 apr 2006 11:08

Zo is het maar net,was de eerste keer ook wat gulzig met insmeren van die dingen!!

idd 1 kant smeren en wat op de schroeven doen,krijg je ze de volgende keer ook goed los!

als je de remblokken eraf hebt en de schijven zijn nog goed moet je wel zorgen dat er geen braam op de schijven zit,
dit ten nadele van de nieuwe blokken.
ff eraf halen met de flex,zet er wel een borstelschijf op anders ga je er
dwars door heen en dan hebben we wel een probleem.

gewoon wat egaliseren en voila je kunt weer monteren en volop met
volledige grip op de schijven remmen :idea: :idea:
Plaats een reactie